Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har försökt att lära mig att knyta på ryggen men jag får verkligen inte till det!! :evil:
Står svettig och skakig och arg efteråt för att jag känner mig så korkad!
Visst,jag får upp upp han och sjalen över men sen kommer det svåra! Att få det så tajt att det känns bekvämt!
Hur många gånger ska man behöva öva innan man får till det?
och finns det nån knytning som är för "nybörjare"?
Senast redigerad av ika i rutan den tis sep 13, 2011 16:50, redigerad totalt 1 gånger.
Av ika i rutan
KATARINA skrev:Vilken knytning har du provat?
Vrikkesikker,tror jag det stavas annorlunda. Jag har sett den ett antal gånger och är väl den som fastnat i hjärnan.. Sen har jag så långsamt uppkoppling så jag kan inte se några youtube klipp :roll:
Användarens profilbild
Av KATARINA
Jag kommer inte riktigt ihåg hur gammalt ditt barn är, men Vrikkesikker är kanske inte den lättaste att börja med. Du skulle kunna titta på den här:

http://www.youtube.com/watch?v=HbgXwjFQ44c Omslutet x med knut på bröstet. Då sitter barnet fast ganska bra redan och det är lite lättare att öva på det andra.
Användarens profilbild
Av husmodern
Men vad har du för sjal då? Jag lärde mig knyta rygg med gåsen, mindre tyg att tampas med :tumup:
Av ika i rutan
husmodern skrev:Men vad har du för sjal då? Jag lärde mig knyta rygg med gåsen, mindre tyg att tampas med :tumup:
Jag har testat med en storken(en kort) som jag fått :heart:
och en didymos som jag fått låna. Säkert jätte bra sjalar men jag kanske får öva mer!?
Av ika i rutan
thowida skrev:Är man nybörjare ska man börja med en nybörjarknytning :this:

sök på youtube på shbc (kan länka när jag sitter vid datorn)
Haha! ok.. :roll:

Jag kan tyvärr inte söka på youtube pg av för långsam internet uppkoppling,så det försvårar det hela lite.
Men tack iaf.
Det där omslutet ryggkryss med knyt på bröstet måste jag testa! Jag bär min 1,5-åring mycket på ryggen i mei tai, men nu är jag gravid och kommer snart behöva något som lämnar magen ifred! Jag har en vävd bärsjal som jag hittills aldrig lyckats sjala på ryggen med, så det är väl dags att försöka igen :)
Jag gav upp att använda ryggknytning, men av en händelse testade jag, minst ett halvår efter senaste försöket, med min 2,5-åring och det gick strålande. :shock: Dock hade jag ju burit på ryggen med sele i ett år de flesta dagar till dagis, och det var så himla mycket lättare med ett större barn som redan visste hur det gick till att sitta på ryggen. Så ju mer barnet åkt på ryggen på andra sätt än sjal, och ju större det är och går att säga till att sitta still, desto lättare tror jag det är.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?