Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av maltemalte
Nu när Katja var över oss kände jag att trikåmössan var lite för kylig. Gjorde då denna på ett litet nafs:

Bild

Jag använde mönstret för en vanlig trikåmössa, se den tråden för länk.

Klipp två halvor, i två olika tyg. Jag förlängde höjden ca 4 cm för att få nackskyddet och den övervikta flärpen i pannan. Sy inprovningarna på halvorna och klipp upp 5 cm mitt på sidorna. Sy ihop de båda delarna men lämna öppet lite i nacken för att kunna vända. Passa samtidigt på att sy fast två knytband i sömmen.

Vänd och sy en stickning och sy samtidigt ihop vändöppningen. Klart!

Eventuellt kan man sätta två små tryckknappar på pannflärpen för att den inte ska vikas ner, eller nästa fast den med tråd.
Användarens profilbild
Av puppan
Åh vad fin!
Användarens profilbild
Av carro83
Shit va läcker :love: ...en sån MÅSTE ju sonen få till vintern! Likadan lär den nog inte bli får jag får rita upp ett eget mönster!
:app:
Användarens profilbild
Av maltemalte
Funderar på att göra en lite lyxigare variant också. Har en bit svart softshell-fleece hemma nu som nog kan passa till det blir riktigt kallt. Snyggt vore det om man fodrade med något ännu mer pälsigt så det blir lite rysk feeling på det hela. :)

Tänker se om det går att övertala maken om en också, jag gillar ju virkade mössor mest på mig själv, bara för att det var så roligt att sy.
Användarens profilbild
Av Majaå
Snygg! Kanske skulle ta och göra en sån i det där fuskpälstyget jag har liggande?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?