Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Gör en liten fuling och skriver en ny tråd eftersom jag inte vet hur välbesökt den gamla är men min fråga hänger ihop med tråden för muddbyxmöster, http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... =muddbyxor. (Vet ej om länken fungerar som länk annars kan ni ju kopiera och klistra :wink: )

Blev så hemskt glad i hågen över möstret och köpte hem tyg idag för att sätta igång. Så kom jag hem, vek mitt M av tyget och sedan tog det stopp. Ska jag vika M-et så att det blir så brett som byxbenet ska vara? De byxorna jag jämför med är ju inte lika breda hela vägen, ska jag ändå klippa ut ett byxben som är lika brett hela vägen ner?

Det stod i tråden att man kunde klippa tyget i samma form som de byxor man jämför med, dvs med spetsen bak vid rumpan om ni förstår vad jag menar. Men om jag gör så, då måste jag väl klippa igenom alla tyglager för att få till den formen och då kommer väl tygstycket inte att sitta ihop?

Det framgår säkert av inlägget att jag är total nybörjare på detta område men jag är hemskt sugen på att försöka så snälla hjälp mig! :help:
Senast redigerad av emilia85 den lör sep 24, 2011 12:17, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av solkatten
Jag brukar klippa efter formen på de byxorna jag använder som mönster. Klipp igenom alla tyglager då får du två lika bitar. Lägg dem räta mot räta och sy ihop, fram o bak först, sedan benen. Funkar jättebra! :tumup: Håller tummarna och välkommen till muddbyxvärlden!!! :vågen:
Användarens profilbild
Av emilia85
solkatten skrev:Jag brukar klippa efter formen på de byxorna jag använder som mönster. Klipp igenom alla tyglager då får du två lika bitar. Lägg dem räta mot räta och sy ihop, fram o bak först, sedan benen. Funkar jättebra! :tumup: Håller tummarna och välkommen till muddbyxvärlden!!! :vågen:
Tack för svaret! Då provar jag så!

Och gud vad glad jag blir över ett välkomnande till ett sådant fint ställe! :lol:
Användarens profilbild
Av Plinga
Jag låter ena kanten vara oklippt, så som bilden visar i den andra tråden. Klipper bara en sida, då behöver man bara sy en söm, innerbenet och grenen. Lätt som en plätt! Lycka till! :tumup:
Användarens profilbild
Av solkatten
emilia85 skrev:
solkatten skrev:Jag brukar klippa efter formen på de byxorna jag använder som mönster. Klipp igenom alla tyglager då får du två lika bitar. Lägg dem räta mot räta och sy ihop, fram o bak först, sedan benen. Funkar jättebra! :tumup: Håller tummarna och välkommen till muddbyxvärlden!!! :vågen:
Tack för svaret! Då provar jag så!

Och gud vad glad jag blir över ett välkomnande till ett sådant fint ställe! :lol:
:tumsup: :kelalite: Lycka till! Bara fråga om du kör fast!
Användarens profilbild
Av solkatten
Katja77 skrev:Jag låter ena kanten vara oklippt, så som bilden visar i den andra tråden. Klipper bara en sida, då behöver man bara sy en söm, innerbenet och grenen. Lätt som en plätt! Lycka till! :tumup:
Det var så jag menade också, kanske jag var lite otydlig? :roll: Baksidan klipps alltså...
Användarens profilbild
Av Plinga
solkatten skrev:
Katja77 skrev:Jag låter ena kanten vara oklippt, så som bilden visar i den andra tråden. Klipper bara en sida, då behöver man bara sy en söm, innerbenet och grenen. Lätt som en plätt! Lycka till! :tumup:
Det var så jag menade också, kanske jag var lite otydlig? :roll: Baksidan klipps alltså...
:tumup: Nog jag som läste knasigt... :lol:
Nu har jag lyckats få ett par byxor färdiga! De passar perfekt nu, dock kan han nog inte växa så mycket i dem, jag glömde räkna med sömnsmån :oops: . Men det vet jag nu till nästa gång :tumup: för visst blir det en nästa gång.

Sammantaget är jag riktigt nöjd, de har några små skönhetsfel men allt det känner jag att jag kan göra bättre nästa gång.
De är i mörk blå-grön velour med muddar i samma färg.

Och Benjamin verkar nöjd!

Bild

Ps. bilden blev gigantisk och av något skäl lite sned, men han syns ju! :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?