Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

puppan skrev:Min 6åring vill ha en poncho.
Vad är bäst och snyggast, att sticka eller virka? Och är det någon som har ett beprövat mönster?

Iofs tyckte hon att vi skulle köpa en :wink: men det tyckte inte jag.
Virka en i mormorsrutestil?? Alltså som en enda stor mormorsruta men som en poncho... fattar nån :hmm:
puppan skrev:Min 6åring vill ha en poncho.
Vad är bäst och snyggast, att sticka eller virka? Och är det någon som har ett beprövat mönster?

Iofs tyckte hon att vi skulle köpa en :wink: men det tyckte inte jag.
Jag har stickat en poncho-tröja, mönster från Navia. Mer praktiskt, tyckte den här mamman. :wink:
Jag började med ett par barnvantar vid 22, nu är det bara tummarna kvar. :app:
Mosan skrev:
zandrama skrev:Nu när jag har fixat över lite bilder från kameran måste jag ju visa tröjan jag har stickat till Knut i Drops silke-tweed.

Bild
Är den klar nu, det blev himla bra. Det där garnet är så fint! :app:
Tack! Jag är jättenöjd, och jag gillar verkligen strukturen på garnet.
Vilka underbara saker ni stickar :loving:
Jag har tyckt bäst om att virka, men nu har jag börjat upptäcka stickningen också. Jag har gjort lite småsaker, men så ville jag försöka sticka den här fina fina koftan. Och det verkade ju lätt, först. Men HUR får jag platts med alla maskor på stickan? Är det någon som har stickat någon liknande kofta?

http://www.ravelry.com/patterns/library/linos-coat

Bild
Av Ponyo
Nina & lilla J skrev:Vilka underbara saker ni stickar :loving:
Jag har tyckt bäst om att virka, men nu har jag börjat upptäcka stickningen också. Jag har gjort lite småsaker, men så ville jag försöka sticka den här fina fina koftan. Och det verkade ju lätt, först. Men HUR får jag platts med alla maskor på stickan? Är det någon som har stickat någon liknande kofta?

http://www.ravelry.com/patterns/library/linos-coat

Bild
Använd rundsticka istället. Men utan att sticka runt. Då får massor av maskor plats. :D
Finns det någon slags converter för om man byter stickor/masktäthet på nätet? Jag har det på ett papper nånstans men det kan ligga i princip var som helst och jag hittar det inte och är för lat för att leta :oops:
Man ska inte sticka när man är trött. :roll:
Storbarnen började nästan bråka om vantarna när de var klara, så jag tänkte att jag stickar ett par till eftersom de var så snabbstickade... Nu har jag repat upp första varvet två gånger eftersom jag har klantat till det. :roll:
Användarens profilbild
Av glis
Nu har jag börjat på min Haruni till kyrkfröken. Beställde en härva Malabrigo i färgen Amoroso, röd med rosa och orange skiftningar. Vilket makalöst mjukt garn! Det känns som att sticka i luft.

Råkade få med tre härvor Rowans silketweed också, det var utgående och nedsatt men inte billigt för det. Någon som kan rekommendera en bra barnkofta?
  • 1
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?