Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Nu när det finns lite roligare än hudfärgade i handeln blir det ju plötsligt lockande att använda dem även efter det gått maskor. Men vad ska jag göra med dem?
Fjärilen skrev:Fjärilar!

Forma ståltråd å trä strumpbyxan över :)
Man kan på samma sätt göra ett par fina vingar till sig själv! Jag har någonstans en beskrivning på hur man med ståltrådsgalgar och strumpbyxor/stay ups gör sig ett par snygga stora vingar! :tumup:
Man kan klippa dem till coolt garn har jag sett!
Här är länken jag själv varit inne och kikat på http://relache.hubpages.com/hub/fairywings
Vill man titta direkt på videon finns den även här: http://www.youtube.com/watch?v=5z20jIu7 ... r_embedded

Använder tyvärr strumpbyxor väldigt sällan, så jag har inte hunnit testa att göra dem...
Sofie skrev:Man kan klippa dem till coolt garn har jag sett!
Det låter ju jättespännande! Hur då? :D
Fjärilen skrev:Fjärilar!

Forma ståltråd å trä strumpbyxan över :)
detta tänkte jag också! :D T köpte en fin fjäril i somras och jag insåg hemma sen att den var gjord av strumpor och ståltråd.
kamalot skrev:Om man gör fjärilar och blommor, hur fäster man ändarna? För jag gissar att det ska spännas ganska hårt över ståltråden :hmm:
På den fjärilen vi har är det snurrat en tråd i samma färg flera varv hårt runt strumpröret, så det blir en liten knopp av strumptyget utanför tråden.
Ketronya skrev:
Hittar inte beskrivningen nu men man klipper av benen och klipper bort tårna så man får två långa tuber. Sedan viker man på bredden några ggr nästan ända bort till en långsida, klipper igenom det vikta med ca 1,5-2cm mellanrum mellan klippen. Då har man nästan som fransarna på smällkaramellerna man gjorde på skolan.
Sedan viker man upp (fortfarande en tub, men med många slitsar i .)
Nu klipper man på snedden från en nästancirkel till nästa, varje varv för sig. Det ska resultera i en lång spiral!

Sedan drar man lite i den långa remsa man fått det rullar ihop sig på sidorna och voila- strumpbyxegarn!!
Jag har inte testat själv men sett coola grejer på bild stickade av strumpbyxa, det var väldigt häftigt. Och elastiskt!
Sofie skrev:
Ketronya skrev:
Hittar inte beskrivningen nu men man klipper av benen och klipper bort tårna så man får två långa tuber. Sedan viker man på bredden några ggr nästan ända bort till en långsida, klipper igenom det vikta med ca 1,5-2cm mellanrum mellan klippen. Då har man nästan som fransarna på smällkaramellerna man gjorde på skolan.
Sedan viker man upp (fortfarande en tub, men med många slitsar i .)
Nu klipper man på snedden från en nästancirkel till nästa, varje varv för sig. Det ska resultera i en lång spiral!

Sedan drar man lite i den långa remsa man fått det rullar ihop sig på sidorna och voila- strumpbyxegarn!!
Jag har inte testat själv men sett coola grejer på bild stickade av strumpbyxa, det var väldigt häftigt. Och elastiskt!
Men ååh, jag har läst vad du skrivit typ hundra gånger nu men jag kan inte lyckas fatta hur du menar, jag vill så gärna förstå men min hjärna måste vara lite extra trög :roll:
Du har en tub av strumpbyxeben.
Lägg den framför dig på bordet med hålen till höger och vänster.
Vik några gånger nästan ända fram till bortre kanten. (som när man viker smällkaramellfransar.)
Klipp genom viket från dig och bort mot bortrekanten , men spara en-två cm till bortre kanten. klipp jack med 3-4cm mellanrum (glöm de 2cm jag nämnde förut.)
Nu har du en lång grej med fransar av öglor.
Klipp från en tuböppning snett in till första fransslitsen på höger sida.
Klipp från första slitsen till andra slitsen snett. Fortsätt så, du klipper fram en spiral. Fortsätt till vänstra änden av den nu massakrerade tuben, du får en lång sträng av nylonmaterial. Dra i den och den krullar ihop sig till ett tubformat garn.

När du klippt fransarna ser det ut typ såhär:

| | | | | | | | | | | | | | | | | |
---------------------------------

klipp såhär
---------------------------------
böev det mer begripligt?? :hmm:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?