Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Nadja skrev:
CrazyMagpie skrev:Mina brukar bli hårsnoddar. Bara att kapa benen i rätt breda bitar et voila!
men SHIT vad smart!!!
(nu använder jag ju strumpbyxor av typ PANSAR iofs men då och då handlar jag ju cheap-shit som går sönder)
Tips på pansar-strumpbyxor??
Sofie skrev:Du har en tub av strumpbyxeben.
Lägg den framför dig på bordet med hålen till höger och vänster.
Vik några gånger nästan ända fram till bortre kanten. (som när man viker smällkaramellfransar.)
Klipp genom viket från dig och bort mot bortrekanten , men spara en-två cm till bortre kanten. klipp jack med 3-4cm mellanrum (glöm de 2cm jag nämnde förut.)
Nu har du en lång grej med fransar av öglor.
Klipp från en tuböppning snett in till första fransslitsen på höger sida.
Klipp från första slitsen till andra slitsen snett. Fortsätt så, du klipper fram en spiral. Fortsätt till vänstra änden av den nu massakrerade tuben, du får en lång sträng av nylonmaterial. Dra i den och den krullar ihop sig till ett tubformat garn.

När du klippt fransarna ser det ut typ såhär:

| | | | | | | | | | | | | | | | | |
---------------------------------

klipp såhär
---------------------------------
böev det mer begripligt?? :hmm:
Jepp, jag tror jag fattar nu, får sätta mig och prova, tack för din mycket pedagogiska beskrivning :tumup:
SCSI skrev:syrran hade nippran på att göra konserverade gubbar ett tag:
Bild
Haha, den var ju jättecool! Vad fyllde hon den med?
Jag använder ALDRIG nylonstrumpor, till stor förvåning för en pojkvän jag hade för många år sedan. Enligt honom är de oumbärliga vid skoputsning. Så om ni tröttnar på pysslandet eller vill ta vara på de delar ni inte klipper garn av kan ni ju lägga dem i skoputslådan. Eller göra som en tant som jobbade ihop med min mamma: Klipp remsor som är bra att binda ihop saker med, tex hade hon dem för att binda ihop grenar och kvistar från trädgården till sopstationen.
det e perfekta tunna benvärmare beroende på vart dom e sönder klart !!

går bra att använda som paniktvättpåse knutar på båda ändorna!
Kan det inte få finns en samlingstråd med länkar till dessa trådar om recycling av TY-hinkar (turkisk yoghurt), strumpbyxor och u name it. :loving:
CAKirre skrev:Här är länken jag själv varit inne och kikat på http://relache.hubpages.com/hub/fairywings
Vill man titta direkt på videon finns den även här: http://www.youtube.com/watch?v=5z20jIu7 ... r_embedded
Tack för länkarna!! :vågen:
Bild

(jag köpte dock nya strumpbyxor) :roll:
Oh, glömde ett användningsområde jag faktiskt själv nyttjar!!
Jag klipper av gren och tår från bruna strumpbyxor och rullar ihop benen till en doughnut.
En hår-doughnut!
Slänger in en bild senare :-)
Sofie skrev:Oh, glömde ett användningsområde jag faktiskt själv nyttjar!!
Jag klipper av gren och tår från bruna strumpbyxor och rullar ihop benen till en doughnut.
En hår-doughnut!
Det är jag nyfiken på!
hörnsten skrev:
Sofie skrev:Oh, glömde ett användningsområde jag faktiskt själv nyttjar!!
En hår-doughnut!
Det är jag nyfiken på!
Såhär ser de ut som man kan köpa färdiga, men jag brukar rulla en vanlig tubsocka m avklippt tå och sedan rulla en typ hårfärgad nylonstrumpa över.
Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?