Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
Ketronya skrev:
Juliusdotter skrev:
Ketronya skrev:
telistant skrev:
Ketronya skrev:Jag har betämt mig för att äntligen lära mig hur man stickar två strumpor samtidigt på magic loop. Jag undrar vilken längd man bör ha på rundstickan, vilken längd rekommenderas? :D

Sen om någon vet en beskrivning på hur man stickar två strumpor från tån och upp på magic loop så dela gärna med er av den till mig, har inte hittat någon än!
Jag vill säga minst 80 cm fån spets till spets, gärna längre. 150 som jag har på en sticka känns för långt. så mellan 80 och 120 tycker jag. Tänk att den är dubbel när du jobbar med den och vill ha en loop i slutet och mitten på varvet, då blir det ganska långt
Tack! Ungefär något sånt har jag tänkt, jag står och väger mellan 100 och 120, svårt beslut :wink:
Jag gör var tå för sig (går ju snabbt) och kör sedan vidare med loopen. Hälen har jag gjort lite olika beroende på vilken häl jag gjort, men kommit fram till att enklast för mig är att göra var häl för sig.
Jag gör både tån och hälen med kortvarv på loopen, det går utmärkt tycker jag.

Ja, jag har tänkt på det också, gör du tån på strumpstickor då och sen flyttar över till rundstickan? Jag brukar alltid göra kortvarvshäl, det borde väl gå att göra på loopen?
Användarens profilbild
Av binaem
PÅbörjade en filt till lillkusinen (som beräknas i januari) igår - och det var en sådan där dag när det bara är så roligt att sticka att man inte vill göra ngt annat (olämpligt nog är jag själv med barnen till på måndag kväll men men ...) :vågen:
Ketronya skrev:
Juliusdotter skrev:
Ketronya skrev:
telistant skrev:
Ketronya skrev:Jag har betämt mig för att äntligen lära mig hur man stickar två strumpor samtidigt på magic loop. Jag undrar vilken längd man bör ha på rundstickan, vilken längd rekommenderas? :D

Sen om någon vet en beskrivning på hur man stickar två strumpor från tån och upp på magic loop så dela gärna med er av den till mig, har inte hittat någon än!
Jag vill säga minst 80 cm fån spets till spets, gärna längre. 150 som jag har på en sticka känns för långt. så mellan 80 och 120 tycker jag. Tänk att den är dubbel när du jobbar med den och vill ha en loop i slutet och mitten på varvet, då blir det ganska långt
Tack! Ungefär något sånt har jag tänkt, jag står och väger mellan 100 och 120, svårt beslut :wink:
Jag gör var tå för sig (går ju snabbt) och kör sedan vidare med loopen. Hälen har jag gjort lite olika beroende på vilken häl jag gjort, men kommit fram till att enklast för mig är att göra var häl för sig.
Ja, jag har tänkt på det också, gör du tån på strumpstickor då och sen flyttar över till rundstickan? Jag brukar alltid göra kortvarvshäl, det borde väl gå att göra på loopen?
Japp på strumpstickor först och sedan stickar jag över dem till rundsticka. Kort varvshäl borde funka utmärkt.
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:Jag har inte stickat på en vecka. :(
Har haft så ont i högra handen pga intensivt jobb och många timmar framför datorn.
:cry: Har du någon stödskena? Det hjälpte mig mycket när jag hade ont, då fick armen/handen vila.
glis skrev:
Ketronya skrev:
Juliusdotter skrev:
Ketronya skrev:
telistant skrev:

Nu blev jag nyfiken Glis, på vad du tänkte säga, eller ville du bara citera lite? :D :P
Användarens profilbild
Av melon
Ketronya skrev:
glis skrev:
Ketronya skrev:
Juliusdotter skrev:
Ketronya skrev:
telistant skrev:

Nu blev jag nyfiken Glis, på vad du tänkte säga, eller ville du bara citera lite? :D :P
Är det inte glis som skrivit att hon gör både tån och häl på kortvarv? Jag tror hon hamnade mitt i ett citat.
glis skrev:Melon har rätt. Jag skriver sämre än vanligt med gnällig dotter. Hon vill inte sova men orkar inte vara vaken och blir pigg av att ammas.
Ah, nu hittade jag vad du skrivit, super :D Jag kommer nog göra tårna för sig för det kan jag inte riktigt lista ut hur jag ska göra på loop, men hälen ska jag nog få till!
Användarens profilbild
Av tweed
Kom just på att jag inte sticksurfat på jättelänge och gick in på ravelry och favoritade lite och hamnade sen på drops sida och hittade en del trevligt i de nya katalogerna, bl a den här:
Bild
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:Kom just på att jag inte sticksurfat på jättelänge och gick in på ravelry och favoritade lite och hamnade sen på drops sida och hittade en del trevligt i de nya katalogerna, bl a den här:
Bild
Den var jättefin :love:
  • 1
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?