Hej Och tass!!
Jag har fått en otrolig lust med att sätta igång med egengjorda julklappar...går hemma på vårdnadsbidrag så jag tänklte att om man faktiskt gör sakerna själv...fint, så borde det ju vara värt flera gånger mer, eller hur?!
Jag ska sticka ett gäng Lovikka vantar...det är görskoj och går ganska snabbt.
Och så ska jag sy förkläden till min Mor, svärmor och gubbens syster (blir det svägerska?!) Jag fick nämligen min mormors gamla förkläde, mamma sade att hon har sparat den för att hon tänkt göra en efter det möstret...så då tänkte jag att jag ska göra det åt henne...och några andra. Jag var och kollade ut ett fint tyg idag, men visste inte hur långt kantband jag skulle ha...så jag får köpa det i veckan!!
Sedan tänkte jag sy de där fina trikååmössorna...från andra tråden
och så ska jag gör egna ljus...vaxljus (eftersom jag är biodlare så har jag fullt med vax i källaren) Jag hittade en gammal bitidning där de hade flera olika vaxljus på sidan 14 finns beskrivningarna...
http://www.biodlarna.se/website1/1.0.1. ... 011-09.pdf
tänkte faktiskt att jag kan åka på loppis och köpa gamla fina snappsglas och jag har säker mindra gamla terrakottakrukor i källaren
Men nu blev jag väldigt sugen på att göra kassar....blir lite orolig hur jag ska hinna med allt?!

Sjalmamma till en underbar dotter född maj-07 och en lika underbar son född juni -10
Bär i Easy- Hav och Pupursky, Didy - Simon, Hoppediz - Lima(ringsjal), Storken -Anna, rosa pearl ringsjal och Beco - Eggplant bird.