Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Anneli
Hej, är nybörjare på det här med sjalar och har en mobywrap. Har dock lite problem att få till det så att det blir bra. Min lilla kille är två veckor och därmed har jag barat provat att ha honom i vaggan. Men känner inte att jag får det bra. Han verkar bli så ihopklämd, armarna är helt fastklistrade vid kroppen och huvudet och fötterna känns nästan som de böjs in mot min kropp vilket för honom blir att de böjs i sidled - förstår ni vad jag menar? Inte helt lätt att förklara. Om jag har den lösare känns det som om jag ska tappa honom och huvudet kasar tycker jag. Tips? Råd?
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Det är nog så det blir i vagga :wink: Prova att sätta honom lite mer upp, vika ihop benen i mer skräddarlik ställning och lägga hans huvud lite längre in på bröstet. Lägg hans händer på hans mage. Så han blir mer som en boll! Jag bar en del i vagga och bär fortfarande en del i vagga, fast i ringsjalen. Det är tajt och barnet ser ihopklämt ut, men jag tror inte det gör nåt. Min kille tycker det är kanonmysigt att vara ihopklämd när han är trött, bara huvudet är lite fritt.
Användarens profilbild
Av diddeldi
mitt tips är att det verkar inte vara lika obekvämt som det ser ut :wink: . då skulle han säkert protestera. de är vana att vara lite ihoptryckta i magen :)

om du ändå inte vill bära honom så, så kan du ju testa att bära honom upprätt i sjalen istället.
Användarens profilbild
Av Ezereht
vänd honom lite mer mot dig, som om han skulle amma. Kaske hjälper.
Användarens profilbild
Av Mia
..och sänk rumpan så att han ligger lite som ett U framifrån sett. Då böjer han sig inte lika mycket som en banan i sidan utan hamnar mer i fosterställning! Och hakan kommer att vara tryckt mot hans bröst men det är så det ska vara!
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Mia skrev:..och sänk rumpan så att han ligger lite som ett U framifrån sett. Då böjer han sig inte lika mycket som en banan i sidan utan hamnar mer i fosterställning! Och hakan kommer att vara tryckt mot hans bröst men det är så det ska vara!
ah, du beskrev det mkt bättre än jag! Det var så jag menade juh :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?