Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av brakr
Jag har sedan mitt första barn en elastisktrikåsjal samt en ringsjal. För ett par veckor sedan när vi var på ultraljud fick vi veta att det fanns två små i min gigantiska mage. Jag har försökt hitta några bra knytinstruktioner på hur man bär båda sina små älsklingar.

Finns det någon som har några bra erfarenheter??!??
Användarens profilbild
Av Alven
Grattis! :D

www.babyheaven.se finns denna knytinstruktionen. Sedan kan man ju också ha två ringsjalar, en över varje axel, när de blir lite stadigade. Eller Två MT, en fram och en bak... det finns flera tvillingmammor här (mica, anna m, Jag71, Vitsippa och säkert fler som jag missat) , de kan säkert mer!
Senast redigerad av Alven den tis okt 02, 2007 20:07, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Empy
Till sjalarna BB-slen (vävd långsjal) och BB-sling (vävd ringsjal) finns det väldigt bra instruktionshäften som visar hur man bär tvillingar.
Dessa medföljer när man köper respektive sjal, men vissa butiker/webshoppar kan ha extra hemma för försäljning.
Kolla i kanten :arrow:
eller kolla in på www.babynord.se.
Av anna m
JAg vet inte hur du är byggd men jag har aldrig kunnat bära två på magen eller ryggen samtidigt. Jag har bara burit en på magen och en på ryggen. Omslutet kryss fram och ryggsäck bak. Grattis till tvillingmagen!!!
Bild
Användarens profilbild
Av jag71
Det är ju jag och mina två små snuttor som är på bebyheavens sidor, det är inte så svårt att få dem rätt. Jag bär också en fram och en bak lite nu och då. Oftast tar jag en i långsjal på ryggen (ryggsäck) och så den andra i ringsjal på höften. Det känns inte som man blir lika snedbelastad av det som om man bara har en ringsjal med ett barn. Sen är det som med det mesta, övning ger färdighet. Grattis till två små.
Användarens profilbild
Av jag71
Ejede skrev:
Vilka härliga bilder! Sista bilden är ju helt oslagbar! :loving:
Äppelätar bilden? Den lilla damen är en "äpploman" och kan äta äpplen jämt. Jag upptäckte faktiskt inte äpplet förräns hon var uppe och satt fast. :lol:
Av brakr
Åh så skönt att det finns flera möjligheter att bära två på. Jag som inte riktigt gillar att köra ett barn i vagn eftersom jag känner mig rörelsereducerad. Har nästan haft mardrömar om hur jag inte kommer kunna ta mig någonstans med två pyttisar och en nästan 2-åring.

Jag kan tänka mig att det blir lite "trångt" att ha båda på magen. I början borde det ju dock gå skapligt eftersom du har ju varit i magen ett tag innan. Bilderna där du har båda dina små ärt otrolig. Jag längtar!!
Användarens profilbild
Av mica
Alven skrev:... det finns flera tvillingmammor här (mica, anna m, Jag71, Vitsippa och säkert fler som jag missat) , de kan säkert mer!
Oj vi är några stycken här inne nu. :shock:
Användarens profilbild
Av mica
Jag har å andra sidan inte vågat bära bägge än. Får se om jag testar någon gång. Med en vild tvååring så vågar jag inte lasta upp två små heller. Jag skulle ju kantra och bara kunna vagga fram. :shock: :D

Anna_m och Jag71 är riktigt duktiga tycker jag.

För mig har det blivit mycket mindre bärande än om jag fått ett barn. Mina två gillar vagnen och ska jag ändå ha den med så får båda ligga där. Samma hemma. Jag bar inte mycket hemma med ettan heller iofs.

Nu har jag börjat knyta upp en på ryggen då och då mest för närheten.
Användarens profilbild
Av mica
Just ja..... GRATTIS! :D
Man har också en massa kul med två bebisar. Dubbelt att älska. :heart: :heart:
Av anna m
Jag har inte burit båda ute på stan eller så. Bara när de varit ledsna båda två. Min man är hemma så vi har varit två relativt mycket och så har jag haft vagn till Liv i första hand. Hon gillar vagnen. Nu gillar de den båda två.
Användarens profilbild
Av jag71
Jag har ju burit mina två små på stan, det fungerade fint. När mina små snuttor föddes så var skrutt 14 månader och från början blev det så att skrutt satt på rygen så barn jag någon av dem små och den som inte blev buren åkte vagn. Det var helt enkelt enklast.
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag71: :urule:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?