Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Min sexåring vill att jag stickar typ en buff åt henne, men hon är ganska känslig för ullsticks på överkroppen, så jag är lite tveksam till om det skulle funkar och det känns som mycket jobb för att bara bli liggande sen. Finns det ullgarn som funkar?
Cashmere.

Rent cashmeregarn är superdyrt.
Men en med blandning funkar för mig i allafall (jag tycker tom att supermjuka babyalpacka kliar)
Det finns ett garn som heter Sublime. Det innehåller merino, silke och cashmere. Helt okligt enligt mig.
Dorotea skrev:
Ponyo skrev:
Dorotea skrev:Alpacka är supermjukt. Om man är jättesuperkänslig så kan man prova att gosa in ett garnnystan vid halsen och känna efter.
Fast alpacka är kliigt :hide:
Då är du jättesuperkänslig :lol: Min man tycker också att det kliar :tumup: Det enda som duger för honom är akryl :roll:
Har han testat merino? Det funkar för mig. (Håller med honom om att akryl är okligt)
Jag köper mitt garn härifrån http://www.colourmart.com/eng de säljer industrigarn så garnet är lite lätt oljat för att hålla sig tajt när man stickar, men fluffar till sig rejält när man tvättar det. Iaf, jag har köpt cashmere/merino och ren merino därifrån, supermjuka och inte sticksiga whatsoever. Något garn har däremot var aningens strävt, men jämför man med de garn som finns i handeln så har de varit mjuka som en babystjärt :D Färgerna stämmer för det mesta, men är man osäker kan man be om samples, då får man tillräckligt med garn för att sticka en 10x10 provlapp.
Blandningar med silke, merino och bambu är det närmaste vi kommit hittills för en klikänslig sexåring. Silkemerino kommer tvåa, och ren merino trea (om den är mjuk och rundspunnen, inte annars).

Ingen av dem går dock bra att ha direkt mot huden, utan han behöver en tröja mellan. Håller på att fundera ut det optimala garnet till hals och muddar - jag vill sticka en kofta med en drake på, och det gör jag bara om den kommer att användas :oops:

Alpacka kan han knappt ens klappa ;( - däremot kan sockgarn, typ Drops Fabel, funka ibland.
majo0322 skrev:Blandningar med silke, merino och bambu är det närmaste vi kommit hittills för en klikänslig sexåring. Silkemerino kommer tvåa, och ren merino trea (om den är mjuk och rundspunnen, inte annars).

Ingen av dem går dock bra att ha direkt mot huden, utan han behöver en tröja mellan. Håller på att fundera ut det optimala garnet till hals och muddar - jag vill sticka en kofta med en drake på, och det gör jag bara om den kommer att användas :oops:

Alpacka kan han knappt ens klappa ;( - däremot kan sockgarn, typ Drops Fabel, funka ibland.
Testa med ren cashmere till muddar?
Ponyo skrev:
majo0322 skrev:Blandningar med silke, merino och bambu är det närmaste vi kommit hittills för en klikänslig sexåring. Silkemerino kommer tvåa, och ren merino trea (om den är mjuk och rundspunnen, inte annars).

Kanske det! Vilken sort är bäst? Jag hade en fundering åt bomull/mjölkgarnhllet, men ull i någon form är snyggare :)
vi använder en blandning av bambu och cashmere för våra billigare tröjor , och silke/cashmere som vi tillverkar för på mypashmina.se. Tyvärr har vi inget garn kvar, men det går kanske att få tag på ebay tex
majo0322 skrev:
Ponyo skrev:

Kanske det! Vilken sort är bäst? Jag hade en fundering åt bomull/mjölkgarnhllet, men ull i någon form är snyggare :)
Jag vet inte. Jag har aldrig kommit mig för att köpa ren cashmere (det är så galet dyrt)
Men det jag testat i form av färdiga tröjor är helt klifritt.
Ponyo skrev:
majo0322 skrev:
Ponyo skrev:

Jag vet inte. Jag har aldrig kommit mig för att köpa ren cashmere (det är så galet dyrt)
Men det jag testat i form av färdiga tröjor är helt klifritt.
Kom på att de har en ebaysida oxå, där kan man hitta 300g cashmere för typ 36pund, inte gratis det heller men ändå billigare än vad det brukar vara http://stores.ebay.co.uk/ColourMartUK/_ ... 581&_pgn=2
Tackar för tipsen, jag kanske ska våga prova ändå! :D

Jag har aldrig gjort nåt liknande, men det borde ju vara lätt att sticka. Kanske smartast med rundsticka (måste också köpas)? Ungefär hur många maskor tror ni behövs och ska jag ribba eller ej?
boosten skrev:Tackar för tipsen, jag kanske ska våga prova ändå! :D

Jag har aldrig gjort nåt liknande, men det borde ju vara lätt att sticka. Kanske smartast med rundsticka (måste också köpas)? Ungefär hur många maskor tror ni behövs och ska jag ribba eller ej?
Hur många maskor som behövs beror ju på tjockleken på garnet och vilka stickor du använder, ribba kanske blir finast? :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?