Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
Shuna76 skrev:
emmy_ackevik skrev:
Shuna76 skrev:Jag blöder myyycket & har zorb+bambu i nattbindorna & bambu+ microfiber i dagbindorna & det räcker gott.
Ett lager av varje?
Ja, ett av varje. Jag har de med mer fyllning, men de behövs inte egentligen & känns onödigt klumpiga.
Men det är bambuvelour invändigt i de jag har. kke det blir skillnad om man syr med något som inte suger invändigt.
Fast du syr med flanell väl?
Sen tror jag det beror lite på hur man blöder också.
På en plats liksom eller som en jäkla vattenspridare som jag. Jag behöver mer bredd & längd på mina bindor pga det.
Blöder man på ett ställe så kke man behöver fler lager, tänker jag?

Zorb kan jag förresten rekommendera i bindor. Det suger ju mycket & det passar bra på natten/till avslaget/storblödaren. Inte blir det klumpigt heller.
För mig funkar det med endast ett lager zorb + bambuvelouren på insidan av bindan då.
Japp flanell som ytskikt å sen lite olika innuti, gjorde några tunnare efter att du hade skrivit här och de känns ju helt klart smidigare. Vartifrån köper du zorb? Skulle vara kul att testa...
Användarens profilbild
Av Titinea
Shuna76 skrev:
emmy_ackevik skrev:
Shuna76 skrev:Jag blöder myyycket & har zorb+bambu i nattbindorna & bambu+ microfiber i dagbindorna & det räcker gott.
Ett lager av varje?
Ja, ett av varje. Jag har de med mer fyllning, men de behövs inte egentligen & känns onödigt klumpiga.
Men det är bambuvelour invändigt i de jag har. kke det blir skillnad om man syr med något som inte suger invändigt.
På en plats liksom eller som en jäkla vattenspridare som jag. Jag behöver mer bredd & längd på mina bindor pga det.

Zorb kan jag förresten rekommendera i bindor. Det suger ju mycket & det passar bra på natten/till avslaget/storblödaren. Inte blir det klumpigt heller.
För mig funkar det med endast ett lager zorb + bambuvelouren på insidan av bindan då.
Är det zorb I eller II du har då?
Användarens profilbild
Av Ellynil
emmy_ackevik skrev:Resultatet av de senaste veckornas sömnad, klippt en då, sytt en då osv... Det går inte så jätte fort när man har småbarn och en massa annat att göra... Blir iaf väldigt glad av att sy bindor, så fler lär det bli... Beställde ljusrosa pul från strömming i förgår, hoppas att den kommer snart, vill sy mera. Och tack mimpen för att du ville byta lite tyg med mig, dina tyger lyser verkligen upp högen...

Bild

Bild

Bild
Jättefina! :tumup: Jag hade gärna bytt lite tyger, men jag har dessvärre inte så mycket att byta med. 8)
Av mly
Tack igen, synd att du inte har något att byta med, byten va jätte roligt. Fick hem mitt rosa pul i fredags och även lite tradera shoppade ugglor så nu ska det bli fler, va det någon som kom fram till vad ett lagom antal bindor va? 50? :D
Användarens profilbild
Av Ellynil
emmy_ackevik skrev:Tack igen, synd att du inte har något att byta med, byten va jätte roligt. Fick hem mitt rosa pul i fredags och även lite tradera shoppade ugglor så nu ska det bli fler, va det någon som kom fram till vad ett lagom antal bindor va? 50? :D
Ja, jag får nog köpa på mig lite fler tyger så jag kan byta. Just nu har jag bara det randiga och det gröna uggletyget kvar. Och man måste väl ha minst tio olika sorters tyger på sina bindor, va? 8)
Vill väldigt gärna se en bild på ditt nyköpta uggletyg!
50...:fnissa:
Av mly
Det tycker jag absolut!!! Jag tycker visserligen att de randiga och de gröna med ugglor va väldigt fint, så vill du byta en liten bit av varje är jag öppen. Det tradera köpta tyget är likadant som de rosa uggletyget i de senaste sydda bindorna fast i grönt och i blått, men det va bara pyttesmå bitar, och dyra va de :oops:
Användarens profilbild
Av Shuna76
Titinea skrev:
Shuna76 skrev:
emmy_ackevik skrev:
Ett lager av varje?

Är det zorb I eller II du har då?
Jag föredrar Zorb I. Gillar att själv kunna bestämma vad jag vill ha för yttermaterial.
Av jojjana
hej,
jag har smygläst tråden en hel del det sista. Jag har också gjort några tygbindor till mig själv i ren inspiration.. (tack för en supertråd med så mycket inspiration)
då jag har alla tillbehör , pul, bambu, knappmaskin osv.. :-) kul att äntligen sätta tänderna i något..
Men jag har inte fått prova mina objekt ännu så jag vet inte hur bra de är.. Men snart så :-D, ska de hårdtestas ;-)

Men jag även sugen på att köpa lite zorb. har nästan varit på väg att beställa ifrån USA men det känns lite mycket då jag inte vet hur jag tycker om tyget..
Är det nån som har zorb som jag kan köpa, är intresserad av att prova en bit av både 1 & 2. Pm:a mig gärna.. :-)

jag är imponerad av era fina tygbindor. så fina mönster/tyger har jag inte fått tag på..
senaste fyndet jag har, (ännu inte klippt i) är färgglada råttor i flanell :-)passar bra tror jag..
Men samtidigt så vill jag inte göra färdigt bindorna INNAN jag provad de jag har.. just för utvärdering menar jag..
Användarens profilbild
Av Shuna76
jojjana skrev:hej,
jag har smygläst tråden en hel del det sista. Jag har också gjort några tygbindor till mig själv i ren inspiration.. (tack för en supertråd med så mycket inspiration)
då jag har alla tillbehör , pul, bambu, knappmaskin osv.. :-) kul att äntligen sätta tänderna i något..
Men jag har inte fått prova mina objekt ännu så jag vet inte hur bra de är.. Men snart så :-D, ska de hårdtestas ;-)

Men jag även sugen på att köpa lite zorb. har nästan varit på väg att beställa ifrån USA men det känns lite mycket då jag inte vet hur jag tycker om tyget..
Är det nån som har zorb som jag kan köpa, är intresserad av att prova en bit av både 1 & 2. Pm:a mig gärna.. :-)

jag är imponerad av era fina tygbindor. så fina mönster/tyger har jag inte fått tag på..
senaste fyndet jag har, (ännu inte klippt i) är färgglada råttor i flanell :-)passar bra tror jag..
Men samtidigt så vill jag inte göra färdigt bindorna INNAN jag provad de jag har.. just för utvärdering menar jag..
Jag har Zorb I om du behöver :)
Användarens profilbild
Av Shuna76
anpa skrev:Vad är det för skillnad på zorb 1 och 2?
Zorb 2 måste man inte sy in i annat tyg då den redan har en utsida i bambu/bomull, medan Zorb 1 behöver sys in i annat tyg för att inte falla sönder i tvätten.

Personligen föredrar jag Zorb 1 för jag vill kunna bestämma själv om Jag vill ha bambufleece, flanell eller något annat som utsida. Det beror ju lite på vad man ska ha det till.
Av anpa
Shuna76 skrev:
anpa skrev:Vad är det för skillnad på zorb 1 och 2?
Zorb 2 måste man inte sy in i annat tyg då den redan har en utsida i bambu/bomull, medan Zorb 1 behöver sys in i annat tyg för att inte falla sönder i tvätten.

Personligen föredrar jag Zorb 1 för jag vill kunna bestämma själv om Jag vill ha bambufleece, flanell eller något annat som utsida. Det beror ju lite på vad man ska ha det till.
tack :D
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Woow! Vilken tråd! :D :urule:
Här kikar man in på sb bara för att jag är sugen på att sy ett gäng tygbindor till mig själv och Mimpen sa att de fanns en tråd här. :tumup:

Eftersom jag har en hel del tyger (läs ett helt rum) hemma tänkte jag försöka använda mig så mkt som möjligt av det jag har. :roll:

För min egen skull försöker jag sammanfatta lite hur en binda kan se ut. Tala gärna om ifall jag tänker rätt!

*Flanell eller bomull i lagret närmast kroppen.
*Mellanskikt= ett eller två lager microfleece. (tex klippa sönder städtrasor?)
*Ytterskikt= Fleece eller Pul. (Funkar flanell?)

Är jag på rätt spår? :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Ketronya
McMorrigan skrev:Woow! Vilken tråd! :D :urule:
Här kikar man in på sb bara för att jag är sugen på att sy ett gäng tygbindor till mig själv och Mimpen sa att de fanns en tråd här. :tumup:

Eftersom jag har en hel del tyger (läs ett helt rum) hemma tänkte jag försöka använda mig så mkt som möjligt av det jag har. :roll:

För min egen skull försöker jag sammanfatta lite hur en binda kan se ut. Tala gärna om ifall jag tänker rätt!

*Flanell eller bomull i lagret närmast kroppen.
*Mellanskikt= ett eller två lager microfleece. (tex klippa sönder städtrasor?)
*Ytterskikt= Fleece eller Pul. (Funkar flanell?)

Är jag på rätt spår? :mrgreen:
Jag tycker definitivt att du är på rätt spår! Flanell som ytterskikt funkar ju, men då blir det inte läckagesäkert, jag hade helst använt pul eller fleece :tumup:
Användarens profilbild
Av Ketronya
Någon som har en bra uppfattning om ungefär hur många megastora postpartum-bindor man kan behöva till avslaget? Jag är inte direkt någon storblödare när jag har mens så jag har ingen direkt uppfattning om hur mycket som kan gå åt vid större blödningar, jag kan liksom klara mig på 6-7 stycken bindor på en mens....
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 54
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?