Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lou-e
Ja, folk är lite underliga ibland tycker jag :) Måste höra lite "bärande" folks åsikter om detta;

Har burit lillfisen i sjal hela hennes liv, eftersom allt började med kolik. Sen dess har det varit naturligt för oss / henne att bära / bli buren. Vi har sele, sjal och både jag och pappan bär. Klart vi har vagn också, men hon tycker det är skittrist och vill inte sitta där så länge.

Klämde idag ur mig att jag tycker det är synd att inte fler bär sina barn i sjal / sele, det är så sällan man ser det! Istället lägger man ner barnet någon meter ifrån sig i vagnen,... " så är det väl ändå inte tänkt ;) "...

oj vad jag blev påhoppad!! kommentarerna regnade in i form av " min bebis väger minnsan 10 kilo, jag blir trött av att bära och orkar inte", vagnen är säkrare, han / hon ser bättre, det är jobbigt, ", jag skulle aldrig bära mitt barn på ryggen, då har man ju verkligen inte kontakt " osv.

Poängterade att det ju är lite viktigt med rätt bärdon, inte babybjörn kanske om man lätt blir trött, tex, och att vagnen är ju jättebra att alternera med... men oj vad jag fick höra. Inte en enda som hade något positivt om att bära sitt barn.. så tråkigt att läsa.

Jag som tycker det är det bästa som finns, och jag blir så lycklig och rörd i själen varje gång gumman lägger sin kind mot mitt bröst och somnar... tråkigt att man inte lyckas förmedla det till andra!
Senast redigerad av Lou-e den tis aug 30, 2011 20:33, redigerad totalt 1 gånger.
självklart. Ingen mening att kritisera andra, mest påpeka att det är lite synd att fler inte provar nått som är såå mysigt! Det är intressant att höra åsikter från olika håll, men tråkigt att ingen höll med , att bära barn är rätt trevligt :)
Lou-e skrev:självklart. Ingen mening att kritisera andra, mest påpeka att det är lite synd att fler inte provar nått som är såå mysigt! Det är intressant att höra åsikter från olika håll, men tråkigt att ingen höll med , att bära barn är rätt trevligt :)
jag gillar också att bära :D . men man får stryka lite medhårs om man vill ha medhåll, inte kalla det för att lägga ungen på en meters avstånd och säga att det inte är meningen att man ska göra så :wink:

om du vill förmedla mysigheten är det bättre att du tar gulliga sjalbilder och laddar upp och skriver nåt sockersött om hur mysig och söt hon är, så får du säkert en massa hjärtan i kommentarerna.
Men hur många sjalföräldrar känner sig påhoppade i sitt föräldraskap om någon skriver att de har varit ute på en mysig promenad och att deras barn sov så gott i vagnen hela vägen?

Lou-e: Jamen visst känns det knasigt, här är ju värdens grej, få snusa på sin bäbis hela tiden och så är det ingen som fattar. Men det är som inte lönt att säga nått, tids nog så blir en del av dem nyfikna iaf och börjar fråga massa, man får prata om det då. :tumup:

Välkommer till SB förresten! :heart:
tack, jag har snusat runt här så länge, så jag tänkte jag skulle prova att skriva här och se "bärande" folks reaktioner... jag verkar ju ha uttryckt mig klumpigt, så det var kul att höra era åsikter :) ..

Om någon skrev så om sin vagnspromenad skulle jag tycka att det lät jättemysigt, och kanske till och med undra lite hur personen gör för att få sitt barn att ha det så mysigt i vagnen!

Men som ni säger, jag kanske trampade på en tå ( verkligen utan att mena det ! ) ... men som sagt, det är SÅ sällan man ser folk bära sina barn, och det är lite trist kanske..
husmodern skrev:Men hur många sjalföräldrar känner sig påhoppade i sitt föräldraskap om någon skriver att de har varit ute på en mysig promenad och att deras barn sov så gott i vagnen hela vägen?

Lou-e: Jamen visst känns det knasigt, här är ju värdens grej, få snusa på sin bäbis hela tiden och så är det ingen som fattar. Men det är som inte lönt att säga nått, tids nog så blir en del av dem nyfikna iaf och börjar fråga massa, man får prata om det då. :tumup:

Välkommer till SB förresten! :heart:
fast det motsvarar mer att skriva typ "åh vad många man ser som bär nuförtiden, det ser så tungt och jobbigt ut. själv hade jag min lilla i vagnen och hon sov så sött." då hade nog sjalföräldrarna reagerat :wink:
Användarens profilbild
Av SCSI
Ja, känsliga saker, det där. Och det är alltid mer provocerande att ifrågasätta normen än det avvikande...
Välkommen hit! Jag som själv har en liten historia kring bärfisar blir nyfiken på din signatur. :)
Jasså, vad intressant? =)

Ja, och det är oftast erfarenheterna utanför "normen" som är de minnesvärda! tycker det är intressant med små debatter, men det kändes lite löjligt att det skulle bli någon liten storm kring hur jobbigt det är att bära, istället för att fokusera på hur mysigt det är =) men alla blir väl lyckliga på sin sak, det var väl helt enkelt ett misslyckat försök till att inspirera ( ifrågasätta avsaknaden av ;) mer bärande...
Användarens profilbild
Av HPe
Jag brukar försöka "bearbeta" en granne som tycker att "Jag vill ju inte vänja barnet vid att bli buren och behöva släpa på henne jämt" samtidigt som det är svårt när hon tycker synd om mej som "måste släpa 12 kg's skrutt på ryggen när han är för trött för vagnen, så jobbigt".... :roll:
Man får försöka missionera i smyg, så att säga! :wink:
diddeldi skrev:de kände sig nog påhoppade, att du hade kritiserat deras föräldraskap. de flesta föräldrar är ganska känsliga för sånt.
:iagree:

Sen vill jag också föra till handlingarna att det:
1.) finns barn som trivs alldeles förfärligt bra i sin vagn och sover väldigt bra där.
2.) finns barn som inte alls vill ha kroppskontakt när de ska sova

...och så finns det de som älskar att bäras och hatar att inte vara nära, nära - så tja, barn är som folk är mest, rätt olika på många sätt och vis! :heart:

Ang. skeptism mot att bära så upplever jag ofta att det är grundat i okunskap, inte elakhet. Både okunskap gällande att det ju faktiskt inte alls behöver vara tungt bara man har rätt bärdon och missförståndet att barn kan bli bortskämda av att bäras/att de aldrig kommer att lära sig gå/för beroende av föräldern.
Jag har burit Twinkle i sjal ett par månader nu och har bara fått negativa blickar och folk som verkligen har glott :whut: :siishah: :shock: och t o m skakat på huvudet! Det känns då verkligen som att jag gör något galet med mitt barn... :(
Men idag gick en kvinna förbi och log ett varmt leende och sa "där har hon väl det bra"! Jag blev alldeles chockad men reste på mig och blev en meter längre!!!
I vår stad finns det inte så många sjalar, typ vi och husmodern. Så när vi väl är ute är det som om folket ser oss som skumma typer.... Så tråkigt! Mitt barn älskar verkligen sjalen och det önskar jag att folk kunde förstå. Hon mår toppen och dessutom så har jag fått igång amningen (som strulat sååå mycket) sen jag började med sjalen!! :vågen: :heart:
Man kanske skulle ha ett plakat på ryggen med förklarande text så att folk inte behöver bli oroliga... :hmm: :wink:
Användarens profilbild
Av SCSI
Smygfröken: så olika det kan vara! Jag känner mig ganska ensam om att bära här med (en och annan trikåsjal ser jag ibland, och nu när vi börjat hänga på ÖF finns där några beco och bb) men tycker att jag (eller ja, Joel då) nästan bara fått bemötanden i stil med "DÄR har du väl det bra!?" från folk.
Nina & lilla J:
Nämen, en sjal i Västerås och vi missade det... Ja vi tycker att det är bra konstigt att det inte finns fler sjalar i stan?? Det är ju inte en så liten stad heller... Men men, vi sjalar på och tänker få Västerås att bli sjalvant!! :tumup:
Jag hoppas på att få fler positiva kommentarer så jag får sträcka på mig lite till... För vi har kommit i sjal för att stanna! :Hahaa: :tumup: :heart:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?