Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
Jenny med Emiliten skrev:
emmy_ackevik skrev:
Jenny med Emiliten skrev:Ursnygga! Jag tycker jag känner igen ett av tygerna? :hmm: :lol:
Vilket? Har suttit på din blogg och försökt att hitta något.
Alla tyger kommer från Flannelqueen utom det gula som jag köpte på tradera. Det gula gillar jag väldigt mycke, men jag har för mig att jag läste någonstans att gult inte va någon bra färg i bindor...
Jag har ett precis likadant gult! Också köpt på Tradera. Jag tror inte att jag har använt det till bindor, gjorde en pyjamas till S i tyget. Men jag har andra gula som funkar. All flanell funkar, är min erfarenhet, det är velour och frotté som kan bli brunt.
Jag tycker det gula är så fint! Men det är nog för att det är blommigt och gulligt men ändå inte, hade också tänkt att sy pyjamas, men Aär alldeles för varm för flanell. Då ska jag vara försiktig med velour, har en rosa/orange som jag hade tänkt testa, men det kanske jag ska hoppa över då...
Användarens profilbild
Av Jenny med Emiliten
emmy_ackevik skrev:
Jenny med Emiliten skrev:
emmy_ackevik skrev:
Jenny med Emiliten skrev:Ursnygga! Jag tycker jag känner igen ett av tygerna? :hmm: :lol:
Vilket? Har suttit på din blogg och försökt att hitta något.
Alla tyger kommer från Flannelqueen utom det gula som jag köpte på tradera. Det gula gillar jag väldigt mycke, men jag har för mig att jag läste någonstans att gult inte va någon bra färg i bindor...
Jag har ett precis likadant gult! Också köpt på Tradera. Jag tror inte att jag har använt det till bindor, gjorde en pyjamas till S i tyget. Men jag har andra gula som funkar. All flanell funkar, är min erfarenhet, det är velour och frotté som kan bli brunt.
Jag tycker det gula är så fint! Men det är nog för att det är blommigt och gulligt men ändå inte, hade också tänkt att sy pyjamas, men Aär alldeles för varm för flanell. Då ska jag vara försiktig med velour, har en rosa/orange som jag hade tänkt testa, men det kanske jag ska hoppa över då...
Är det mörka färger kan det funka. Vi vet ju alla hur gamla blodfläckar ser ut; om de matchar tyget så syns de inte så mycket.
Av letw83
Jaha, hoppar in här igen. Behöver sy nya bindor, vet inte om dom gamla m fuskmocka funkar nu iof :hmm: har dock redan hunnit klicka hem finflanell från etsy :roll:

Jäkla minipiller säger jag bara, var ju så skönt att slippa tant röd....
Användarens profilbild
Av Jenny med Emiliten
letw83 skrev:Jaha, hoppar in här igen. Behöver sy nya bindor, vet inte om dom gamla m fuskmocka funkar nu iof :hmm: har dock redan hunnit klicka hem finflanell från etsy :roll:

Jäkla minipiller säger jag bara, var ju så skönt att slippa tant röd....
Men med fina tygisar är det jättekul att ha mens ju! :lol:
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Testkör mina bindor med monstermens just nu, trist att fläcka ner alla söta bindor :( ! Men jag har i alla fall gjort en iakttagelse: de bindor som bara har bambu som kärna sprider blodet mot vingarna istället för längs med bindan. De med både bambu och microfiber sprider blodet bättre ut i hela bindan. Någon som upplevt samma?
Av annbom
Humleblomstern skrev:Testkör mina bindor med monstermens just nu, trist att fläcka ner alla söta bindor :( ! Men jag har i alla fall gjort en iakttagelse: de bindor som bara har bambu som kärna sprider blodet mot vingarna istället för längs med bindan. De med både bambu och microfiber sprider blodet bättre ut i hela bindan. Någon som upplevt samma?
Jag upplever samma
Av mly
Jag som hade tänkt testa att ha bambu i, men vad för slags bambu är det ni har använt? Frotté, velour, jersey? Jag har använt lite gammal bambu frotté i några, men inte testkört än. Kan det bero på att bambun är för ny och inte suger upp max ännu?
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
emmy_ackevik skrev:Jag som hade tänkt testa att ha bambu i, men vad för slags bambu är det ni har använt? Frotté, velour, jersey? Jag har använt lite gammal bambu frotté i några, men inte testkört än. Kan det bero på att bambun är för ny och inte suger upp max ännu?
Du har en poäng där, det kan ju vara så att bambun behöver "tvättas in" lite mer. Det är bambufleece som jag använt.
Av letw83
Humleblomstern skrev:
letw83 skrev:Fast MF sprider bättre, iaf upplever jag det så i blöjorna. Och då är bambun vältvättad...
Alltså MF jämfört med BF som inlägg menar du, eller?
Ja precis.
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Så har inte jag upplevt det. Jag tycker att kisset har spritt ut sig utmärkt i BF-inläggen, de kan verkligen vara helt dyngsura utan att blöjan läcker. Men här gäller det ju mensblod och kanske sprider det sig sämre i bambu än vad kisset gör. Nå, vi får väl se om problemet kvarstår efter några tvättar.
Av mly
mimpen skrev:Kolla in min blogg!
Vilka fina bindor du har gjort! Jag älskar dina blommiga flaneller!
Ska snart ta och fota min hög, har försökt att sy någon då och då och nu har jag faktiskt fått ihop några...
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 54
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?