Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av akms
Jag har en liten tjej på knappt två veckor, och försöker få till en bra knytning med min Moby Wrap, men det vill sig inte riktigt. Hoppas på kloka tips här.
Jag (försöker) knyta x-2-omslut (tror jag det kallas), och problemet är den del av sjalen som kommer ytterst, alltså den del som man börjar med att lägga mot magen. Eftersom man sedan drar tyget i kryss på ryggen över axlarna så "drar" ju tyget inte jämnt. Alltså det blir tightare i den nedra delen och lösare i övre delen. Svårt att förklara, men resultatet blir i alla fall att den "övre" delen av detta yttersta tygvarv blir för lös, men samtidigt känns det inte som att det finns utrymme att dra hårdare för då blir det undre kanten för tight. Eftersom tjejen är så liten kan jag ju inte bära henne utan ordentligt stöd för nacken. Det kan väl inte vara meningen att man ska behöva hålla nacken med handen hela tiden? För då försvinner ju mycket av poängen med sjalen, tycker jag.
Tacksam för all hjälp jag kan få!
Användarens profilbild
Av Mia
Det går att dra "ojämt" också! när du väl fått sjalen över axlarna kan du justera lite!
Men det är bättre att ha huvudet innanför ett av axelbanden, beroende på vilket håll han har huvudet. Och dra upp smokingbältet till nacken/hakan.
Användarens profilbild
Av Aurian
Prova att knyta lite tightare. När du tagit mitten på sjalen mot magen och ska korsa bak så dra lite extra just i överkanten.
En trikåsjal töjer sig en del vid användning (särskilt om den är relativt nytvättad) Så man kan gott knyta den rätt så tight!
Av akms
att ha huvudet innanför ett av axelbanden. Det skulle definitivt lösa hela problemet :) . Tack!!!
Användarens profilbild
Av Anso
Se som sagt till att sjalen är tight innan du sätter i barnet. Den får inte hänga löst på ryggen utan ska smita åt ordentligt. Öva med en nalle. Det har många av oss gjort och en del har t.om. övat med 1 meter lång Rosa Panter har jag hört. :)
Användarens profilbild
Av Alven
När du har lagt sjalem över axlarna kan du ta tag i de kanterna som är närmast halsen och dra lite i dem. Då tajtas överdelen till ordentligt. Men med så små bebbar är det nog bäst att ändå ha huvudet innanför en av axeldelarna, så här:

Bild Bild Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?