Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mosan
melon skrev:
Mosan skrev:Vilka fina tröjor Kaffemoster och Melon. :love: Jag är också klar med en tröja men den har tagit mkt längre tid att sticka men så går mycket annan ledig tid åt till andra saker jag gillar att göra.
Vaa, tror du vi bara stickar? :Hahaa: :app:

Det kan ju hända att jag har andra fritidsintressen. Kan.
Japp, bara :Hahaa:
Användarens profilbild
Av melon
Mosan skrev:
melon skrev:
Mosan skrev:Vilka fina tröjor Kaffemoster och Melon. :love: Jag är också klar med en tröja men den har tagit mkt längre tid att sticka men så går mycket annan ledig tid åt till andra saker jag gillar att göra.

:Hahaa: Jag tränar faktiskt på att skaffa mig nya intressen. Just nu går jag en dockkurs tex! ....men dockan kan ju behöva stickade kläder. :app:
Användarens profilbild
Av Mosan
Just nu sitter jag och funderar på vad jag ska ha för knappar till min kofta. Såklart har jag bara 4 likadana som max i de grå nyanser som koftan är. Sen hade jag massor av "fake"trä-knappar men jag tror inte det blir så snyggt. Får kolla i dagsljus imorgon. Får förmodligen köpa några!
Användarens profilbild
Av Mosan
melon skrev:
Mosan skrev:
melon skrev:

:Hahaa: Jag tränar faktiskt på att skaffa mig nya intressen. Just nu går jag en dockkurs tex! ....men dockan kan ju behöva stickade kläder. :app:
Jag tränar på det motsatta, färre intressen! :roll:
Tjusigt melon!!
Framför allt kragen, tyckte jag! Flätan påminner om en jag gjort på en mössa en gång. I det mönstret var instruktion på hur man stickade flätor utan hjälpsticka - och den gången tyckte jag det gick jättebra, men de flätor jag har stickat sedan dess har det inte funkat på :D.
Användarens profilbild
Av MuuM
Mosan skrev:Just nu sitter jag och funderar på vad jag ska ha för knappar till min kofta. Såklart har jag bara 4 likadana som max i de grå nyanser som koftan är. Sen hade jag massor av "fake"trä-knappar men jag tror inte det blir så snyggt. Får kolla i dagsljus imorgon. Får förmodligen köpa några!
Kom och leta i mina knapplådor också. Hur många behöver du?
Användarens profilbild
Av melon
Kaffemoster skrev:Tjusigt melon!!
Framför allt kragen, tyckte jag! Flätan påminner om en jag gjort på en mössa en gång. I det mönstret var instruktion på hur man stickade flätor utan hjälpsticka - och den gången tyckte jag det gick jättebra, men de flätor jag har stickat sedan dess har det inte funkat på :D.
Är det en mössa full med såna flätor som möjligtvis heter Lina? Jag har nämligen fått flätan från det gratismönstret på ravelry. Jag stickar alltid flätor utan hjälpsticka (om inte det är fler än 4-5 maskor som ska flyttas) men jag tycker hon gör det onödigt krångligt när hon först lyfter alla maskor, lyfter, stickar många, sedan flyttar tillbaka några och stickar. Det räcker att lyfta tre av maskorna, sticka, lyfta tillbaka och sticka.

Min mormor lärde mig att sticka flätor utan hjälpsticka när jag var i tonåren, det går mycket snabbare då :tumup:
melon skrev:
Kaffemoster skrev:Tjusigt melon!!
Är det en mössa full med såna flätor som möjligtvis heter Lina? Jag har nämligen fått flätan från det gratismönstret på ravelry. Jag stickar alltid flätor utan hjälpsticka (om inte det är fler än 4-5 maskor som ska flyttas) men jag tycker hon gör det onödigt krångligt när hon först lyfter alla maskor, lyfter, stickar många, sedan flyttar tillbaka några och stickar. Det räcker att lyfta tre av maskorna, sticka, lyfta tillbaka och sticka.

Min mormor lärde mig att sticka flätor utan hjälpsticka när jag var i tonåren, det går mycket snabbare då :tumup:
Så hette den ja! Jag orkade inte leta rätt på mönstret, men den var det. :)
Fast jag gjorde förstås en fläta färre än mönstret, eftersom jag har barnstorlek på mitt huvud :)
Kofta till Karin påbörjad: Bild
Är det bara jag som tycker att färgerna (som hon valt själv, och så även ordningen på ränderna) påminner om stork Inka? Jag har varit slö nog att inte ens leta efter en bild för att se om min minnesbild stämmer :)
Användarens profilbild
Av Mosan
MuuM skrev:
Mosan skrev:Just nu sitter jag och funderar på vad jag ska ha för knappar till min kofta. Såklart har jag bara 4 likadana som max i de grå nyanser som koftan är. Sen hade jag massor av "fake"trä-knappar men jag tror inte det blir så snyggt. Får kolla i dagsljus imorgon. Får förmodligen köpa några!
Kom och leta i mina knapplådor också. Hur många behöver du?
Gärna! Jag behöver 6 stycken ganska stora.
Användarens profilbild
Av MuuM
Tips på en snabbstickad sjal som man kan sticka nedifrån och som blir snygg i lin?
Användarens profilbild
Av Edith
Jag måste bara få visa min sytyck-kofta (som jag aldrig blev klar med eftersom jag blev gravid, gräsligt illamående och tappade all sticklust) som nu änligen är klar (eller precis före sommaren)! :D

Bild

Jag är nästan alldeles nöjd! Men kanske, kanske river jag upp resåren i nederkanten och stickar den lite tightare.
  • 1
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?