Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
ellla skrev:
namera skrev:Nu tassar jag in i tråden. Senast jag stickade var väl i skolslöjden 1995 (eller nä, för 3 år sedan fick jag till ett par tofflor), men nu har stickdjävulen flugit i mig. Tänkte försöka mig på en halsduk till storebror och bara det projektet gör mig lite nervös. (Här är det fritt fram för er vana stickare att fnissa åt mina nybörjarfasoner.) Wish me luck. :lol:
Varning: det blir ett hemskt beroende...
Men det är väldigt roligt!
Haha, om du orkar läsa igenom den här eller den förra så sa Zandrama ungefär samma sak för ett tag sen. och titta vilka alster hon producerar nu! :app: :tumup:

Välkommen! Och hojta om du behöver raka stickor, strumpstickor eller rundstickor, jag har ett lager. ;-)
Användarens profilbild
Av ellla
MuuM skrev:
ellla skrev:
namera skrev:Nu tassar jag in i tråden. Senast jag stickade var väl i skolslöjden 1995 (eller nä, för 3 år sedan fick jag till ett par tofflor), men nu har stickdjävulen flugit i mig. Tänkte försöka mig på en halsduk till storebror och bara det projektet gör mig lite nervös. (Här är det fritt fram för er vana stickare att fnissa åt mina nybörjarfasoner.) Wish me luck. :lol:
Varning: det blir ett hemskt beroende...
Men det är väldigt roligt!
Haha, om du orkar läsa igenom den här eller den förra så sa Zandrama ungefär samma sak för ett tag sen. och titta vilka alster hon producerar nu! :app: :tumup:

Välkommen! Och hojta om du behöver raka stickor, strumpstickor eller rundstickor, jag har ett lager. ;-)
men eller hur! Säg till om det är något du behöver, jag håller på och rensar inför flytten :)
Användarens profilbild
Av MuuM
namera skrev:Jag har stickor och garn, det räcker va? :lol: Nu är jag redan broderiberoende, så har ni rätt är jag snart dubbelmissbrukare. :mrgreen:
:tumup: :app:
Användarens profilbild
Av Mosan
Kan bara hålla med ovanstående talare. Jag har stickat från och till i många år men stickar mer än någonsin nu.
Av Enid
ellla skrev:
Enid skrev:Jag håller på att sticka en kofta som varit en riktig nagelbitare! Garnet räckte precis inte trots att jag minskade lite här och var (gjorde den lite tightare, lite kortare osv) men så hittade jag ett sista nystan av den färgen när vi handlade idag :vågen: nu ikväll har jag stickat vidare och inser att den andra färgen kanske inte heller räcker *eeeeeik!* Det finns liksom ingenting mer att minska ner på om den fortfarande ska passa. I slutet av veckan har jag nog kommit så långt att jag vet helt säkert *gulp*.
Håller tummarna då!
Tack för tummarna! men det räckte inte hela vägen. I ärmsluten testar jag att sticka med "fel" färg, det blir inte som jag hade tänkt men jag hoppas det inte stör för mycket (och om det gör så får jag väll jag rätt på ett till nystan av färgen).

10 varv kvar att sticka på ena ärmen och sen 100 trådar att fästa innan min efterlängtade höstkofta är klar :D .
tänkte sticka ett par babylegs (i ett garn som matchar eva perfekt). funderar på att sticka vriden resår 2*2, men undrar om det blir konstigt och "resårigt" nog? hjälp mig alla stickgurus!
ammar och skriver
Användarens profilbild
Av ellla
Björklöv skrev:tänkte sticka ett par babylegs (i ett garn som matchar eva perfekt). funderar på att sticka vriden resår 2*2, men undrar om det blir konstigt och "resårigt" nog? hjälp mig alla stickgurus!
ammar och skriver
jag tror att det blir bra!
Björklöv skrev:tänkte sticka ett par babylegs (i ett garn som matchar eva perfekt). funderar på att sticka vriden resår 2*2, men undrar om det blir konstigt och "resårigt" nog? hjälp mig alla stickgurus!
ammar och skriver
Jag tror det blir jättebra. Jag skulle nog sticka 2-3 cm vanlig resår i början och slutet dock.
zandrama skrev:
ammar och skriver
Jag tror det blir jättebra. Jag skulle nog sticka 2-3 cm vanlig resår i början och slutet dock.
1*1 resår då eller? Och hur "snabbt" ska jag vrida det, på varje varv eller vartannat eller... för snyggast resultat
Björklöv skrev:
zandrama skrev:
ammar och skriver
1*1 resår då eller? Och hur "snabbt" ska jag vrida det, på varje varv eller vartannat eller... för snyggast resultat
Jag förskjuter en maska på vart tredje varv när jag stickar vriden resår, eller vad det nu kallas, sedan brukar jag sticka vanlig resår 2*2, men på ett par babylegs kanske det blir för stort. :hmm:
Jag skulle nog kolla antalet maskor som behövs och sedan göra bedömning utifrån det. Gör du den vanliga resåren 1*1 kanske det blir snyggast att förskjuta vart annat varv.
*funderar för mig själv hur långa ben en bebis har*
Användarens profilbild
Av ellla
CAKirre skrev:
Björklöv skrev:
zandrama skrev:
ammar och skriver
Jag förskjuter en maska på vart tredje varv när jag stickar vriden resår, eller vad det nu kallas, sedan brukar jag sticka vanlig resår 2*2, men på ett par babylegs kanske det blir för stort. :hmm:
Jag skulle nog kolla antalet maskor som behövs och sedan göra bedömning utifrån det. Gör du den vanliga resåren 1*1 kanske det blir snyggast att förskjuta vart annat varv.
*funderar för mig själv hur långa ben en bebis har*
Jag skulle göra 2cm i mindre stickstorlek uppe och nere. Och ha mönstret mellan dem.
mönstret börjar växa fram nu! Tack alla för tips :heart: Nu ska bara mina strumpor bli färdiga så kan jag börja med babylegs :) Ska bli spännande och se om jag kommer ihåg hur man lägger upp med magic loop :hmm:
Användarens profilbild
Av sofin
Alltså :shock: jag som tyckt att det verkat så svååååååårt att sticka. Okej, jag har ju inte försökt mig på saker som har hålmönster och så. Men de däringa vantarna med tvåfärgat mönster som jag slängde mig in i utan att veta något över huvud taget egentligen (eller jo, aviga och räta maskor har jag ju koll på), det är ju egentligen superlätt? Lite pyssligt javisst, men inte svårt.

Ojojoj.. jag kommer ju bli helt sticktokig!!!! Behöver lite övning bara.. sen kommer det här nog bli riktigt bra!
  • 1
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?