Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Nannapanna
Jag har burit lite i trikåsjal, men min dotter satt aldrig riktigt bra i den, utan halkade oftast ned. Hon är nu 3,5 månader o väger ca 6 kg. Hon vill gärna kunna titta ut mkt.

Jag ska nu köpa bärsele och har fastnat för Manduca, tycker det verkar bra att den går att justera i två olika höjder i sittdelen, och priset verkar bra i jämförelse med många andra selar. Dock har jag läst mig till att den kan upplevas obekväm av mindre/smala personer, och undrar därför om den passar mig. Jag är 165 cm lång o väger 68 kg, med lite extra betoning på mage/rumpa men jag har ganska smal rygg. Jag har ofta storlek S i tröjor och drar BH-storlek 70 om det är till någon hjälp. Jag har inte möjlighet att prova någonstans (bor utomlands en period) så är tacksam för gissningar om ni tror en Manduca skulle funka, eller förslag på vad jag bör välja istället. :roll:
:hmm: om jag ska tro att du känner som mej (som är lika stor/liten som dej) så nej, Manducan känns inge bra!
Jag köpte en o sålde den direkt.
Men jag har nu en Beco Butterfly 2 som sitter jättejättebra!
Det är värt de pengarna!!
Vi är två normalsmå mammor varav en med smala axlar och för oss funkade Manducan ok sålänge vi bar på mage men när vi skulle börja bära mer på rygg var den inte optimal. Bytte till Boban när barnet var närmare året, men till en tremånaders är just den selen lite väl hög i ryggen.
Av Kyltsi
Jag tror att Manducan funkar för dig. Jag är själv något kortare (158cm) och väger lite mindre än du och jag älskar min manduca.
Jag är liten över bröstkorgen(65-70), även om bysten inte är så liten :wink: Det största problemet för mig med selar är att jag har kort rygg, så axelbanden på de flesta selar jag testat har varit för långa för mig, snart så även på manducan :cry: Just nu funkar manducan bra, men går jag ner ett par kilon till så gör den inte det längre.(dvs till min normal vikt runt 50kg)

Men annars tycker jag att manducan är en toppen sele. Jag känner inte alls av tyngden på axlar/rygg när jag bär, utan all tyngd hamnar på höften.

Beco butterfly gillar jag inte alls.
En patapum kanske, den brukar ju funka till mindre personer.
Av Jos
Jag är lika lång som du och några kilo lättare och jag tycker Manducan funkar bra för mig. Bär min sjumånaders mest på magen, men har testat ha henne på ryggen också och båda funkar.
Användarens profilbild
Av Summer
Jag har gillat manducan och som minst varit 162cm/64kg, men jag har antagligen bredare överkropp och smalare höfter. Det är i alla fall min favoritsele (jag har angelpack, beco bf 2, beco 4th gen, beco gemini (denna är super till små bebisar), har även haft ergo).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?