Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Smilla103
Ejede skrev:Tass 8) Här går vi oxå i julklappstankar redan! Ias vill ha denna och Manel önskar sig detta.
Båda sakerna är dyra. :|
Hihi ja jag tänkte saga det att "de är ju också svåra att göra sjlv" :wink: :D
Användarens profilbild
Av Trulsamin
tumbler skrev:
Trulsamin skrev:
emmy_ackevik skrev:Jag fick precis en idé. Mormor och farmor ska få tygkassar, som man kan ha när man åker och handlar. Tänkte att jag skulle brodera världens bästa mormor/farmor på dem. Men nu behöver jag hjälp, mått på en bra tygkasse. Det ska vara så att det är lönt att ta med sig den när man handlar. Själv gillar jag nettos påsar, ska jag försöka gå efter dem eller är det någon som har några bra tips?

Puppan: Jag kör stenhårt på att alla barn behöver raggsockar, men det är kanske inte så roligt... :(
Jag tar en ICA kasse, klipper itu, använder som mönster, klipper ut ett innertyg och ett yttertyg, syr ihop i handtagens sidor samt ovansidan på foder och yttertyg, sen lägger jag räta mot räta, syr ihop sidorna och syr sist ihop toppen på handtagen och botten på påsen, jättesmidigt och bra. Toppen storlek, bra modell och bra att bära
Menar du en papperskassa från ICA?
Nej, plastkasse :)
Av mly
Jag måste fundera lite till på det där med kasse, men idag har jag faktiskt köpt årets första julklapp. Räknas väl kanske inte men känns väldigt bra. Blev kritor och målarbok till dottern. Ska ta tag i ärtpåssömnaden till henne också. Men efter som jag inte har något att fylla dem med hemma så känns det lite segstartat!
Användarens profilbild
Av LumLumLum
Jag funderar på att sy lite brödkorgar och fylla dem med hembakt bröd. Att ge till min syster, mamma och svärföräldrar som vi egentligen inte byter julklappar med men som man ändå vill ge något litet. Svägerskan som är glutenintollerant fick förra året en burk hembakta kakor, mycket uppskattat. Blir nog repris på den i år med.
Användarens profilbild
Av Smilla103
Trulsamin skrev:Tänkte göra en länklista som vi kan uppdatera under tidens gång

Pocketboksfodral
http://rinosyr.wordpress.com/2008/07/12/pocketvarmare/

Varm choklad (Bästa recepten nånsin)
http://www.sunset.com/food-wine/holiday ... age15.html

Lektält
http://svenska.yle.fi/matochfritid/hobb ... hp?id=1532
Åhhh va kär jag blev i det lilla tältet!! Så klart att lillebror måste ha ett sådant!!
Av tumbler
Ejede skrev:Nu har jag skumläst lite i tråden och tänker att detta kanske inte är en köpa-julklapps-tråd utan en vi-gör-våra-egna-julkappar-tråd ?? :think: Då går ju mitt inlägg fetbort och passar sig inte alls här! :lol:
:Hahaa:
Av tumbler
Trulsamin skrev:
tumbler skrev:
Trulsamin skrev:
emmy_ackevik skrev:Jag fick precis en idé. Mormor och farmor ska få tygkassar, som man kan ha när man åker och handlar. Tänkte att jag skulle brodera världens bästa mormor/farmor på dem. Men nu behöver jag hjälp, mått på en bra tygkasse. Det ska vara så att det är lönt att ta med sig den när man handlar. Själv gillar jag nettos påsar, ska jag försöka gå efter dem eller är det någon som har några bra tips?

Puppan: Jag kör stenhårt på att alla barn behöver raggsockar, men det är kanske inte så roligt... :(
Jag tar en ICA kasse, klipper itu, använder som mönster, klipper ut ett innertyg och ett yttertyg, syr ihop i handtagens sidor samt ovansidan på foder och yttertyg, sen lägger jag räta mot räta, syr ihop sidorna och syr sist ihop toppen på handtagen och botten på påsen, jättesmidigt och bra. Toppen storlek, bra modell och bra att bära
Menar du en papperskassa från ICA?
Nej, plastkasse :)
:tumup:
Av tumbler
AnKa skrev:Barnen gjorde disktrasor ett år. De ritade med textilpennor på vanliga enfärgade disktrasor. Diska är ju inte så kul men det blir lite roligare med en barnteckning på disktrasan :D
Bild
Fixerade du det efteråt vha vadheterdetnupåsvenska? en sån som är varm och platt till att göra tyg.. platt? :roll: :lol:
Användarens profilbild
Av yonohanna
tumbler skrev:
AnKa skrev:Barnen gjorde disktrasor ett år. De ritade med textilpennor på vanliga enfärgade disktrasor. Diska är ju inte så kul men det blir lite roligare med en barnteckning på disktrasan :D
Bild
Fixerade du det efteråt vha vadheterdetnupåsvenska? en sån som är varm och platt till att göra tyg.. platt? :roll: :lol:
:Hahaa: strykjärn :heart:
Av tumbler
yonohanna skrev:
tumbler skrev:
Bild
:Hahaa: strykjärn :heart:
:lol: TACK, jag kunde ju inte sova nu utan att veta!
Användarens profilbild
Av solkatten
Bild
Härliga!!! :vågen:
Användarens profilbild
Av puppan
I'm on a roll :vågen:

Jag har virkat ett par vantar, är nästan klar med ett par stickade pulsvärmare och har just börjat sticka på en sjal. :tumup:
Av mly
puppan skrev:I'm on a roll :vågen:

Jag har virkat ett par vantar, är nästan klar med ett par stickade pulsvärmare och har just börjat sticka på en sjal. :tumup:

Har du något mönster eller bild på dina virkade vantar? Jag är sugen på att virka vantar, men vet inte om jag klarar av det...
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?