Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jos
Nu är bebisen 7 månader och väger gissningsvis snart 8 kg. Jag tycker trikåsjalen börjar kännas lite svajig, och att hon kasar ner, samt att den inte räcker på bredden längre när hon sover (alltså från rumpan och upp över huvudet). Selen funkar ju fint, men är inte lika mysig, och väldigt obekväm när jag har packning i ryggsäck.

Så nu lutar det åt en vävd sjal, men vilken? Lite önskemål: Lättknuten, inte för tjock och varm (ska funka under vinterjacka utan att det blir för varmt och bylsigt), ska funka att bära på magen, nån lösning för att bebisen ska kunna få huvudstöd när hon somnat (kanske har mer med knytningen att göra?).
:hmm:
Användarens profilbild
Av Minimumsa
Jos skrev:Nu är bebisen 7 månader och väger gissningsvis snart 8 kg. Jag tycker trikåsjalen börjar kännas lite svajig, och att hon kasar ner, samt att den inte räcker på bredden längre när hon sover (alltså från rumpan och upp över huvudet). Selen funkar ju fint, men är inte lika mysig, och väldigt obekväm när jag har packning i ryggsäck.

Så nu lutar det åt en vävd sjal, men vilken? Lite önskemål: Lättknuten, inte för tjock och varm (ska funka under vinterjacka utan att det blir för varmt och bylsigt), ska funka att bära på magen, nån lösning för att bebisen ska kunna få huvudstöd när hon somnat (kanske har mer med knytningen att göra?).
:hmm:
Min stork inka är tunn och sval. Lättknuten oxå, bebina stjärntecken som även den är tunn och lättknuten. Jag har oxå en Elleville elipse men den är lite tjockare. En Ellaroo har jag oxå den är även den tunn men med raka fransade ändar.

Knytningen avgör ju hur det blir med huvudstöd. Knyter du omslutet kryss så kan du ju stoppa in huvudet i sjalen när hon somnar!
Av Jos
Nu har jag funderat och tittat runt lite till och kanske är det en Mei Tai jag borde ha? Det verkar ju mer lättknutet än sjal, men bekvämare och mysigare än sele? Stämmer det? Hur avlastar MT jämfört med sjal eller sele?
Användarens profilbild
Av Minimumsa
Jos skrev:Nu har jag funderat och tittat runt lite till och kanske är det en Mei Tai jag borde ha? Det verkar ju mer lättknutet än sjal, men bekvämare och mysigare än sele? Stämmer det? Hur avlastar MT jämfört med sjal eller sele?
Jag tycker MT funkar som nödlösning. Men är ingent bärdon jag vill bära längre stunder i. Men mer lättknutet än sjal och mysigar än sele absolut! Jag har "bara" haft en hemmasydd MT och den var i ganska tunnt sladdrigt tyg.
Av Jos
Minimumsa skrev:
Jos skrev:Nu har jag funderat och tittat runt lite till och kanske är det en Mei Tai jag borde ha? Det verkar ju mer lättknutet än sjal, men bekvämare och mysigare än sele? Stämmer det? Hur avlastar MT jämfört med sjal eller sele?
Jag tycker MT funkar som nödlösning. Men är ingent bärdon jag vill bära längre stunder i. Men mer lättknutet än sjal och mysigar än sele absolut! Jag har "bara" haft en hemmasydd MT och den var i ganska tunnt sladdrigt tyg.
Då låter det inte som om MT är det jag söker. Jag vill gärna ha något som jag kan bära hyfsat länge i.
Användarens profilbild
Av Minimumsa
Jos skrev:
Minimumsa skrev:
Då låter det inte som om MT är det jag söker. Jag vill gärna ha något som jag kan bära hyfsat länge i.
Alla är vi ju olika :wink: det som inte funkar för mig kanske funkar för dig? Så avfärda det inte bara för att jag säger det!
Av Enid
Jag kan ta med både MTs och sjalar på nästa träff så får du prova och känna :D .

MT av tjock Hoppe, Zara, EasyCare, Indio, Didy med ull och egensydd har jag kvar
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?