Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
Ketronya skrev:Ha, klippans yllefabrik har jag aldrig hört talas om, måste kollas in! Förresten, är det mjukt ullgarn eller lite mer åt det sticksiga hållet?
Det är egentligen tänkt för filtvävning, inte jättemjukt alltså. Jag skulle inte sticka en undertröja av det, men kan lätt ha en kofta över en kortärmad tröja.
linafelicia skrev:
Sofie skrev:Vaaaaar köper ni detta klippangarn?
Klippans yllefabrik har en fabriksbutik i Klippan. På övervåningen hittar man ullgarn för 25 kr / hg (eller är det 20 kr?). En gång när jag var där hade dom rea och då kostade vissa färger 10 kr/hg. Det blev en stoor påse med hem den gången. :lol:
Jag tror att priset varierar lite efter vad de vill bli av med. Normalpriset är väl 25 kr/hg, om de har lite mycket är det 20. Ibland reas någon viss färg ut (tror jag bara sett det grå) för 10. Bland detta billiga garn får man ta de färger de har inne, vilket är ganska många, men inte hela sortimentet.
Användarens profilbild
Av Fryle
Ketronya skrev:Ååh, så fina :heart: :heart:

Instämmer i att du verkligen borde göra mönster, inte minst för att jag hemskt gärna vill sticka mig ett par såna koftor :love: :mrgreen:
Ja, alltså, det finns ju inget mönster. Jag börjar i en ände och landar såsmåningom i en annan... :roll: I slutändan kommer jag inte alltid ihåg vilken väg jag tog. Prova att lägga upp en rad maskor och se var du hamnar! :wink:
Användarens profilbild
Av linafelicia
Fryle skrev:
Ketronya skrev:Ha, klippans yllefabrik har jag aldrig hört talas om, måste kollas in! Förresten, är det mjukt ullgarn eller lite mer åt det sticksiga hållet?
Det är egentligen tänkt för filtvävning, inte jättemjukt alltså. Jag skulle inte sticka en undertröja av det, men kan lätt ha en kofta över en kortärmad tröja.
linafelicia skrev:
Sofie skrev:Vaaaaar köper ni detta klippangarn?
Klippans yllefabrik har en fabriksbutik i Klippan. På övervåningen hittar man ullgarn för 25 kr / hg (eller är det 20 kr?). En gång när jag var där hade dom rea och då kostade vissa färger 10 kr/hg. Det blev en stoor påse med hem den gången. :lol:
Jag tror att priset varierar lite efter vad de vill bli av med. Normalpriset är väl 25 kr/hg, om de har lite mycket är det 20. Ibland reas någon viss färg ut (tror jag bara sett det grå) för 10. Bland detta billiga garn får man ta de färger de har inne, vilket är ganska många, men inte hela sortimentet.
Jag har stickat flera sjalar i det och dom är helt okej att ha runt halsen men det är inget jättemjukt garn.
När jag köpte för 10 kr var det svart och vitt men det var flera år sedan.
Användarens profilbild
Av linafelicia

Instämmer i att du verkligen borde göra mönster, inte minst för att jag hemskt gärna vill sticka mig ett par såna koftor :love: :mrgreen:
:iagree: Du får börja göra anteckningar när du stickar från och med nu så köper vi mönster av dig sen. :tumup:
Användarens profilbild
Av Fryle
linafelicia skrev:

:iagree: Du får börja göra anteckningar när du stickar från och med nu så köper vi mönster av dig sen. :tumup:
:lol:
Användarens profilbild
Av Ketronya
linafelicia skrev:

:iagree:
Användarens profilbild
Av Cisco
Wow!! :love: :love: vilka vackra skapelser! Och så inspirerad jag blir till att sticka fritt (tycker det är så trist att leta mönster).
Får jag bara fråga i vilken ände du brukar börja?
Användarens profilbild
Av Fryle
Cisco skrev:Wow!! :love: :love: vilka vackra skapelser! Och så inspirerad jag blir till att sticka fritt (tycker det är så trist att leta mönster).
Tack!

Det är lite olika var jag börjar. På den översta har jag börjat med det vertikalrandiga mittstycket, sedan stickat uppåt och därefter ärmarna. Sist stickade jag den nedersta biten.

På den gulbruna och den i det danska bruna garnet stickade jag först högra (eller om det nu var vänstra) halvan inklusive ärmen. Sedan andra halvan. Sist stickade jag på en rand nertill. Den grön-rosa gjorde jag först framstyckena, sedan bakstycket och sist ärmarna.

På den virkare koftan gjorde jag först mittstycket uppifrån och ner, sedan sidor och ärmar från mitten och ut.

Hela tiden plockar jag upp maskor där jag behöver, så det inte blir några sömmar.
Användarens profilbild
Av Cisco
Fryle skrev:
Cisco skrev:Wow!! :love: :love: vilka vackra skapelser! Och så inspirerad jag blir till att sticka fritt (tycker det är så trist att leta mönster).
Tack!

Det är lite olika var jag börjar. På den översta har jag börjat med det vertikalrandiga mittstycket, sedan stickat uppåt och därefter ärmarna. Sist stickade jag den nedersta biten.

På den gulbruna och den i det danska bruna garnet stickade jag först högra (eller om det nu var vänstra) halvan inklusive ärmen. Sedan andra halvan. Sist stickade jag på en rand nertill. Den grön-rosa gjorde jag först framstyckena, sedan bakstycket och sist ärmarna.

På den virkare koftan gjorde jag först mittstycket uppifrån och ner, sedan sidor och ärmar från mitten och ut.

Hela tiden plockar jag upp maskor där jag behöver, så det inte blir några sömmar.
Fräckt! Tack :) Måste våga prova en dag :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?