Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mammatillE
Går det att sjalamma upprätt med huvudstöd (i vävd sjal) eller är det en omöjlighet? Jag ammar genom att bara hissa ner sjalen och så stöttar jag huvudet lite grann med armen/handen och petar in det när hon släppt bröstet och somnat. Ibland vill hon dock sova med bröstet i munnen och då blir det lite tungt efter en stund. Finns det något att göra?
Av Madde O
Jag gör lika som du! Tror du att du kanske kan få ena "längden" över huvudet om du knyter upp knuten lite lösare? Tänkte på det idag när vi sjalammade på stan om det var möjligt att göra så.... Jag hann aldrig testa för hon somnade inte!

Förstod du vad jag menade?
Av Sofie
Jag är sjalfantast, tycker det avlastar överlägset.
Men faktist upptäckte jag med tvåan att upprät sjalamning gick väldigt bra m MT med huvudstöd. Då blev det helt plötsligt möjligt att stödja huvudet m lite lösare tyg än kroppen, så det blir den där lagoma bakåtlutningen av huvudet!

Det är mitt bästa tips!

Annars har jag mest stöttat m en hand faktiskt. Lite tröttsamt.
Användarens profilbild
Av Kristina
Japp, i höftkryss fast på magen går det hur bra som helst, bara ungen går med på att ha huvudet åt rätt håll..
Av mammatillE
Madde O skrev:Jag gör lika som du! Tror du att du kanske kan få ena "längden" över huvudet om du knyter upp knuten lite lösare? Tänkte på det idag när vi sjalammade på stan om det var möjligt att göra så.... Jag hann aldrig testa för hon somnade inte!

Förstod du vad jag menade?
Ja jag förstår, ska prova det vid tillfälle. Sist hade jag knutit för tajt!
Av mammatillE
Kristina skrev:Japp, i höftkryss fast på magen går det hur bra som helst, bara ungen går med på att ha huvudet åt rätt håll..
Haha ja det är ju det också.. Vet inte hur samarbetsvillig hon är, min lilla "kan själv" och "bestämmer själv" :loving:

Höftkryss fast på magen? Nu hänger jag inte med! :hmm:
Av mammatillE
Sofie skrev:Jag är sjalfantast, tycker det avlastar överlägset.
Men faktist upptäckte jag med tvåan att upprät sjalamning gick väldigt bra m MT med huvudstöd. Då blev det helt plötsligt möjligt att stödja huvudet m lite lösare tyg än kroppen, så det blir den där lagoma bakåtlutningen av huvudet!

Det är mitt bästa tips!

Åh det ska jag prova, gillar också sjal bäst men blir trött i armen och lite trött på allt tyg överallt -det blir liksom mer av det när man sjalammar på nåt sätt. :lol: Låter smart med MTn. Vi har inte varit kompisar på en stund så det kunde passa bra! :wink:
Användarens profilbild
Av Kristina
mammatillE skrev:
Kristina skrev:Japp, i höftkryss fast på magen går det hur bra som helst, bara ungen går med på att ha huvudet åt rätt håll..
Haha ja det är ju det också.. Vet inte hur samarbetsvillig hon är, min lilla "kan själv" och "bestämmer själv" :loving:

Du knyter ett vanligt höftkryss, fast på magen istället för höften. Skönaste knytningen jag vet. Kan fixa bild sen så får du se om du vill?
Av mammatillE
Kristina skrev:
mammatillE skrev:

Du knyter ett vanligt höftkryss, fast på magen istället för höften. Skönaste knytningen jag vet. Kan fixa bild sen så får du se om du vill?
Vad häftigt! Ja gärna, om du ids! :heart:
Av mammatillE
Kristina skrev:Bild

Och sittandes som vanligt:
Bild
Tack! Ska provas! :tumup: Hade ingen aning om att man kunde knyta så på magen. Alltid kul att lära sig mer om sjaleriets underbara värld!
Men det ser ut som om man behöver lite medgörliga bröst :lol: Får se hur mina klarar uppgiften :wink:
Av mammatillE
Sofie skrev:Jag är sjalfantast, tycker det avlastar överlägset.

Det är mitt bästa tips!

MT-amning/sövning pågår nu :heart: :tumup: Verkar bra, skönt att slippa hålla i huvudet!
Användarens profilbild
Av fabriksmoln
Om jag vet att jag ska sjalamma tar jag alltid en MT, har jag långsjal gör jag så som du, men det känns inte särskilt bekvämt :(
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?