Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zandrama
Jag har en gammal syskonsulky från Emmaljunga som jag vill klä om eftersom tyget har spruckit på ett olämpligt ställe. Tyget sitter fastsytt runt en pinne på vardera sidan om sittdelen sas. Jag funderar på om man kan sprätta loss tyget, klä om alla delar och sen sätta fast det med tex tryckknappar för att få tyget avtagbart och därmed tvättbart? Finns det isf tillräckligt starka tryckknappar? Det bör ju vara 2-3 st knappar på vardera sidan och de 4-6 knapparna ska tillsammans hålla för en vikt på ungefär 25-35 kg under rätt lång tid. Nån som har gjort nåt liknande? Blev det bra? Sufletten har jag inte börjat fundera på än. :lol: 8)
Användarens profilbild
Av Keke
är du säker på att man inte kan ta av det? Jag har klätt om ett par vagnar bland annat syskonvagnar och alla har de gått att ta av (med lite klur) annars är väl tryckknappsidén jättebra :tumup: Sufflett har jag aldrig klätt om, men sett andra göra det (med blandat resultat, det blir ofta lite slappt)
Av Mary-Li
Går det inte att ta bort det? Finns det ingen skruv eller nått som du har missat? På alla vagnar jag har haft (lite för många :roll: ) har tyget gått att ta av och tvätta. :hmm:
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag ska kolla lite extra noga, men jag tror inte det. Vagnen är ändå från 70/80-nånting. Frågan är också om man ska försöka göra den lite tidstypisk med skai och manchester eller om man ska använda nåt mer modernt. Och ska jag fortsätta ha den blå, eller ska den få nån annan färg? :hmm:

Tur att den inte behöver vara klar förrän om ett år. 8)
Användarens profilbild
Av jenn79
zandrama skrev:Jag ska kolla lite extra noga, men jag tror inte det. Vagnen är ändå från 70/80-nånting. Frågan är också om man ska försöka göra den lite tidstypisk med skai och manchester eller om man ska använda nåt mer modernt. Och ska jag fortsätta ha den blå, eller ska den få nån annan färg? :hmm:

Tur att den inte behöver vara klar förrän om ett år. 8)
Klart den ska vara retro :vågen: Manchester :love:
Av Enid
Kapelltryckknappar kan fungera, såna man använder till tygblöjor tror jag inte på för de är på tok för svaga!
Användarens profilbild
Av Lojse
jag håller med om kapelltryckknappar!
och som sagt så verkar ju vagnen vara ungefär från då man började gå över från fasta klädslar till såna man kan ta bort.. vore kul att få se vagnen..

jag röstar oxå för manchester, kankse ihop med galon då det är så löjligt lätt att få rent, spec om klädseln inte är avtagbar
Användarens profilbild
Av zandrama
Kapelltryckknappar. :notes:
Var hittar man dem? Båtaffär eller syaffär?

Jag lutar åt att göra den i röd manchester på utsidan och röd galon inuti, och så eventuellt sy en mönstrad dyna, jag vill inte göra själva vagnen mönstrad.
Av Mary-Li
zandrama skrev:Kapelltryckknappar. :notes:
Var hittar man dem? Båtaffär eller syaffär?

Jag lutar åt att göra den i röd manchester på utsidan och röd galon inuti, och så eventuellt sy en mönstrad dyna, jag vill inte göra själva vagnen mönstrad.
Åhlens har rejäla tryckknappar tex. Låter fint!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?