Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
ellla skrev:
melon skrev:
ellla skrev:
solängel skrev:
ellla skrev:Jag gillar inte skarvar på garnet. Inte alls...
Vilket garn?
Det där mellanblåa och ljusblåa rowangarnet. Det som känns nästan presic som Östergötlandsullspinneri, banderollen ligger hemma. Visar i em?
Det är ju inga färgbyten eller så, det är bara så störande att det plötsligt är en knut.
Trist! Klipp bort knuten och tova ihop ändarna? Det brukar inte synas alls då.
ojojoj, klippa?? nänä, jag pillade lös den med en stickände och sen la jag trådarna omlott och tovade ihop dem lite på mitten. Sen så syr jag fast ändarna. En hel evighet av extraarbete....
Nänä, ok fortsätt med ditt evighetsarbete du :wink:
Användarens profilbild
Av ellla
melon skrev:
ellla skrev:
melon skrev:
ellla skrev:
solängel skrev:
Vilket garn?
Det där mellanblåa och ljusblåa rowangarnet. Det som känns nästan presic som Östergötlandsullspinneri, banderollen ligger hemma. Visar i em?
Det är ju inga färgbyten eller så, det är bara så störande att det plötsligt är en knut.
ojojoj, klippa?? nänä, jag pillade lös den med en stickände och sen la jag trådarna omlott och tovade ihop dem lite på mitten. Sen så syr jag fast ändarna. En hel evighet av extraarbete....
Här sparas alla små ändar. Jag är hemsk, jag gillar inte att slänga...
Användarens profilbild
Av Fryle
ellla skrev:
melon skrev:
ellla skrev:
melon skrev:
ellla skrev:
solängel skrev:
Vilket garn?
Jag gör precis som du! :tumup:

Och skulle knuten trots allt inte gå att reda ut så river jag av garnet istället, det är lättare att tova ihop snyggt då tycker jag.
Användarens profilbild
Av melon
Fryle skrev:
ellla skrev:
melon skrev:
ellla skrev:
melon skrev:
ellla skrev:
solängel skrev:
Vilket garn?
Jag gör precis som du! :tumup:

Och skulle knuten trots allt inte gå att reda ut så river jag av garnet istället, det är lättare att tova ihop snyggt då tycker jag.
Okej. Jag tycker det är så svårt att riva av garnet vid knuten så jag brukar klippa och sedan dra ur några fibrer för att få bort de raka kanterna. Enligt gamla traditioner (främst vid nålbindning?) ska man väl till och med dela på trådarna och dra av en av dem på varje sida för att det inte ska bli dubbelt garn nånstans. Men det orkar inte jag :lol:
Mitt första par stickade strumpor. Först blev det jättefel, för mönstret var jättekonstigt skrivit, men så hittade jag det här och då fattade jag ju hur det skulle stickas! Så nu håller jag på med ytterligare ett par till storasyster med
Bild
Användarens profilbild
Av MuuM
melon skrev:
MuuM skrev:
MuuM skrev:
kvarnvik skrev:
MuuM skrev:Tips på en snabbstickad sjal som man kan sticka nedifrån och som blir snygg i lin?
gick det inget bra med kassen? :lol:
Har inte börjat. Ska sticka till en kompis i NY, kuriren åker den 30e...
Inga tips? :help: tiden går och jag hittar inget fint. :(
http://www.ravelry.com/patterns/library/blattltuach

Vad tror du om denna?
Den såg fin ut. Funkar den i naturfärgat Lin, tror du?
Användarens profilbild
Av melon
MuuM skrev:
melon skrev:
MuuM skrev:
MuuM skrev:
kvarnvik skrev:
MuuM skrev:Tips på en snabbstickad sjal som man kan sticka nedifrån och som blir snygg i lin?
gick det inget bra med kassen? :lol:
Har inte börjat. Ska sticka till en kompis i NY, kuriren åker den 30e...
Inga tips? :help: tiden går och jag hittar inget fint. :(
http://www.ravelry.com/patterns/library/blattltuach

Vad tror du om denna?
Den såg fin ut. Funkar den i naturfärgat Lin, tror du?
Jag har aldrig stickat sjalar i lin. Men varför skulle den inte funka?
Användarens profilbild
Av Mosan
glis skrev:För att linsjalar suger, de känns som disktrasor. (Tycker jag som stickat en långsmal som dessutom känns som en hängsnara)
:rofl:
Användarens profilbild
Av MuuM
glis skrev:För att linsjalar suger, de känns som disktrasor. (Tycker jag som stickat en långsmal som dessutom känns som en hängsnara)
:Hahaa: Visslan har en skitsnygg! Får väl fråga henne. :P
Björklöv skrev:Mitt första par stickade strumpor. Först blev det jättefel, för mönstret var jättekonstigt skrivit, men så hittade jag det här och då fattade jag ju hur det skulle stickas! Så nu håller jag på med ytterligare ett par till storasyster med
Bild
Grattis till dina första sockor. Sen upptäcker man att det finns mer en ett sätt att göra hälar på och sen från tån och upp och även där finns det olika sätt att börja och vips så är sock lådan fyld :D
Juliusdotter skrev:
Björklöv skrev:Mitt första par stickade strumpor. Först blev det jättefel, för mönstret var jättekonstigt skrivit, men så hittade jag det här och då fattade jag ju hur det skulle stickas! Så nu håller jag på med ytterligare ett par till storasyster med
Bild
Grattis till dina första sockor. Sen upptäcker man att det finns mer en ett sätt att göra hälar på och sen från tån och upp och även där finns det olika sätt att börja och vips så är sock lådan fyld :D
:iagree: Jättefina sockor! Minns den där känslan av dom första sockorna...den var speciell, eftersom "alla" sagt att hälar ju är så svårt/krångligt. :roll: Det är bara första hälen som är krånglig, så grattis! :wink:
Användarens profilbild
Av Mosan
MuuM skrev:
:Hahaa: Visslan har en skitsnygg! Får väl fråga henne. :P
Det låter bra!
De som Glis beskriver ser jag framför mig på en kulturtant runt 60 med lätt grånat kort hår i en "fräsig" frisyr. :lol:
Jag hittade ett par torgvantar i en påse här hemma, de var helt klara utom ena tummen. Jag tror att det tog längre tid att hitta mönstret än att sticka klart dem. :lol:
  • 1
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?