Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Bättre sent än aldrig har jag hittat hit :vågen:
Vill sy oftare än jag har möjlighet till men när det väl sker är det på min mammas gamla trogna gröna Husqvarna från sent -60 som jag ärvt. Aldrig svikit en ganska stapplande sömmerska som jag. Har aldrig testat att sy i trikå i någon större omfattning men är ruskigt sugen på att sy mössor och mysbyxor åt mina smådamer. Har ni tips på mönster till byxor, inte allt för komplicerade? Är INTE så hajj att jag kan göra ett eget :hmm:
solkatten skrev:Bättre sent än aldrig har jag hittat hit :vågen:
Vill sy oftare än jag har möjlighet till men när det väl sker är det på min mammas gamla trogna gröna Husqvarna från sent -60 som jag ärvt. Aldrig svikit en ganska stapplande sömmerska som jag. Har aldrig testat att sy i trikå i någon större omfattning men är ruskigt sugen på att sy mössor och mysbyxor åt mina smådamer. Har ni tips på mönster till byxor, inte allt för komplicerade? Är INTE så hajj att jag kan göra ett eget :hmm:
stoff och stil har ett bra mönster på pösiga byxor, väldigt förlåtande mönster men långt i benen, lätt att bara förkorta efter barnets innerbenlängd
Trulsamin skrev:
solkatten skrev:Bättre sent än aldrig har jag hittat hit :vågen:
stoff och stil har ett bra mönster på pösiga byxor, väldigt förlåtande mönster men långt i benen, lätt att bara förkorta efter barnets innerbenlängd
Tack! :D
glis skrev:Det där med cover-maskin har jag helt avskrivit tidigare, men nu har jag plötsligt blivit sugen. Någon som har? Använder ni den mycket och i så fall till vad? OM man skall köpa, vad skall man i så fall tänka på?
Sent svar....
Jag har. Den bråkar ofta men jag skulle absolut inte vilja vara utan den. Jag har aldrig lyckats med tvillingnål och då har jag ändå testat på 3 maskiner....Så skulle jag fålla i trikå så fick det bli en sån. Jag använder den nästan till varje klädesplagg jag syr. Inte pösbyxor till barnen och inte mössor men till allt som skall fållas nånstans eller ha kantband. Och så har jag just upptäckt hur jag kan sy fast resår med den och få som smockeffekt :)
Bråkar såtillvida att det är trixigt med trådspänning och lätt blir hoppstygn.
Min är en Janome Coverpro nånting...900cp typ tror jag...öööhhh..... :roll: :lol:
Köpt från England. Billigare så.
Användarens profilbild
Av SCSI
Om jag tyckte att det var dåligt med tillfällen att sy förrut så blev det ju inte fler när bäbis lärde sig krypa redan efter 6 månader. :whut:
Men ett par muddisar slängde jag ihop häromdan i alla fall:
Bild
Jag VISSTE väl att jag skulle få användning för den där cerisa muddväven jag köpte i våras! (jag hade tänkt sejfa med brun först, men orkade inte leta efter den och kom på att det ändå blev roligare såhär)
Av Enid
SCSI skrev:Om jag tyckte att det var dåligt med tillfällen att sy förrut så blev det ju inte fler när bäbis lärde sig krypa redan efter 6 månader. :whut:
Men ett par muddisar slängde jag ihop häromdan i alla fall:
Bild
Jag VISSTE väl att jag skulle få användning för den där cerisa muddväven jag köpte i våras! (jag hade tänkt sejfa med brun först, men orkade inte leta efter den och kom på att det ändå blev roligare såhär)
:love: :love: :love:
Användarens profilbild
Av puppan
Idag har jag sytt en haklapp till bäbisen, i vaxduk med snedremsa runt.
Jag sydde på snedremsan åt fel håll TVÅ gånger. Tredje gången märkte jag inte att undertråden var slut utan sydde nästan hela varvet runt innan jag upptäckte det.
Behöver jag säga att jag ville kasta haklappen ut genom fönstret?
Som tur var så godtog bäbisen att ha haklappen på sig under lunchen. Phu.
Användarens profilbild
Av puppan
Jättesnygga braxxer SCSI!
puppan skrev:Idag har jag sytt en haklapp till bäbisen, i vaxduk med snedremsa runt.
Jag sydde på snedremsan åt fel håll TVÅ gånger. Tredje gången märkte jag inte att undertråden var slut utan sydde nästan hela varvet runt innan jag upptäckte det.
Behöver jag säga att jag ville kasta haklappen ut genom fönstret?
Som tur var så godtog bäbisen att ha haklappen på sig under lunchen. Phu.
:ooops: Det lät ungefär som när jag är i farten!
Användarens profilbild
Av karro54
Jag har varit hemma med förkylda barn i tre dagar och passade på att tvätta tyg. Idag har jag skingrat tankarna från allt jobbigt och vikt in tyget i skåpet och drömt om vad jag ska sy i höst.

Kan man sy en OP till en fyraåring i velour eller blir det för varmt?
Användarens profilbild
Av puppan
karro54 skrev:Jag har varit hemma med förkylda barn i tre dagar och passade på att tvätta tyg. Idag har jag skingrat tankarna från allt jobbigt och vikt in tyget i skåpet och drömt om vad jag ska sy i höst.

:heart:

Tänk så mysigt att sätta på sig en sådan efter en dag i pulkabacken, kura ihop sig i soffan och dricka varm choklad. :loving:
Användarens profilbild
Av karro54
puppan skrev:
karro54 skrev:Jag har varit hemma med förkylda barn i tre dagar och passade på att tvätta tyg. Idag har jag skingrat tankarna från allt jobbigt och vikt in tyget i skåpet och drömt om vad jag ska sy i höst.

Tänk så mysigt att sätta på sig en sådan efter en dag i pulkabacken, kura ihop sig i soffan och dricka varm choklad. :loving:
Ja det lät ju riktigt mysigt. Då ska jag bara bestämma om den ska vara turkos, lila eller rosa med svarta prickar... :hmm:
Användarens profilbild
Av Panakeia
karro54 skrev:
puppan skrev:

Ja det lät ju riktigt mysigt. Då ska jag bara bestämma om den ska vara turkos, lila eller rosa med svarta prickar... :hmm:
prickigt röstar jag på!
  • 1
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?