Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Enid skrev:
melon skrev:
melon skrev:
MuuM skrev:
melon skrev:Är det någon som vet på rak arm hur många maskor man ska öka varje varv för att få ett runt platt stycke typ som en duk?
När man virkar är det två i varje, har jag för mig. Första varvet i alla fall. :hmm:
Ja, fasta maskor ökar man 6 maskor/varv och stolpar 8. Men stickning vet jag inte :hmm:
Kan det vara 9 maskor/varv vid slätstickning? Det ser ut så här i alla fall... http://www.yarnover.net/patterns/doilie ... lacon.html
Ja, det stämmer nog för 8 m/varv med slätstickning räcker inte riktigt till utan det blir svagt konformat.
Tack! :tumup:
Jag skulle sticka en liten babykofta till nya bebisen i ett mjukt garn jag hittat i en påse restgarner jag fått av mamma en gång i tiden. Jag tyckte jag var supernoga och stickade provlapp och bytte till mindre stickor, men ändå blev det inte alls storlek 6 månader som jag tänkt mig, utan den passar perfekt på nästan 3-åringen :roll: Hon är dock väldigt nöjd med nya tröjan :D Så här ser den ut, garnet är supermjukt bomullsgarn med små "klumpar" på, det var visst populärt på 80-talet enligt min mor.
Bild
Bilden hamnar snett :hmm:
brisea skrev:Jag skulle sticka en liten babykofta till nya bebisen i ett mjukt garn jag hittat i en påse restgarner jag fått av mamma en gång i tiden. Jag tyckte jag var supernoga och stickade provlapp och bytte till mindre stickor, men ändå blev det inte alls storlek 6 månader som jag tänkt mig, utan den passar perfekt på nästan 3-åringen :roll: Hon är dock väldigt nöjd med nya tröjan :D Så här ser den ut, garnet är supermjukt bomullsgarn med små "klumpar" på, det var visst populärt på 80-talet enligt min mor.
Bild
Bilden hamnar snett :hmm:
Bilden är rak för mig. Jätte fin tröja, brukar också ha problem med storlekar trotts provlappar.
Kosmos skrev:ok tittar in för jag behöver hjälp :whut:
Äntligen ska jag ge mig på att sticka en kofta eftersom jag absolut inte hittar någon som uppfyller mina krav (och vi får ju se om en egenstickad gör det :Hahaa: )
Tänkte sticka en sån här:
Bild
i kampes 2-trådiga garn, men hur mycket behöver jag? :hmm: Vill ha lite mer trumpetiga ärmar, men annars som den är.
200 g, borde väl räcka eller?
Hur många meter är 200g?
Jag tycker det låter lite snålt, även om du ska ha korta ärmar, men du kanske är en liten person?
Om du tittar på mönstret för The incredible custom fit raglan finns en tabell med ungefärlig garnåtång till en tröja i olika storlekar och i olika garngrovlek, har jag för mig.
Användarens profilbild
Av Moson
Ok, vad har jag gett mig in på? Har precis börjat på ett par byxor till E som ska bli dubbelstickade med mönster. Det värsta av två världar egentligen, det är som att sticka mönstrad ribb.

Men jag tror det kan bli väldigt fint. Botten av naturvit ull med mönster i crazy zauberball i orange, lila och grå färger.

Inspirationen
http://www.ravelry.com/patterns/library ... ow-longies

med detta mönstret ungefär
www.pickles.no/voks-med-barnejakke/
Det kommer bli superbra Moson! :app:
Jag har bara testat att dubbelsticka grytlappar, det blev snyggt, men jag tröttnade och gav upp.
Användarens profilbild
Av Moson
zandrama skrev:Det kommer bli superbra Moson! :app:
Jag har bara testat att dubbelsticka grytlappar, det blev snyggt, men jag tröttnade och gav upp.
Haha, ja det var ju det där med att tröttna och ge upp.
Nu har jag haft en göra klart.period här känner jag. För nån vecka sen stickade jag klart ett par UFO-torgvantar, igår blev jag klar med Knuts tröja och idag håller jag på att sticka snoddar på en hjälmmössa, så den är också nästan klar. Vad ska jag sticka sen då?
Användarens profilbild
Av Moson
zandrama skrev:Nu har jag haft en göra klart.period här känner jag. För nån vecka sen stickade jag klart ett par UFO-torgvantar, igår blev jag klar med Knuts tröja och idag håller jag på att sticka snoddar på en hjälmmössa, så den är också nästan klar. Vad ska jag sticka sen då?
en bebisfilt i entrélac? men jag kan tipsa om att välja ett garn som passar på lite större stickor än treor.
Användarens profilbild
Av tweed
Moson skrev:
zandrama skrev:Nu har jag haft en göra klart.period här känner jag. För nån vecka sen stickade jag klart ett par UFO-torgvantar, igår blev jag klar med Knuts tröja och idag håller jag på att sticka snoddar på en hjälmmössa, så den är också nästan klar. Vad ska jag sticka sen då?
en bebisfilt i entrélac? men jag kan tipsa om att välja ett garn som passar på lite större stickor än treor.
Vaddå? Har du tröttnat :lol: Min ligger nere, men mest pga brist på ork pga jobbstart, renovering och plugg :roll:
Användarens profilbild
Av Moson
kvarnvik skrev:
Moson skrev:
Vaddå? Har du tröttnat :lol: Min ligger nere, men mest pga brist på ork pga jobbstart, renovering och plugg :roll:
Jag har pausat min lite. Det är roligt men efter ett nystan kände jag att jag behövde lite ombyte. Dessutom hann jag inte sticka färdigt till bebisen jag tänkte skulle få den i doppresent så då får den vänta tills det börjar närma sig någon annan lämplig mottagare :)
Jag är inte så sugen på entrelac, inte just nu iaf. Funderar antingen på en sjal, vantar i Eskimo, bebiskofta, blöjbyxor eller sockor. Eller möjligtvis sticka klart de dära tofflorna till mamma.
Nu när jag har fixat över lite bilder från kameran måste jag ju visa tröjan jag har stickat till Knut i Drops silke-tweed.

Bild
Användarens profilbild
Av Mosan
zandrama skrev:Nu när jag har fixat över lite bilder från kameran måste jag ju visa tröjan jag har stickat till Knut i Drops silke-tweed.

Bild
Är den klar nu, det blev himla bra. Det där garnet är så fint! :app:
Min 6åring vill ha en poncho.
Vad är bäst och snyggast, att sticka eller virka? Och är det någon som har ett beprövat mönster?

Iofs tyckte hon att vi skulle köpa en :wink: men det tyckte inte jag.
  • 1
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?