Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av chrissiya
Min dotter är snart 3 månader och väger 6 kg. Har en trikåsjal från Mysak (som jag är väldigt nöjd med) men jag undrar om denna börjar att bli lite "fel" för henne? Tycker att hon glider ner snabbt när jag bär henne i den.

Nu börjar ju vintern närma sig också. Vad tycker ni man kan bära i då? Tänker nog bära innanför jackan, fast den går nog inte att stänga den då;)
Lite fåfäng så de får ju se lite vettigt ut!

Vad kan ni rekommendera till oss? Är det vävd som gäller eller ska man typ skaffa något annat? Glad för alla tips!

Det enda som kan vara hinder är väl det som kallas pengar... vad kan man köpa begagnat?
Jos skrev:Vävd sjal eller ergonomisk sele är nästa steg efter trikåsjal. Eller både och att byta mellan... Om inte jackan går att stänga runt barnet kan du ha ett bärkydd över.
Ok, tack för tipset!
Kikat runt på olika sjalar, Ellevill och Didymos. Någon som kan förklara skillnaden på dessa sjalar för en newbie som mig?!

Kärat ner mig i en från Ellevill, en Jade! http://ellevill.com/ds_product_info.php?products_id=242
eller en Zara http://ellevill.com/ds_product_info.php?products_id=165
Vilken sjal man tycker om är en smak sak. Det finns en hel del sjalar under säljannonserna här på sjalbarn, kan vara värt att ta en titt på. Att en sjal är begagnad betyder inte att den skulle vara sämre än en ny sjal, utan snarare tvärt om i många fall :tumup:

Personligen gillar jag min Ellevill Zara caffe bäst:)
Av sjaltokan
chrissiya skrev:
Jos skrev:Vävd sjal eller ergonomisk sele är nästa steg efter trikåsjal. Eller både och att byta mellan... Om inte jackan går att stänga runt barnet kan du ha ett bärkydd över.
Ok, tack för tipset!
Kikat runt på olika sjalar, Ellevill och Didymos. Någon som kan förklara skillnaden på dessa sjalar för en newbie som mig?!

Kärat ner mig i en från Ellevill, en Jade! http://ellevill.com/ds_product_info.php?products_id=242
eller en Zara http://ellevill.com/ds_product_info.php?products_id=165
Ellevill har lååånga avsmalnade ändar, har ganska mycket struktur pga vävsättet.
Didymos är bara 65 cm bred (de övriga 70-80), de randiga kan skilja sig ganska mycket åt i tjocklek.

Jag gillar inte ellevillsjalarna eftersom det är så mycket struktur, den glider inte när du bär vilket är bra men jag gillar att efterdra sjalen när jag knytit klart och det går inte med ellevill sjalarna.
Av Jos
Vill bara flika in att jag är svag för selar. Inte lika gosigt som sjal, men snabbt och lätt att ta på och inga tygstycken som släpar i marken om man behöver sätta i barnet ute. Det finns massor av selar och jag har bara provat ergo och manduca och gillar manducan bäst.
Jos skrev:Vill bara flika in att jag är svag för selar. Inte lika gosigt som sjal, men snabbt och lätt att ta på och inga tygstycken som släpar i marken om man behöver sätta i barnet ute. Det finns massor av selar och jag har bara provat ergo och manduca och gillar manducan bäst.
Ska helt klart kika på dessa selar-för ibland är det svårt med sjalen (om hon är trött eller vill vara nära blir man ju lite stressad) för det tar ju en stund för mig att knyta den....
Om man har råd kanske man kan skaffa en av varje. Men då lär jag få skäll av sambon, för hur gärna man än vill så är det inte jättebilligt.... :roll:
chrissiya skrev:
Jos skrev:Vill bara flika in att jag är svag för selar. Inte lika gosigt som sjal, men snabbt och lätt att ta på och inga tygstycken som släpar i marken om man behöver sätta i barnet ute. Det finns massor av selar och jag har bara provat ergo och manduca och gillar manducan bäst.
Ska helt klart kika på dessa selar-för ibland är det svårt med sjalen (om hon är trött eller vill vara nära blir man ju lite stressad) för det tar ju en stund för mig att knyta den....
Om man har råd kanske man kan skaffa en av varje. Men då lär jag få skäll av sambon, för hur gärna man än vill så är det inte jättebilligt.... :roll:
förresten.... vilken sjal tycker ni härinne avlastar bäst för en med svag rygg å axlar?
Jag gillar gauze till min snart 3 månaders (ca 5 kg) :tumup: De är iofs tunna, men går jag ut får hon ha ytterkläder på sig (om vi ska vara ute länge & mycket) eller bärskydd (Om vi ska in någonstans, typ affär, när hon sover och jag vill slippa ta ut henne). Tycker att den knyter sig självt och är sval nog att bära inomhus också! Och så är de snygga 8)
Jag använder MT också, men jag tycker inte att det är riktigt lika avlastande som långsjal. Nu har jag iofs köpt en MT med utbredbara axelband som jag väntar på, det är väl förhoppningsvis bättre. Dock tycker jag inte att det är någon skillnad på svårighetsgrad att knyta långsjal eller MT, det är nog en vanesak. :hmm:
Kan tillägga att jag bara bär på mage hitills, har inte vågat testa rygg än :lol:
Av Jos
chrissiya skrev:
Leta begagnat är helt klart en god idé! Och/eller sälja av bärdon i takt med att barnet växer ur dem.
Jag tycker min Beco butterfly 2 avlastar bäst. :heart: Har också vävd sjal, trikåsjal och en manduca. Men becon avlastar helt klart bäst på mig! Väldigt smidig och säker att få upp på ryggen också. (Man kan stoppa i barnet innan man hivar upp på ryggen som i en ryggsäck typ)
Just nu siktar jag på en sjal, se om det blir en Didy Eva.(om allt går väl! :mrgreen: ) Den är så himlans fin! :heart:

Efter detta köp tänker jag sikta in mig på en meitai. Och såsmåningom någon form av sele.
Damn, jag kommer bli fattig!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?