Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sofiaengvall
Hej! :)

Jag är gravid (beräknad 27/12-07) och har läst lite på webben om sjalar. Det verkar vara ett bra sätt att vara nära sitt barn. Vagn känns lite konstigt tycker jag. Sen kan det ju bli problem med vagn på skogspromenaden. ;)

Jag vet inget mer om sjalar så. Kan ni tipsa mig om en bra sjal? Jag vill kunna använda den både inne och ute, men kanske främst ute. Jag är frusen av mig så det gör inget om den är lite varm inne. Jag föredrar att alltid svettas lite och vara varm.

Jag har lite krångel med rygg och nacke efter en bilkrock så jag är inte intresserad av något "snett". Kommer det att bli problem för mig att bära i sjal på en lång promenad?

Vad är bäst för bebisen och mig? Jag läste något om att vissa sjalar används på BB?

Tusen tack! :)

/Sofia
Användarens profilbild
Av naimiez
Hej Sofia och roligt att du hittade hit ;-)

Jag rekommenderar en elastisk sjal så som Tricot Slen, Moby Wrap eller liknande. Kanske du kan gå in under bärsjalsträffar och se om du kan hitta/stämma tråff med någon i din stad eller nära dig så du kan få klämma och provknyta lite innan du köper.....

Lycka till!
Användarens profilbild
Av sofiaengvall
Hej & tack för supersnabbt svar! :)

Så långt kom jag faktiskt nästan själv. Att det nog blir en "trikå-långsjal" eller vad det kallas. Men det finns ju så många varianter! Hjälp. :)

Men det är säkert som du säger, att det är bäst att känna & klämma. Men jag känner ändå att jag inte vet vad jag ska känna efter... Så lite tips vore inte fel. :)

Jag bor i Sollentuna utanför Stockholm förresten.

Tusen tack! :)

/Sofia
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker du ska ta en som du tycker är snygg, man använder den så mycket så den blir som ett klädesplagg :D . de flesta märken på trikåsjalar är bra. min personliga favorit är bali baby stretch, men jag är i och för sig lite partisk också :wink:
Användarens profilbild
Av Scharlott
Välkommen hit och grattis till graviditeten :D

Trikåsjalarna är jättemysiga och som sagt är de allra flesta märken bra. Välj gärna en i en färg du tycker om 8)
sofiaengvall skrev:Kan ni tipsa mig om en bra sjal? Jag vill kunna använda den både inne och ute, men kanske främst ute. Jag är frusen av mig så det gör inget om den är lite varm inne. Jag föredrar att alltid svettas lite och vara varm.
Ett alternativ till trikåsjalen och en favorit hos många som får barn på höst och vinter är Calin Bleu microfleecesjal, som liknar trikåsjalarna i bäregenskap men inte är lika elastisk. Har själv burit min yngste son Jesper i microfleecesjalen hans första vinter :heart: och jag är väl också lite partisk :wink:
Användarens profilbild
Av vovvemor
Vill du provknyta och känna på en sino och en bred babybundler så finns jag i Upplands Väsby! :hello: Lite vävda sjalar, en meitai och lite diverse selar (ergo, beco och patapum) samt ringsjal och bärpåse kan jag visa också. Bara att säga till!
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
härligt att du bestämt dig för sjal! kolla in på pepplon.se de har de finaste trikåerna jag vet! dessutom rear de ut de jättefina prickiga nu om du gillar det! annars vilken som helst som du tycker är fin!
Användarens profilbild
Av mian
diddeldi skrev:jag tycker du ska ta en som du tycker är snygg, man använder den så mycket så den blir som ett klädesplagg :D . de flesta märken på trikåsjalar är bra. min personliga favorit är bali baby stretch, men jag är i och för sig lite partisk också :wink:
:iagree:

Det är inte så himla stor skillnad på trikåsjalar, alla fyller sin funktion, så välj den som du tycker är snyggast och som passar plånboken. Då kommer det garanterat att bli bra :D

Och grattis!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?