Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mimpen
Humleblomstern skrev:Himmel vad fina bindorna som jag sydde efter Emilitens "recept" blev! Tack för att du ville dela med dig! Nu är jag också fast i tygbindesömnaden. Det är riktigt kul, och bra, för jag behöver byta ut mina bindor från imse som bara läcker (och är svinfula). :evil: Säg mig, för en riktig monsterbinda som tar en massiv mens, hur många lager och vilken typ av uppsugningsmaterial skulle ni välja? Jag blöder igenom en menskopp och en binda på drygt en timme första mensdagen. Icke roligt.
Jag har sytt en del bindor för folk att ha till avslaget och då har jag tagit två lager bambufleece och ett lager mikrofiber. Annars skulle du prova zorb i kombination med bf eller mf!
Av mly
mimpen skrev:
Humleblomstern skrev:Himmel vad fina bindorna som jag sydde efter Emilitens "recept" blev! Tack för att du ville dela med dig! Nu är jag också fast i tygbindesömnaden. Det är riktigt kul, och bra, för jag behöver byta ut mina bindor från imse som bara läcker (och är svinfula). :evil: Säg mig, för en riktig monsterbinda som tar en massiv mens, hur många lager och vilken typ av uppsugningsmaterial skulle ni välja? Jag blöder igenom en menskopp och en binda på drygt en timme första mensdagen. Icke roligt.
Jag har sytt en del bindor för folk att ha till avslaget och då har jag tagit två lager bambufleece och ett lager mikrofiber. Annars skulle du prova zorb i kombination med bf eller mf!
Vart bfår man tag på zorb? Skulle vara spännande att testa. Annars har jag funderat mycket på det här med ull idag, är det någon som har testat att sy med ullskikt ytterst? Funderar på om det går att tvätta en filtad ylletröja i 60 grader eller om det krymper mer.
Användarens profilbild
Av mimpen
emmy_ackevik skrev:
mimpen skrev:
Vart bfår man tag på zorb? Skulle vara spännande att testa. Annars har jag funderat mycket på det här med ull idag, är det någon som har testat att sy med ullskikt ytterst? Funderar på om det går att tvätta en filtad ylletröja i 60 grader eller om det krymper mer.
Jag vet faktiskt inte. Jag har köpt en provbit av Strömming, men jag tror inte hon säljer det i sin webbutik. :hmm:
Av annbom
Humleblomstern skrev:
annbom skrev:Jag är en storblödare och har 2 lager bambufleece och 2 lager microfiber + att de är lite längre ca 24-25cm
Ok, det var rejält. Jag får testa mig fram tror jag!
Fast de behöver jag ju inte alla dagar, bara den dag som det forsar :)
Användarens profilbild
Av Titinea
emmy_ackevik skrev:
Titinea skrev:Jippie! Mitt paket flanell kom med posten idag och jag förstår verkligen din mening: "klappat tyger ikväll" de är ju så mjuka och sköna och fina...mmmm Tvätta och sen sy, men vågar jag tvätta dessa godbitar i 60 grader? Hur har ni andra gjort?
Jag tvättade i 60, körde dom ihop med blöjorna, gick toppen!!! Kan du inte visa vad du köpte?? Nyfiken :D
Här är min fina blandning. Jag köpte inte så många och hade turen att inte få tull. Så det blev ungefär 200 kronor för dessa fyra.. tihi
Vet inte vad jag ska börja att sy..hmmm.. kanske tygbindor :wink:

Bild
Av mly
Titinea skrev:
emmy_ackevik skrev:
Titinea skrev:Jippie! Mitt paket flanell kom med posten idag och jag förstår verkligen din mening: "klappat tyger ikväll" de är ju så mjuka och sköna och fina...mmmm Tvätta och sen sy, men vågar jag tvätta dessa godbitar i 60 grader? Hur har ni andra gjort?
Jag tvättade i 60, körde dom ihop med blöjorna, gick toppen!!! Kan du inte visa vad du köpte?? Nyfiken :D
Här är min fina blandning. Jag köpte inte så många och hade turen att inte få tull. Så det blev ungefär 200 kronor för dessa fyra.. tihi
Vet inte vad jag ska börja att sy..hmmm.. kanske tygbindor :wink:

Bild
Alla samma utom det prickiga, det va ju jätte fint!
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 54
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?