Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av annbom
Jag provade mig på att sy ett trosskydd utan vingar i går. Jag tog först tunn fleece, pul, och sist 2 lager tjock flanell. Den satt jättebra i trosan så nu ska jag sy fler för de var skönare än med vingar och knapp
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
annbom skrev:Jag provade mig på att sy ett trosskydd utan vingar i går. Jag tog först tunn fleece, pul, och sist 2 lager tjock flanell. Den satt jättebra i trosan så nu ska jag sy fler för de var skönare än med vingar och knapp
Det lät ju bra! Skall nog prova det med. Vdd har du för mått på dina trosskydd?
Av Linaao
Jag har sytt trosskydd/bindor av material jag haft hemma. Ytterst har jag flanell och som stoppning har jag olika varianter av frotte, mickrofibertrasor, mer flanell och lite blandningar. Bäst tycker jag att det funkar men yttertyg av flanell och ett eller två lager mickrofiber, dessa har jag som trosskydd eller bindor när mensen närmar sig slutet. Inga vingar, inget krångel, bara skönare och bättre än engångsbindor...
Av annbom
Humleblomstern skrev:
annbom skrev:Jag provade mig på att sy ett trosskydd utan vingar i går. Jag tog först tunn fleece, pul, och sist 2 lager tjock flanell. Den satt jättebra i trosan så nu ska jag sy fler för de var skönare än med vingar och knapp
Det lät ju bra! Skall nog prova det med. Vdd har du för mått på dina trosskydd?
Ungefär som bindorna. Jag sydde het på fri hand så jag har inte kollat och nu ligger de i tvätten. Tvättar i morgon så då kan jag berätta :)
Användarens profilbild
Av Ellynil
Nu har jag äntligen lyckats sy upp ett litet lager! :vågen: Det är ju jättekul att sy! :app:
Ok, de inte direkt är världens mest välsydda men det är ju bara jag som ska titta på dem ändå... 8)

Jag har prövat lite olika modeller och så för att se vad jag tycker passar mig bäst.

Så här blev resultatet:

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av mimpen
Åh vad fina. de svarta ugglorna var fint! de gröna som du har överst håller inte så bra i tvätten har jag noterat :(
Ellynil skrev:Nu har jag äntligen lyckats sy upp ett litet lager! :vågen: Det är ju jättekul att sy! :app:
Ok, de inte direkt är världens mest välsydda men det är ju bara jag som ska titta på dem ändå... 8)

Jag har prövat lite olika modeller och så för att se vad jag tycker passar mig bäst.

Så här blev resultatet:

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av Ellynil
mimpen skrev:Åh vad fina. de svarta ugglorna var fint! de gröna som du har överst håller inte så bra i tvätten har jag noterat :(

Typiskt... :? Ja, ja... Det är de bindorna som är för lite större blödning. Och jag blöder inte så mycket så de kanske inte kommer användas så ofta.

Och tack! :rodna:
Användarens profilbild
Av mimpen
Ellynil skrev:
mimpen skrev:Åh vad fina. de svarta ugglorna var fint! de gröna som du har överst håller inte så bra i tvätten har jag noterat :(

Typiskt... :? Ja, ja... Det är de bindorna som är för lite större blödning. Och jag blöder inte så mycket så de kanske inte kommer användas så ofta.

Alltså, inte så de blir förstörda, men tyget noppar och blir fult fort.
Användarens profilbild
Av Ellynil
mimpen skrev:
Ellynil skrev:

Alltså, inte så de blir förstörda, men tyget noppar och blir fult fort.
Aha! Synd... Men som tur är så är det ju bara jag som ska titta närmre på dem... :wink:
Av corona
:arggh:
Jag vill inte (läs: har inte råd just nu) att köpa en knappress/knapptång :?

Hur fungerar sy-på-tryckknappar?
Andra bra lösningar?
Av mly
Jag satte i knappar som man syr dit i de första bodysarna jag sydde, riktigt tråkigt att göra men fungerar bra så iaf. Kan inte se vad som skulle vara problemet med sådana knappar i bindor, man har ju hål i tyget i vilket fall som helst. Knappen kommer ju heller aldrig i kontakt med någon hud, vilket borde vara ett plus.
Användarens profilbild
Av mimpen
corona skrev::arggh:

Andra bra lösningar?
Kardborre?
Användarens profilbild
Av Trulsamin
corona skrev::arggh:

Andra bra lösningar?
På bindor spelar det mindre roll än på tygblöjor skulle jag säga... Annars kan du skaffa knapphjälp av någon ;) Eller så kostar en tång 200 kronor typ så du kanske kan köpa en sen???
Användarens profilbild
Av mimpen
corona skrev:
mimpen skrev: Kardborre?
Känner man inte av kardborrekanten mot låren? :hmm:
Jo. Jag tycker det (har bara provat två stycken sådana bindor), men andra använder det, så vad vet jag. kanske om man tar sån mjuk kardborre och nej, jag vet inte :hmm:
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 54
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?