Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ester
Ni som har provat både den nya och den gamla ERGOn vad skiljer, är bättre/sämre med respektive?
Har själv investerat i den nya modellen men börjar fundera på om jag ska sprätta bort den extra säkerhets-stroppen, tycker den mest är ivägen.
Eller är det dumt? :?
Hjälp! :shock:
Användarens profilbild
Av Anna
Häller helt med dig! Jag funderar också starkt på att ta bort den, men eftersom min ergo tjänar som demo objekt en hel del så kankse jag skall behålla den ändå. Tyckte bättre om den gammla -mindre krångel.
Användarens profilbild
Av April
Hej, hej... Skillnaden mellan den nya och den gamla är just säkerhets-stroppen. Jag har den gamla modellen och har provat den nya - och jag kan hålla med om att den mest kändes ivägen och var bökig... Men den kanske fyller sin funktion??? ;-) (ingen aning - men då det är en säkerhetssak, vågar jag inte baktala den)

Kram
Användarens profilbild
Av Ester
Om man tar bort "stroppen", blir den då som den gamla?
Man gör väl inget ingrepp som försämrar kvalitet och säkerhet då?

Ni som säljer ERGO, har ni båda så ni kan jämföra?
Användarens profilbild
Av Anna
April skrev: (ingen aning - men då det är en säkerhetssak, vågar jag inte baktala den)
Men ärligt talat: Hur många gånger har ni kännt att det funnits risk att ni skulle knäppa upp spännet AV MISSTAG? Jag har då aldrig kännt att någon sådan risk föreligger.
Användarens profilbild
Av April
Men ärligt talat: Hur många gånger har ni kännt att det funnits risk att ni skulle knäppa upp spännet AV MISSTA? Jag har då aldrig kännt att någon sådan risk föreligger.
Jag kan bara hålla med... Min Ergo (av den gamla modellen) har ALDRIG känts osäker, eller känts som att den ska gå upp i spännet. Spännet på Ergon är ju väldigt bra (om man t.ex. jämför med Sutemin - som har ett plastigare spänne). Saga är ändå 2 år och jag bär fortfarande bra och säkert i den...

Kram
Användarens profilbild
Av johanna
Anna skrev:Men ärligt talat: Hur många gånger har ni kännt att det funnits risk att ni skulle knäppa upp spännet AV MISSTAG? Jag har då aldrig kännt att någon sådan risk föreligger.
Jag sa just precis det här till maken häromdagen när vi pratade om säkerhetsstroppen. Det känns ju väldigt troligt att man bara råkar knäppa upp helt plötsligt :roll: Vi använder den inte ens, den bara hänger där i vägen. Jag har däremot inte tänkt på att man kan sprätta bort den! Måste genast kolla.
Användarens profilbild
Av sillen
Men ärligt talat: Hur många gånger har ni kännt att det funnits risk att ni skulle knäppa upp spännet AV MISSTAG? Jag har då aldrig kännt att någon sådan risk föreligger.
JAG VET VEM SOM KAN DET!!! Nej, det har inte hänt ännu, men som hyggligt van ryggsäcksbärare är det en reflex att knäppa upp höftbältet i tid och otid. Maken som är mycket van ryggsäcksbärare närmar sig inte Ergon utan att fästa stroppen ORDENTLIGT.

Så den är för sådana som vi (även om jag blir jättearg på stroppen jag ochså, särskilt när den glider snett och hänger ner och blir "snoppen" istället)
Av Alexandra
Anna skrev:Men ärligt talat: Hur många gånger har ni kännt att det funnits risk att ni skulle knäppa upp spännet AV MISSTAG? Jag har då aldrig kännt att någon sådan risk föreligger.
Nä, jag håller med!

Men vi testade för säkerhets skull vad som händer OM spännet skulle gå upp. Min man stod bakom och var beredd att ta emot och jag knäppte upp spännet. Det som hände var bara att Tindra sakta började att kasa nedåt, det fanns gott om tid att "fiska upp" henne utan assistans. Hon föll inte handlöst, som man skulle kunna tro.
Användarens profilbild
Av Ester
Ingen som har vågat exprimentera ännu?
Användarens profilbild
Av Kristina
KATARINA skrev:bredare sittdel (ca en cm) på den nya samt något bredare axelremmar.
Nja, jag har jämfört min gamla otvättade med nya otvättade och där skiljer det typ ingenting. Jag och Mia har en teori om att det som skiljer på nya och gamla när man jämför beror på att dom gamla oftast tvättats någon gång och därför krympt något.
Användarens profilbild
Av KATARINA
Jag är nästan helt säker på att jag jämfört en gammal otvättad med en ny. :?
Användarens profilbild
Av Kristina
då är det väl från sele till sele det skiljer isf, en cm är ju inte mycket. :)
Användarens profilbild
Av Ester
Ingen som har sprättat bort stroppen? :?:

vågar inte göra nåt innan vi har börjat använda den :wink: ....Alice är lite för liten ännu
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?