Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Enid
Jag har burit min stora så när vi varit hemma. Det är inte superskönt eftersom tyngdpunkten kommer längre från kroppen men mycket skönare än att bära utåt i famnen (vilket var det enda andra han var nöjd med), jag försökte med budda-possition istället men det vääääägrade han!! :roll:

Men jag bredde ut sjalen bättre under rumpan/mellan benen och så knöt jag med en vävd sjal vilket ger mycket bättre stadga än vad videon visade :tumup: .
Enid skrev:Jag har burit min stora så när vi varit hemma. Det är inte superskönt eftersom tyngdpunkten kommer längre från kroppen men mycket skönare än att bära utåt i famnen (vilket var det enda andra han var nöjd med), jag försökte med budda-possition istället men det vääääägrade han!! :roll:

Men jag bredde ut sjalen bättre under rumpan/mellan benen och så knöt jag med en vävd sjal vilket ger mycket bättre stadga än vad videon visade :tumup: .
Jag har också burit framåt vid några tillfällen, men jag är mer chockad över att man klipper hål i sjalen.
Av Enid
pulibus skrev:
Enid skrev:Jag har burit min stora så när vi varit hemma. Det är inte superskönt eftersom tyngdpunkten kommer längre från kroppen men mycket skönare än att bära utåt i famnen (vilket var det enda andra han var nöjd med), jag försökte med budda-possition istället men det vääääägrade han!! :roll:

Jag har också burit framåt vid några tillfällen, men jag är mer chockad över att man klipper hål i sjalen.
:Hahaa: Jaha! Men jag tror jag har sett såna sjalar för några år sedan :hmm: , men då var hålen till för att det skulle kännas säkrare att svinga upp barnet på ryggen.
Ja det ser ju inte så skönt ut att hänga så med benen och det skall ju inte vara så bra heller. Jag har burit J framåt i buddaställning några gånger men det är ju SÅ tungt. Det var fult, om man får säga så och det ser inte så mysigt ut som det alltid gör med sjalar normalt.
Av Clee
Enid skrev:
pulibus skrev:

:Hahaa: Jaha! Men jag tror jag har sett såna sjalar för några år sedan :hmm: , men då var hålen till för att det skulle kännas säkrare att svinga upp barnet på ryggen.
Den där "alltid rätt"-sjalen? Hittade den på nätet och läste infon av hon som utvecklat den. Hon hade tydligen kört med vanliga långsjalar till sina första barn och sedan fick hon en "wiggler" - och sa ungefär att de som hånskrattar åt idén helt enkelt inte haft en wiggler. Kände faktiskt igen mig lite, då åtminstone en av mina alltid kryper ihop på ryggen och drar ihop benen. Så, om det är vad som får folk att fortsätta bära och känna sig trygga med bärandet är det väl finemang tycker jag. :tumup:
Av corona
pulibus skrev: Jag har också burit framåt vid några tillfällen, men jag är mer chockad över att man klipper hål i sjalen.
:iagree: Precis min tanke även om de små hålen var lite söta, på ett osmakligt sätt :fnissa:
Av Sofie
Allt som funkar :tumup:
Det såg inte så fantastiskt avlastande ut för barnets rygg, men har man en som vägrar annat än framåtvänt så har man :lol:
Var det bara jag som såg den självklara alteriativa användningen??!?!

Det hade ju varit bättre att vända på sjalen, och använda den till mage-mot-mage bärande av små barn.
Då hade man kunnat stoppa ut lökarna genom hålen, för direktaccess liksom!

:D

//A
Lillblomma skrev:Var det bara jag som såg den självklara alteriativa användningen??!?!

Det hade ju varit bättre att vända på sjalen, och använda den till mage-mot-mage bärande av små barn.
Då hade man kunnat stoppa ut lökarna genom hålen, för direktaccess liksom!

:D

//A
:Hahaa: :app:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?