Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
Eloem skrev:Lite frågor om garner till blöjbyxor: Undrar om garnerna från DROPS; eskimo och alaska är stickiga? De är ju bra mycket billigare än Marks och Kattens babyull, det är därför jag frågar. Jag undrar också var man kan hitta Lucca, bara lucca alltså inte fino. Nå'n som har en länk kanske? Vill gärna ha tag på det garnet. Verkar vara lagom tjockt för det mönster jag vill använda och luccan ska ju vara mjuk. Nå'n som provat det? Undrar också var man kan köpa freedomgarnet (ej spirit utan enfärgat), vågar inte köpa så där många nystan som finns på tradera nu.
Jag tycker att Lucca är ok. Men inte det mjukaste. Speciellt inte när det börjar noppa.
Då är drops merino mkt mjukare. Men det är kanske superwash? :hmm:
Ponyo skrev:
Eloem skrev:Lite frågor om garner till blöjbyxor: Undrar om garnerna från DROPS; eskimo och alaska är stickiga? De är ju bra mycket billigare än Marks och Kattens babyull, det är därför jag frågar. Jag undrar också var man kan hitta Lucca, bara lucca alltså inte fino. Nå'n som har en länk kanske? Vill gärna ha tag på det garnet. Verkar vara lagom tjockt för det mönster jag vill använda och luccan ska ju vara mjuk. Nå'n som provat det? Undrar också var man kan köpa freedomgarnet (ej spirit utan enfärgat), vågar inte köpa så där många nystan som finns på tradera nu.
Jag tycker att Lucca är ok. Men inte det mjukaste. Speciellt inte när det börjar noppa.
Då är drops merino mkt mjukare. Men det är kanske superwash? :hmm:
Drops merino är superwash om jag inte minns helt galet.
Både Alaska och eskimo tycker jag är mjuka och inte alls stickiga, men då är jag inte känslig.
Ponyo skrev:Jag funderar på att sticka ett litet fodral till min iPhone. Bara för att ha liggande i handväskan så den inte repas. Borde väl funka? :hmm:
Ja, absolut! Gör om inte annat en "tubsocka", jag har gjort sådana till sambons lilla fickdator. Funkar superbra! :tumup:
Jag vill sticka en overall till Helge. Jag har massa Eskimo liggande och tänkte att det kunde bli en varm och skön sovoverall nu i höst/vinter (när han sover i vagnen alltså).

Kan man sticka en overall enligt uppifrån och ner-principen? hur stickar man isåfall benen? gör man någon sorts kil i grenen för att få plats med blöjrumpan? Eller om någon har tips på mönster som ska sys så lite som möjligt :D
Knyttet & K skrev:Jag vill sticka en overall till Helge. Jag har massa Eskimo liggande och tänkte att det kunde bli en varm och skön sovoverall nu i höst/vinter (när han sover i vagnen alltså).

Kan man sticka en overall enligt uppifrån och ner-principen? hur stickar man isåfall benen? gör man någon sorts kil i grenen för att få plats med blöjrumpan? Eller om någon har tips på mönster som ska sys så lite som möjligt :D
Det borde gå alldels utmärkt att sticka uppifrån och ner. Blöjbyxor stickas ju oftast uppifrån och ner.
Jättesnygga stövlar! :love:
Är det bebis-, barn- eller vuxenstorlek på dem?
glis skrev:
CAKirre skrev: :iagree: :love: :love: Vill ha!
Jag med, men jag vill inte lära mig virka...
Det är faktiskt rätt lätt att virka... 8)
  • 1
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?