Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Slagathoria
Kan man bära bebisen i bärsjal direkt efter kjesarsnittet? Har ingen erfarenhet av kjesarsnitt själv och vet därför inte hur det känns. Men ni som varit med om det kan kanske beskriva hur det känns när man ska bära bebisen eller om man ens få ha den i bärsjal och hur snart efter snittet.
Ja, med vikten iofs skulle det inte vara något större problem. Men jag undrar mest över om det känns mycket på såret när man knyter sjalen runt magen, även om man knyter längre upp än vanligt. Eller om trycket på magen till och med kan påverka läkningen negativt...
Användarens profilbild
Av lejonunge
Det går jättebra. Jag snittades planerat och bar i sjal dagen efter (snittdagen går man bara upp ur sängen fem minuter typ (om allt går bra). Jag har bebisen mycket högre än snittet. Lycka till!
lejonunge skrev:Det går jättebra. Jag snittades planerat och bar i sjal dagen efter (snittdagen går man bara upp ur sängen fem minuter typ (om allt går bra). Jag har bebisen mycket högre än snittet. Lycka till!

Åhhhh så härligt att höra!!! Tack tack tack! Längtar efter bebisen och att få bära den 24/7 ;-)
Av Isadora
Jag klarar mig inte utan sjal efter snitt. har har burit efter 4 av 5 snitt. Sjalen har gjort att det varit lättare att ta hand om bebisen och allt runt omkring. Dessutom väger vagnen mer än man får lyfta, och ibland måste man ju tyvärr göra det, tex av och på bussar eller upp för väldigt höga kanter, trappor etc. så jag säger bär, och knyt som vanligt för bästa avlastning. Jag har burit mellan 7 och 12 timmar efter snitten. För att köra baljan har gjort ondare och varit betydligt mer påfrestande än att bära. Bär man bblir man ju liksom ett med varandra, och känner inte tyngde.
Användarens profilbild
Av Summer
Jag är snittad tre gånger och har haft olika ont efter snitten. Nu senaste så kände jag inte ens av det. I alla fall så finns det inget som hindrar att du har bebisen hos dig hud mot hud hela tiden (bara blöja på bebisen). Lite beroende på var du föder så kan du få bebisen till dig redan på operation medan de syr ihop (själv fick jag vansinniga skakningar sist och fick inte upp dom redan då, men så snart det gick över kunde jag ha båda hos mig, innan vågade jag bara ha en och en sköterska fick hålla ett vakande öga, mycket läskigt). Att bära har inte varit något problem :tumup:
Användarens profilbild
Av Kristina
Jag tyckte det var skönt att knyta sjalen över ärret som extra stöd, det avslutande varvet alltså, bebisen bar jag högt. Och som de övriga skriver så är det inga problem med att bära i sjal när man är nysnittad.
Jag har oxå fött med snitt och bar så fort jag kunde stå på benen igen, och det har gått hur bra som helst! :tumup:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?