Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Moson
Jag har virkat en stövel :)
Prefekt restgarnsprojekt om nu garnet räcker förstås.

Det blir inga dubbelstickade byxor, gav upp rätt snabbt. Håller istället på med en tröja uppifrån och ner med en luva som en rånarluva till E.

En mössa har det blivit också som present till dagiskompisen som hade tvåårskalas i helgen.
Användarens profilbild
Av Mosan
Nu måste jag börja se mig om efter ett nytt projekt, men vad?
Användarens profilbild
Av Moson
kvarnvik skrev:
Moson skrev:Jag har virkat en stövel :)
Prefekt restgarnsprojekt om nu garnet räcker förstås.
En sån stövel som ovan?
Japp
Användarens profilbild
Av sofin
Hörni, om jag stickar mönsterstickning på strumpstickor och det är 17 maskor mellan den avvikande färgen. Vad gör jag av tråden som går på baksidan? Känns som om den måste fästas lite för att hänga med.

Hjälp :P
sofin skrev:Hörni, om jag stickar mönsterstickning på strumpstickor och det är 17 maskor mellan den avvikande färgen. Vad gör jag av tråden som går på baksidan? Känns som om den måste fästas lite för att hänga med.

Vrid den om den färg du stickar med ungefär var tredje maska. Då sitter den fast, och blir inte en lång loop.
Användarens profilbild
Av sofin
majo0322 skrev:
sofin skrev:Hörni, om jag stickar mönsterstickning på strumpstickor och det är 17 maskor mellan den avvikande färgen. Vad gör jag av tråden som går på baksidan? Känns som om den måste fästas lite för att hänga med.

Vrid den om den färg du stickar med ungefär var tredje maska. Då sitter den fast, och blir inte en lång loop.
Tack :D Jag hittade just en Youtube-video som jag inte riktigt hajjade men med din kommentar så förstod jag precis. Nu ska här stickas!! :app:
Av Enid
Jag håller på att sticka en kofta som varit en riktig nagelbitare! Garnet räckte precis inte trots att jag minskade lite här och var (gjorde den lite tightare, lite kortare osv) men så hittade jag ett sista nystan av den färgen när vi handlade idag :vågen: nu ikväll har jag stickat vidare och inser att den andra färgen kanske inte heller räcker *eeeeeik!* Det finns liksom ingenting mer att minska ner på om den fortfarande ska passa. I slutet av veckan har jag nog kommit så långt att jag vet helt säkert *gulp*.
Användarens profilbild
Av ellla
Enid skrev:Jag håller på att sticka en kofta som varit en riktig nagelbitare! Garnet räckte precis inte trots att jag minskade lite här och var (gjorde den lite tightare, lite kortare osv) men så hittade jag ett sista nystan av den färgen när vi handlade idag :vågen: nu ikväll har jag stickat vidare och inser att den andra färgen kanske inte heller räcker *eeeeeik!* Det finns liksom ingenting mer att minska ner på om den fortfarande ska passa. I slutet av veckan har jag nog kommit så långt att jag vet helt säkert *gulp*.
Håller tummarna då!
Användarens profilbild
Av Mosan
sofin skrev:
majo0322 skrev:

Tack :D Jag hittade just en Youtube-video som jag inte riktigt hajjade men med din kommentar så förstod jag precis. Nu ska här stickas!! :app:
:tumup:
Användarens profilbild
Av MuuM
solängel skrev:
MuuM skrev:
solängel skrev:MuuM och Juliusdotter: Titta här! :wink:
Wooohoooo! Precis vad jag behövde en regnig vab-dag! Tack!
Varsego! Skickar ditt garn idag om jag har tillräckligt med frimärken, annars tar det någon dag till.
:tumup:
Nu tassar jag in i tråden. Senast jag stickade var väl i skolslöjden 1995 (eller nä, för 3 år sedan fick jag till ett par tofflor), men nu har stickdjävulen flugit i mig. Tänkte försöka mig på en halsduk till storebror och bara det projektet gör mig lite nervös. (Här är det fritt fram för er vana stickare att fnissa åt mina nybörjarfasoner.) Wish me luck. :lol:
Användarens profilbild
Av ellla
namera skrev:Nu tassar jag in i tråden. Senast jag stickade var väl i skolslöjden 1995 (eller nä, för 3 år sedan fick jag till ett par tofflor), men nu har stickdjävulen flugit i mig. Tänkte försöka mig på en halsduk till storebror och bara det projektet gör mig lite nervös. (Här är det fritt fram för er vana stickare att fnissa åt mina nybörjarfasoner.) Wish me luck. :lol:
Varning: det blir ett hemskt beroende...
Men det är väldigt roligt!
  • 1
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?