Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
glis skrev:Nu har jag börjat på min Haruni till kyrkfröken. Beställde en härva Malabrigo i färgen Amoroso, röd med rosa och orange skiftningar. Vilket makalöst mjukt garn! Det känns som att sticka i luft.

Råkade få med tre härvor Rowans silketweed också, det var utgående och nedsatt men inte billigt för det. Någon som kan rekommendera en bra barnkofta?
Jag tror jag har lite av det malabrigot... I :heart: it! så underbart megamjukt!!! :loving: :loving: :loving:

fast min är i ellaroe, jag härmar solängel för hennes blev så fin :love:
Användarens profilbild
Av ellla
glis skrev:Såklart skall Ellla sticka i Ellaroe!

Jag kan tänka mig att sticka i ungefär alla lila och blå till mig själv men den här röda är jag glad att jag inte tänkte behålla.
Ellerhur! Jag håller helt med!
Fast vad gäler färgvalet känner jag att vi kanske ska byta saker med varandra. Lila ger mig rysningar... eller i alla fall mjäklila, riktigt djup lila kan jag faktiskt uppskatta!
Användarens profilbild
Av ellla
glis skrev:Ja, mjäklila är verkligen inget vidare, men de allra mjäkigaste går ju att räkna som rosa och då är de automatiskt borta.
njaa...

Och jag har ju värsta snygga rosa linnet som jag fått av dig! med moln... Rosa gillar jag! och grönt.

Men det är ju tur att man tycker lite olika :)

Nu ska jag sticka ett varv till, sen ska jag jobba nån timme innan det är dags att sova :vågen:
pulibus skrev:
Trulsamin skrev:Jag blir knäpp på UFOn som man påbörjat, lagt åt sidan och sen kan man inte hitta mönstret igen :gaah:
Där är ravelry min livräddare! Där har jag koll på mönstrena, men jag köper å andra sidan bara digitala mönster.

Jo men tänk om jag börjat sticka sjalen efter att jag hittat ravelry :roll: Jag använder i stort sett bara ravelry idag men inte när jag började...

Ingen som vet var jag hittar mönstret på en hålstickad sjal?? Det är partier med hålstickat varvat med slätstickat eller rätstickat (kommer inte ihåg vilket nu)
Användarens profilbild
Av melon
pulibus skrev:
Trulsamin skrev:Jag blir knäpp på UFOn som man påbörjat, lagt åt sidan och sen kan man inte hitta mönstret igen :gaah:
Där är ravelry min livräddare! Där har jag koll på mönstrena, men jag köper å andra sidan bara digitala mönster.
:iagree: Jag älskar Ravelry! Inspiration, ordning på projekt och mönster och det är en dröm för en slarver som jag.
Användarens profilbild
Av ellla
melon skrev:
pulibus skrev:
:iagree: Jag älskar Ravelry! Inspiration, ordning på projekt och mönster och det är en dröm för en slarver som jag.
jag har inte riktigt fattat det där med mönster på datorn, man blir ju tokig om de inte finns på papper!
ellla skrev:
solängel skrev::vågen:
:vågen:
och varför om jag får fråga?
Ehhh... skulle kanske citerat dig. :oops: :lol:

Så här tänkte jag:
ellla skrev:wohoo! Min haruni är över 300 maskor bred, och jag är inte klar med diagram A. Det kommer kanske bli en riktig sjal ändå!!!
:vågen:
Användarens profilbild
Av glis
ellla skrev:
melon skrev:
pulibus skrev:
jag har inte riktigt fattat det där med mönster på datorn, man blir ju tokig om de inte finns på papper!
Men det finns ju till all lycka skrivare!
Jag måste erkänna att jag sparar mina sönderlästa utskrifter också, i en prydlig pärm...
  • 1
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?