Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Eloem
nu har jag sytt min midjemudd ihop till en rundel och vikt men sen då? Jag har rå kant i midjelinningen och råa kanter på ena sidan av mudden. Hur gör jag nu? vad ska vara upp? Vad ska vara ner? Vad ska vara på insidan, vad ska vara på utsidan? Nu blev det för krångligt.
Användarens profilbild
Av maltemalte
Jag gör ibland en stickning från utsidan när jag sytt fast mudden så att inte det råa på byxan syns utan bara en platt mudd liksom.

Då lägger jag mudden så att det blir en knapp centimeter mer sömsmån jämfört med byxan när jag syr ihop mudd och byxa. Sedan viker jag sömsmånerna neråt och syr en stickning från rätan (i byxtyget alltså). Jag tycker det blir lite snyggare, om nu någon lyckas förstå min konstiga förklaring... :)
Användarens profilbild
Av maltemalte
Eloem skrev:Kan man använda 3-stegssicksack, eller ska det vara någon speciell annan söm?
Jag använder vanlig raksöm, i stickningarna brukar jag ta lite längre stygnlängd bara.
Användarens profilbild
Av HannaGerda
maltemalte skrev:
Eloem skrev:Kan man använda 3-stegssicksack, eller ska det vara någon speciell annan söm?
Jag använder vanlig raksöm, i stickningarna brukar jag ta lite längre stygnlängd bara.
och jag brukade använda vanlig sicksack innan jag fick tillgång till en OL.
Användarens profilbild
Av Scilla
Det går bra mycket lättare att få det bra sedan jag lärde mig att vara lite noga och märka ut fjärdedelar på mudden resp byxan/ärmen vad det nu är. (Innan höftade jag och det var ju inte alltid det blev lika mycket sträckt runt om... :roll:)
Användarens profilbild
Av solkatten
maltemalte skrev:Jag gör ibland en stickning från utsidan när jag sytt fast mudden så att inte det råa på byxan syns utan bara en platt mudd liksom.

Då lägger jag mudden så att det blir en knapp centimeter mer sömsmån jämfört med byxan när jag syr ihop mudd och byxa. Sedan viker jag sömsmånerna neråt och syr en stickning från rätan (i byxtyget alltså). Jag tycker det blir lite snyggare, om nu någon lyckas förstå min konstiga förklaring... :)
Måste testa :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?