Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
Dubbelvirkning, har vi pratat om det här? Jag fick se igår, det blir jättefina grytlappar av det. :-)

Instruktioner finns här.
Användarens profilbild
Av jazoo
tk81 skrev:tog en paus från super mario filten för att göra en babyfilt till en kompis som snart ska få barn. denna gång blev det med super mario svampen på, tyckte det var passande med "växa" svampen till en bebis som ska växa :)

Bild
Idag ska jag gå och köpa garn för att virka denna filt till en liten bebis jag känner!!

Vilken sorts rutor gjorde du? Det ser inte ut som vanliga mormorsrutor, eller?
Hur mycket garn tror du att det går åt? På ett ungefär? Eller ska jag fråga i affären kanske... Min man vill också vara med och virka! :shock: Det här kommer att bli såååå bra, tack tack för inspirationen!! 8) :tumup:
Användarens profilbild
Av Trulsamin
emmy_ackevik skrev:
Trulsamin skrev:Nu har jag äntligen tagit bild på min sjal jag virkat :vågen:

Bild
Å den va ju underbar, är det restgarner?
Nej, Stoff och stils raggsocksgarn :rodna:
Användarens profilbild
Av tk81
jazoo skrev:
tk81 skrev:tog en paus från super mario filten för att göra en babyfilt till en kompis som snart ska få barn. denna gång blev det med super mario svampen på, tyckte det var passande med "växa" svampen till en bebis som ska växa :)

Bild
Idag ska jag gå och köpa garn för att virka denna filt till en liten bebis jag känner!!

Hur mycket garn tror du att det går åt? På ett ungefär? Eller ska jag fråga i affären kanske... Min man vill också vara med och virka! :shock: Det här kommer att bli såååå bra, tack tack för inspirationen!! 8) :tumup:
ska bli spännande att se hur din blir

jag har använt garnet everday bebe 330m/100g och det gick åt

1 svart
1 rött
1 1/2 blått
lite mer än 1 vitt

har gjort vanliga mormorsrutor två varv på varje ruta och har virkat ihop dem allt eftersom för att slippa det sedan
Användarens profilbild
Av jazoo
tk81 skrev:
jazoo skrev:

Bild

1 svart
1 rött
1 1/2 blått
lite mer än 1 vitt

har gjort vanliga mormorsrutor två varv på varje ruta och har virkat ihop dem allt eftersom för att slippa det sedan
Tusen tack för ett utförligt svar!! En fråga till: hur stor är din filt? Och hur stor är varje ruta? Jag tycker att mina rutor blir så små... Men det ska väl inte vara nån jättefilt iofs, men vore intressant att veta hur stor din är. Tack på förhand!
Användarens profilbild
Av tk81
jazoo skrev:
tk81 skrev:
jazoo skrev:

Bild

1 svart
1 rött
1 1/2 blått
lite mer än 1 vitt

Tusen tack för ett utförligt svar!! En fråga till: hur stor är din filt? Och hur stor är varje ruta? Jag tycker att mina rutor blir så små... Men det ska väl inte vara nån jättefilt iofs, men vore intressant att veta hur stor din är. Tack på förhand!
den är ca 105*85 kan inte riktigt säga hur stora rutorna är då jag gett bort den, men inte så stora, filten blir större än vad man tror när man ser rutan. har 4 varv på min mariofilt och tyckt inte att det var så stort men filten blev ändå 2,60* 1,60
Användarens profilbild
Av jazoo
Tack! Ok, sista frågan (för den här gången :lol: ) hur gör man när man virkar ihop rutorna? Tänker att det blir mer osynligt om man laskar ihop med en stoppnål, typ. Men virka kanske är smidigare? Så gör man det innan man fäster tråden liksom? Eller?
Användarens profilbild
Av tk81
jazoo skrev:Tack! Ok, sista frågan (för den här gången :lol: ) hur gör man när man virkar ihop rutorna? Tänker att det blir mer osynligt om man laskar ihop med en stoppnål, typ. Men virka kanske är smidigare? Så gör man det innan man fäster tråden liksom? Eller?
så här har jag gjort http://stickskolan.se/2011/01/foga-ihop-mormorsrutor/
Användarens profilbild
Av Molinia
Trulsamin skrev:Nu har jag äntligen tagit bild på min sjal jag virkat :vågen:

Bild
Vilka härliga färger! Jättefin! :love:
  • 1
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 117
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?