Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Scilla
Hallå alla experterna! Jag provkör precis med tvillingnål för första gången. På rätsidan ser sömmen fin ut, men på baksidan ser det ut så här:

Bild

Ska det inte se mer ut som vanlig sicksack? Är det någon inställning? Jag har ändrat övre trådspänningen lite fram och tillbaka utan resultat, jag tror inte ens jag kan ändra den undre..? :hmm:

Eller är det okej så jag kan köra på?

:help:
Av Marine78
Risken finns nog att sömmen repar upp sig relativt lätt när det blivit sådär (går ju mer åt en utsträckt söm). Du har helt rätt i att det skall bli mer sicksackliknande. På undertrådsspolen brukar det finnas en liten skruv som man kan justera på. Om man håller i tråden så skall trådspolen i spolkapseln sjunka långsamt neråt om man rycker till lite lätt. Då är den rätt inställd och sedan kan man mixtra lite mera med övertråden. Ibland kan man få göra rent och ha sig också för att det skall löpa på smidigt och man skall få till sömmen rätt. Det är dock så pass länge sedan nu som jag använda tvillingnål så jag kommer inte ihåg om man justerar trådspänningen uppåt eller nedåt, men det borde bli att man höjer övertrådens spänning :hmm: för att liksom dra upp övertråden lite mer (för som det ser ut nu är undertråden för hårt spänd, alternativt övertråden för löst spänd).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?