Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

MuuM skrev:
ellla skrev:
solängel skrev:
glis skrev:
ellla skrev:
zandrama skrev:
ellla skrev:
zandrama skrev:Nu stickar jag på kjoldelen på klänningen. 280 maskor. Det går inte så fort längre om man säger så. 2,5 cm om dagen måste jag sticka för att bli klar till dopet och det tar ju sin tid. Stickastickastickasticka.
åh! jag räknade ut att när jag stickade A:s dopklänning måstade jag göra 7000 maskor/dag... men det gic!
7000 maskor... :whut:
Själv behöver jag ju bara sticka ungefär 2800 maskor. :Hahaa:

(Jag ska nog förtsätta tänka 2,5 cm eller 10 varv.)
Den sommaren satt jag med Arvid i famnen och stickade, det var det jag hade tid med :Hahaa:
Och jag som tycker att det känns som om det var igår du stickade så galet!
Eller hur!? Det går så fort, jag tänker fortfarande på Arvid som en liten pluttbebis, ändå träffas vi rätt ofta.
Men han ÄR en liten pluttbebis!
:iagree: ;)
:fnissa:
ellla skrev:
zandrama skrev:
CAKirre skrev:Vad säger ni om denna!? :Hahaa:
:rofl:

Fast samtidigt träffar den helt rätt, den är grymt punkig.
:Hahaa: :Hahaa: :Hahaa:
Jag kan inte sticka under stolen med att jag är imponerad av stickningen!
CAKirre skrev:
ellla skrev:
zandrama skrev:
CAKirre skrev:Vad säger ni om denna!? :Hahaa:
:rofl:

Fast samtidigt träffar den helt rätt, den är grymt punkig.
:Hahaa: :Hahaa: :Hahaa:
Jag kan inte sticka under stolen med att jag är imponerad av stickningen!
:Hahaa: Det finns faktiskt en kille här i stan som skulle kunna klä sig så, i egenstickat. Fast han virkar. Och kan bara göra stolpar, typ. Men han är grymt kreativ! :tumup:
Trulsamin skrev:
sofin skrev:
Trulsamin skrev:
sofin skrev:Alltså, jag VILL ju kunna sticka... men hur jag än försöker så inser jag att jag inte har riktig koll på saker och ting. Visst, jag kan sticka aviga och räta och minska och öka osv.. osv.. Men jag får ju svettningar av mönsterstickning :P

Så vet ni om det finns någon vettig kurs som man kan gå om man vill lära sig lite mer än basics? I Stockholm eller runt omkring.
Youtube är din vän ;)
Ah!!! Youtube, har inte ens tänkt så långt :D Några tips på vad jag ska söka på?
ALLT :Hahaa: Nej men så fort det är någonting som jag känner att jag inte behärskar så går jag in på youtube och letar upp det, man får försöka hitta videor som stickar åt rätt håll dock, många har garnet i höger hand :whut:
Drops instruktions video funkar också, lugnt stickat med tjockt garn på stora stickor :tumup:
Användarens profilbild
Av melon
linafelicia skrev:Är det någon här som minns var man kan beställa dom där trästickorna med döskallar till knoppar? Jag vet att jag sett dom i någon webbshop och jag tror den var norsk men nu hittar jag det inte. Jag hittar bara det på en amerikansk sida.
Klart du ska ha såna Bild
melon skrev:
linafelicia skrev:Är det någon här som minns var man kan beställa dom där trästickorna med döskallar till knoppar? Jag vet att jag sett dom i någon webbshop och jag tror den var norsk men nu hittar jag det inte. Jag hittar bara det på en amerikansk sida.
Ja, eller hur? Speciellt nu när jag har ett par tatuerade på min rygg :D
Användarens profilbild
Av melon
linafelicia skrev:
melon skrev:
Precis min mening :tumup: Du har väl inte visat bilden i denna tråden? Fär jag tror det var på fb jag såg den? Skitsnygg! :love:
Av Eloem
Lite frågor om garner till blöjbyxor: Undrar om garnerna från DROPS; eskimo och alaska är stickiga? De är ju bra mycket billigare än Marks och Kattens babyull, det är därför jag frågar. Jag undrar också var man kan hitta Lucca, bara lucca alltså inte fino. Nå'n som har en länk kanske? Vill gärna ha tag på det garnet. Verkar vara lagom tjockt för det mönster jag vill använda och luccan ska ju vara mjuk. Nå'n som provat det? Undrar också var man kan köpa freedomgarnet (ej spirit utan enfärgat), vågar inte köpa så där många nystan som finns på tradera nu.
melon skrev:
linafelicia skrev:
melon skrev:
Precis min mening :tumup: Du har väl inte visat bilden i denna tråden? Fär jag tror det var på fb jag såg den? Skitsnygg! :love:
Tack! Jag är nöjd :D Jag ska fota den när det läkt.
Just nu är den lite skorpig och jag håller på att bli tokig av kliandet.
  • 1
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?