Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

thowida skrev:Fast ärligen hoppas jag inte att de barn barnen som på bilden :siishah:
Är det rekonstruktionen du menar? Nä jag tyckte det såg lite läskigt ut alltså!
Men i texten som beskriver hur man knyter tycker jag det låter som vanlig ryggsäcksknytning :tumup: dock med väldigt smal sjal. Men de brukade väl vaddera ungen med en filt om jag förstod rätt?
Sofie skrev:
thowida skrev:Fast ärligen hoppas jag inte att de barn barnen som på bilden :siishah:
Men i texten som beskriver hur man knyter tycker jag det låter som vanlig ryggsäcksknytning :tumup: dock med väldigt smal sjal. Men de brukade väl vaddera ungen med en filt om jag förstod rätt?
ja, barnet var omslutet i en filt eller liknande.
Av sjaltokan
Sofie skrev:
Nä jag vet inte vad bilden skulle föreställa :hellu: för knytningen lät som en ryggsäcksknytning plus en filt så typ en enklare MT-knytning.
Om jag hade hittat på själv så hade jag hängt filten över bultbandet som man hänger lakan på tork så det blev som en sån mt utan midjeband som jag inte minns vad de heter.
Onuhimbo :hmm: nä jag har inte en susning :lol:
Det tycker jag skulle känts bäst så inte bandet kasade upp mot nacken på barnet!
Verkar funka som en klassisk podaegi, dvs en sådan som går runt om hela kroppen, om man nu ska ha en filt under. Förutom att banden sitter löst då men det tror jag att de ev gör på en del äkta podaegis också.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?