Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av linafelicia
Jag har länge varit sugen på att väva mattor och nu under sommarlovet fick jag äntligen upp varpen i vävstolen och började väva.
Igår klippte jag ner min senaste matta och jag tror nog att det är den finaste jag vävt. Den blev precis som jag tänkt mig och jag blir glad varje gång jag går ut i hallen och ser den.
Tanken var att den skulle vara som en regnbåge utan tydliga gränser mellan färgerna.
Jag började med en skiss
Bild
Sen sorterade jag trasorna
Bild
Jag bestämde mig för att börja med rött istället för lila och såhär blev mattan.
Bild
Användarens profilbild
Av linafelicia
Tack!
Att börja med rött valde jag för att jag ville ha den så mörk som möjligt i början eftersom det är där man kommer in i hallen och där är det störst risk att någon trampar med en lerig stövel. Att börja med t.ex. gult hade inte funkat alls, då hade den sett skitig ut i ett nafs.
Användarens profilbild
Av Shpongle
Oh gud vad fint! Och jag haaaatar egentligen trasmattor då min mor överdoserade dessa i min barndom, men denna! Den gillade t.om jag!
Användarens profilbild
Av Kotten
Snyggaste trasmattan ever. :tumup:
För något år sen skulle jag beställa en sån till att ha under vårt köksbord, men kvinnan som skulle väva den dog dessvärre innan jag fick tummarna ur.
Användarens profilbild
Av sus
:heart:
Den är helt underbar, påminner om en stickad tröja som jag har och som jag älskar, men som har så grymt dålig passform att den är jätteful som tröja.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?