Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Skrutt har nyligen börjat på dagis och det är så tokig årstid för bäbishänder insåg jag snabbt. Nåja, bäbis & bäbis, nyligen fyllda ett, men ni vet.... :rodna:
Hur som helst. Det plaskas i allt blött och med galonvantar blir det ju inget grepp om något så de åker av direkt = iskalla små händer.
Funderade på att sticka fingervantar (fatta vad mini de kommer bli! ) i ull - har tunnt, tunnt, M&C eko ull kvar från blöjbyxetillverkning- och sen ullkura- det borde ju hålla mycket av vätan borta och hursomhellst hålla ganska torrt och varmt- eller tänker jag fel?
Ren ull slits ju fort, men de kommer ju ändå vara urväxta inom några månader så det känns inte som att det gör så mycket...
Vad tror nu, erfarana handarbetare? :wink:
Om du orkar sticka fingervantar tror jag säkert det är fantastiskt. Men jag skulle satsa på tunna smidiga tumvantar. Det blir rätt ok grepp på dem och fingrarna värmer varandra bättre i tumvantarna.

Och frågan är om du ens hinner få klart tio små fingrar innan det är för kallt för dem. ;-)
De är ju så små, så bara jag börjar får jag säkert klart dem på en kväll eller två och SÅ snabbt växer inte ens min Skrutt. :Hahaa:
Men sant, sant, kanske ska börja med ett par tummisar och sen göra ett par fingervantar om de andra funkar bra. Se vad som uppskattas mest. :wink:
HPe skrev:De är ju så små, så bara jag börjar får jag säkert klart dem på en kväll eller två och SÅ snabbt växer inte ens min Skrutt. :Hahaa:
Men sant, sant, kanske ska börja med ett par tummisar och sen göra ett par fingervantar om de andra funkar bra. Se vad som uppskattas mest. :wink:
Wow! Jag har aldrig ens försökt fingervantar, det verkar så pilligt.
Jag vet inte om du har stickat fingervantar tidigare, jag har stickat till vuxna och det är pilligt, hade jag varit du så hade jag satsat på tumvantar. Inte speciellt svårt och ger någorlunda bra greppmöjligheter. Så har jag gjort till min 1.5 åring. Har inte kommit så långt att jag har ullkurat dem, men tanken är att jag ska göra det...
Jodå, har stickt fingervantar och visst är det lite pilligt, men samtidigt är det så få maskor som behövs att jag tycker att det går bra ändå (har iof aldrig provat så här små!). Börjar med tummvantar så får vi se. Har lite andra projekt som också skulle behöva stickas och har inte riktigt kommig igång ordentligt än (stickar mest på vintern...). :D
Det är ju inte heller så många varv på så små vantar så det kanske inte är så farligt. Annars tycker jag det är så tråkigt att sticka fingervantar, många fingrar och man blir aldrig klar... Men jag får kanske testa till nästa vinter, i år blir det tumvantar tror inte att det krävs mer...
Vilken superidé!
Båda mina tjejer har tyckt att vantar varit pest, det enda som har funkat är ett par tunna tumvantar (köpta, i syntet...). Jag hade tyckt det vore toppen att hitta liknande fast i lite vattenavstötande ull.
Jag fick köra på kvantitet i stället, och ha nya vantar redo när händerna blev för blöta och kalla.
Hade inte heller velat haft fingervantar till alla de små fingrarna...
camsch skrev:Vilken superidé!
Båda mina tjejer har tyckt att vantar varit pest, det enda som har funkat är ett par tunna tumvantar (köpta, i syntet...). Jag hade tyckt det vore toppen att hitta liknande fast i lite vattenavstötande ull.
Jag fick köra på kvantitet i stället, och ha nya vantar redo när händerna blev för blöta och kalla.
Problemet med kvantitet är att jag inte tror att det funkar på dagis. Kan inte begära att de ska ha tre par redo för Skrutt varje gång de går ut.... Ett barn som älskar vatten kommer ju söka upp allt blött som finns, så det känns som att ull (och särskilld kurad!) är enda alternativet!
När man själv är med tror jag däremot kvantitet är ett utmärkt alternativ. :tumup:
Jag har stickat tumvantar som ska kuras. De är tänkta till riktiga vintern och kan kombineras med tunnare fingervantar i syntet eller ull inuti (OBS köpes). Förra året använde jag samma system och det funkade toppen :tumup: .
Enid skrev:Jag har stickat tumvantar som ska kuras. De är tänkta till riktiga vintern och kan kombineras med tunnare fingervantar i syntet eller ull inuti (OBS köpes). Förra året använde jag samma system och det funkade toppen :tumup: .
Kan inflika att just tunn ullvante + lite tjockare ullvante (eller rent av lovikka) är det jag föredrar för egen del vintertid. Visserligen fastnar snö rätt lätt, men det är härligt varmt!
HPe skrev:
camsch skrev:Vilken superidé!
Problemet med kvantitet är att jag inte tror att det funkar på dagis. Kan inte begära att de ska ha tre par redo för Skrutt varje gång de går ut.... Ett barn som älskar vatten kommer ju söka upp allt blött som finns, så det känns som att ull (och särskilld kurad!) är enda alternativet!
När man själv är med tror jag däremot kvantitet är ett utmärkt alternativ. :tumup:
Nej, det var inget alternativ för dagis :lol: Där fick de hålla tillgodo med galonvantar...
Men jag hade gillat ditt alternativ!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?