Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Madde O
Har ju min EC chili ute under säljes för att jag inte riktigt kommer överens med färgerna främst. Den är klarröd, vinröd och med guloreanga ränder. Funderar på att färga den om ingen vill köpa men jag vet inte hur man gör?

Balja eller tvättmaskin, vad är bäst?
Vilken färg ska jag köpa om jag vill att den ska bli lilaaktig? Blått? Blir hela sjalen färgad i samma nyans eller blir det olika färger beroende på de olika färgfälten?
Vad är det här med salt som jag läst någonstans?
Ska man väga sjalen först och i så fall, hur noga är det med vikten att den blir korrekt?

:hmm:

Någon van färgare som kan förklara för mig?
:D
Av Madde O
Det där med tillsätta vatten blir nog svårt p g a att vi har en toppmatad maskin!

Men du tror att det blir olika färger? Tex att dt guloreanga blir åt det gröna hållet? :D
Av Madde O
Glömde, är det rätt tänkt med blå färg om jag vill att den ska gå i lila?
Av Madde O
thowida skrev:
Madde O skrev:Det där med tillsätta vatten blir nog svårt p g a att vi har en toppmatad maskin!

Men du tror att det blir olika färger? Tex att dt guloreanga blir åt det gröna hållet? :D
ja det kommer ju bli grönt av blå färg, är det lila du vill ha kanske det är lika bra att köra lila eller viol?
Jo, såg på hemsidan som nitor hade att det fanns en trendfärg som hette just Mörk viol! Den var fin! :love:

Ska jag våga färga? Tror nämligen ingen vill köpa.. :roll:
Användarens profilbild
Av Emma_oh
Jag köpte textilfärg och ett paket sånt färgningssalt på panduro (har jag för mig). Jag följde anvisningarna på paketet och slängde in sjalen och några av alla rosa ärvda kläder jag hade hemma.
Det blev väldigt bra. Kläderna fick olika nyans beroende på hur starkt rosa de var innan så jag tror att de olika fälten på sjalen kommer synas även efter färgningen.

glöm inte att posta bilder när du är klar :app:
Av Madde O
Nu har jag inhandlat färg och salt. Blev Nitors mörk viol... Ska tvätta sjalen först och sedan ladda inför färgningen! :D
Av Madde O
Nu går tvättmasknen med färg. Nervöst. Blev bara ett färgtråg men jag skulle behövt två till vikten, jag chansade och nu håller jag tummarna för lyckat resultat och ingen flammig sjal. :rodna:
Användarens profilbild
Av Kesti
:whut:
Färgar du fina röda sjalen! Det hade den sluppit om jag hade haft mer peng till sjal just nu...

:wink:

Hoppas den blir som du vill ha den. Mörk viol låter snyggt, visa bild sen! :tumup:
Av Madde O
Sambon sa att det blev bra när han hängde upp den :D Jag har inte sett den än men får smita upp lite senare när bebis sover djuuuupt... Fortfarande nervöst!
Av Madde O
Nja, :? jag är väl inte helt nöjd... De gula ränderna blev inte bra (ser smutsgula ut) men de röda fälten blev helt ok - som innan men mer lila-aktiga.

Ska färga igen tänkte jag men har inte bestämt än om jag ska avfärga först eller inte. Funderar fortfarande på om jag inte ska ta en blå färg också för att få färgen mer kall i tonen. Kanske blanda en fpk mörk viol med en marinblå..? Det lyser igenom att sjalen är vävd med röd varp (heter det så?) så jag kanske måste ta blått för att färgintrycket ska bli lila...

Vad tror ni?
Av Madde O
Nu färgar vi igen! Fanns bara en mörk viol kvar på färghandeln så det blev den plus en blå färg också. Tror att det är bra att få in lite kalla pigment då sjalen ff var väldigt rödaktig!

Håller tummarna för att det blir bra! Ska försöka lägga in bilder sen också! :tumup:
Av Madde O
Jag har tjuvtittat redan, nu går sjalen med tvättmedel! Såg mycket, mycket bättre ut! :vågen: :D Så nu känns det inte riktigt lika nervöst längre! Ska bli spännande och se hur den blir efter det att den torkat!
Av Madde O
:lol:

Ja ja, jag veeeet! Vi vill ha bild! Men jag har inte haft tid att lägga in bild än, men det kommer! (surfar på iPad under amningen och kan inte gå ifrån när hon senare sover eftersom hon vaknar då)

I vilket fall som helst, sjalen går numera i färgen plommon/blåbär och det blev ett lyckat resultat. :vågen: :loving: Just nu ligger den på strykbrädan, struken och klar i väntan på att jag ska fixa en mittmarkering. Sen så är den klar för användning!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?