Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av LillaSnöflingan
Vi ska flytta till Göteborg :shock: :banana:
Vi kommer att bo på tredje våningen utan hiss med tvättstugan och barnvagnsförråd i källaren. Jag behöver alltså ett bärdon som jag kan använda när vi ska till tvättstugan eller när vi ska ut med barnvagnen och vi måste gå och hämta den. (Visst behöver man ett trapphus-bärdon 8) ? Min man påstår att man inte behöver det :Hahaa: ) Det är ju också en fördel om den inte tar så stor plats så att den är enkelt att ta med sig i vagnen sedan.

Jag har testat ringsjal. Vi har en bära barn men jag kommer inte överens med den. Den är svår att justera tycker jag... Finns det andra ringsjalar som är enklare/bättre? Är kortsjal enklare? Eller bör man satsa på en 3,6:a? Så att man kan göra fler knytningar och inte behöver ha med sig något mer bärdon när man ska ut? Men då kanske man lika gärna kan använda 4,2:an som vi redan har. Fast den är ju på tok för lång för en enkel höftsits (eller vad det heter?) :roll: Sele har vi ju också men den känns liiite krånglig. Jag vill liksom ha något som man snabbt kan slänga på sig utanpå ytterkläderna... Tips?

:help:
Användarens profilbild
Av mari_tres
En kort sjal för ryggsäck skulle jag nog välja, ofta har man mycket att bära på då man ska ta sig upp eller ner och då är ett barn på höften mest bara i vägen tycker jag. Men å andra sidan så är det ju smidigt med ringsjal också, de gåner man INTE har mycket att bära :think: och jo, det finns många ringsjalar som är smidiga och lätta att justera :tumup: ska man bara bära korta stunder så tycker jag att rebozon är toppen, lätt att justera och tar minimalt med plats.
mari_tres skrev:En kort sjal för ryggsäck skulle jag nog välja, ofta har man mycket att bära på då man ska ta sig upp eller ner och då är ett barn på höften mest bara i vägen tycker jag. Men å andra sidan så är det ju smidigt med ringsjal också, de gåner man INTE har mycket att bära :think: och jo, det finns många ringsjalar som är smidiga och lätta att justera :tumup: ska man bara bära korta stunder så tycker jag att rebozon är toppen, lätt att justera och tar minimalt med plats.
Men då måste man kunna knyta ryggsäck också :rodna: Vi har inte riktigt fått till snitsen så att det går fort att bara svinga upp henne... även om vi testat ryggsäck några gånger.

Vad är skillnaden mellan bärabarn ringsjal och rebozo då? Jag har inte så stor koll :roll: Men man kan väl bära på magen också med ringsjal, då blir hon ju inte så i vägen. Då har man ju ryggen fri i alla fall (för skötryggsäck tex.).
Användarens profilbild
Av mari_tres
Rebozon är smalare och slinkigare än bära barn-ringisarna. Dessutom har den ringar som är mer anpassade till tyget, tycker jag :roll: är inte alls imponerad över de färdigsydda bärabarn-ringsjalarna (däremot gillar jag bära barn, och de ringsjalar som man syr själv av en sån sjal).

Annars tycker jag att ryggsäckknytningen är det lättaste ryggknytet att börja med, det går så snabbt, likssom. Fast det är ju antagligen individuellt det med precis som allting annat :D
Av FrokenG
Vill bara inflika att man vill inte tvätta med ett barn på höften. Om min minsting (7 månader) hänger med ner i tvättstugan är det helt klart skönast på ryggen. (Jag har sele till henne.)
Användarens profilbild
Av husmodern
Du ska ju såklart ha en manduca, himla smidig tycker jag för sånna ändamål, lätt att få på sig och allt! :tumup:
Användarens profilbild
Av fabriksmoln
Här är det samma sak, vi bor dock bara en trappa upp, men har barnvagnsförråd en våning ner och tvättstugan 5 portar bort, nere i deras källare :shock:
Om det ska vara snabbt och smidigt utan för mycket knytande bär jag i famnen :lol: Om man ska till vagnen alltså :wink: Tar ingen plats heller 8)
Till tvättstugan brukar jag göra ett dubbelt eller omslutet kryss med långsjal, tycker att det går snabbt, i tvättstugan brukar man ändå vara en stund och då vill iaf jag ha det stadigt och inte bebis på höften :D
Användarens profilbild
Av fabriksmoln
Jag tycker nog att ni behöver en gauze till tvättstugan förresten :this: Det är ju så VARMT i tvättstugan. Så nog behöver ni en speciell sjal (eller sele) ändå :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?