Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ester
Är det nån som testat bondolinon från hoppediz? - såg den just på babydesigns hemsida

undrar om den funkar till en 1½-åring?
Användarens profilbild
Av aspen
Elin skrev:Är det nån som testat bondolinon från hoppediz? - såg den just på babydesigns hemsida

undrar om den funkar till en 1½-åring?
ska berätta så fort den kommer i brevlådan ;-)
Användarens profilbild
Av Scharlott
Viktmässigt skall Hoppediz Bondolino klara upp till ca 15 kg 8)

Skall bli spännande att prova dem när de kommer. Tänkte testa både med min 2 åring och en liten nyfödd. Återkommer med en personlig utvärdering då jag provat :wink:
Användarens profilbild
Av Marion
Jag har testat den i helgen enbart med en docka :pc:. Midjebandet gillade jag jättemycket, den var trevlig och mjuk (hatar Patapums hårda dito) och stängdes med kardborre. Axelbanden kändes ungefär lika långa som på en Babyhawk, jag kunde korsa fram och knyta bak. De hade petat dit en Babybjörn-krysshållare på axelbanden :mitvit:, men den tog jag av på direkten. Sittdelen påminde om Ergo Denim, den var skålad och tjockt vadderad. Just tjockt vadderad skulle jag vilja beskriva hela selen som, det gäller både axelband som sittdel som midjebälte.
Hoppediz påstod i början att man kan bära en nyföding i den, men jag skulle påstå att den är definitivt för bred för det och efter vad jag hört har de ändrat rekommendationerna (nu var jag tvungen att kolla upp det på hemsidan och det står fortfarande att man kan bära från 4 kg :?). Tja, till och med Ergo och Patapum säger att barnet måste vara 3-4-5 månader gammalt innan man tar deras produkter i bruk, varför komma med en lika bred sittdel och säga att man kan bära från dag 1? Nä, det är dålig stil tycker jag :hopmad: .
Användarens profilbild
Av aspen
Marion skrev:Jag har testat den i helgen enbart med en docka :pc:. Midjebandet gillade jag jättemycket, den var trevlig och mjuk (hatar Patapums hårda dito) och stängdes med kardborre. Axelbanden kändes ungefär lika långa som på en Babyhawk, jag kunde korsa fram och knyta bak. De hade petat dit en Babybjörn-krysshållare på axelbanden :mitvit:, men den tog jag av på direkten. Sittdelen påminde om Ergo Denim, den var skålad och tjockt vadderad. Just tjockt vadderad skulle jag vilja beskriva hela selen som, det gäller både axelband som sittdel som midjebälte.
Hoppediz påstod i början att man kan bära en nyföding i den, men jag skulle påstå att den är definitivt för bred för det och efter vad jag hört har de ändrat rekommendationerna (nu var jag tvungen att kolla upp det på hemsidan och det står fortfarande att man kan bära från 4 kg :?). Tja, till och med Ergo och Patapum säger att barnet måste vara 3-4-5 månader gammalt innan man tar deras produkter i bruk, varför komma med en lika bred sittdel och säga att man kan bära från dag 1? Nä, det är dålig stil tycker jag :hopmad: .
borde det inte funka om man har fötterna innanför på nyfödda?
Användarens profilbild
Av Ingrid
annelie skrev:
borde det inte funka om man har fötterna innanför på nyfödda?
Ja, det är benen innanför som gäller för nyfödda. Dessutom fick de (paret Hoppediz) själva barn här i maj, och testexemplaren för Bondolino var klara innan dess, och jag vet att de har använt Bondolinon till sin egen nyfödda flicka. Så helt otestat på nyfödd är det inte.
Användarens profilbild
Av Marion
Ingrid skrev:
annelie skrev: borde det inte funka om man har fötterna innanför på nyfödda?
Ja, det är benen innanför som gäller för nyfödda. Dessutom fick de (paret Hoppediz) själva barn här i maj, och testexemplaren för Bondolino var klara innan dess, och jag vet att de har använt Bondolinon till sin egen nyfödda flicka. Så helt otestat på nyfödd är det inte.
Om man tittar i knytanvisningarna för Bondolino står det inget om fötterna innanför för nyfödda. Dockan som ska föreställa en nyfödd (?) sitter också med fötterna utanför. Har de en annan knytanvisning förutom den som de har på hemsidan eller har jag missat något?
Användarens profilbild
Av aspen
Ingrid skrev:
annelie skrev:
ska berätta så fort den kommer i brevlådan ;-)
Grattis till vinsten, förresten! :D För det är väl du?
japp. :-D
tackar så mycket.
Användarens profilbild
Av Marion
lotusx skrev:
Marion skrev: Just tjockt vadderad skulle jag vilja beskriva hela selen som, det gäller både axelband som sittdel som midjebälte..
Får jag fråga om denna vadderade känsla gör att selen är/upplevs som varm och kraftig?
Njae, jag vet ärligt talat inte :oops:. Jag provade ju med en docka. Jag tror inte att den känns för varm utomhus i alla fall, nu när hösten har kommit och allt ;). Men jämfört med Babyhawk eller Patapum var den utan tvekan tjock. Undrar om det vadderade gör att selen känns stabil för att bära större barn kanske :mitvit:?
Användarens profilbild
Av Mrs Data
Nu har ni haft några månader på er att testa ordentligt. Är den bra både till mage och rygg? Eller blev den liggande?
Av Aelia
JPL skrev:Nu har ni haft några månader på er att testa ordentligt. Är den bra både till mage och rygg? Eller blev den liggande?
Jag har testat den och skulle inte rekommendera den till nån :roll:
Användarens profilbild
Av aspen
Aelia skrev:
JPL skrev:Nu har ni haft några månader på er att testa ordentligt. Är den bra både till mage och rygg? Eller blev den liggande?
Jag har testat den och skulle inte rekommendera den till nån :roll:
nu ska vi inte vara såna! ;-)
Jag har faktiskt lån at ut min till en snart nyföding :-D
Användarens profilbild
Av Mrs Data
Dock använder du den inte själv av något skäl? Kan man få veta mer?
Senast redigerad av Mrs Data den sön jan 27, 2008 21:35, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av aspen
JPL skrev:Dock använder du den inte själv av något skäl?
min yngsta är snart 2,5 år och jag tycker nog ändå att den passar till mindre barn ;-)

Jag har min beco till henne som passar henne bättre, och eftersom hon knappt vill bli buren längre (tog fram becon igår: nej, nej, nej, nej ropade hon o sprang iväg ;-) )
så räcker det med en sele och några sjalar som jag har svårt att skiljas från
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?