Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Kaffemoster skrev:Färdig! Jag köpte garnet och började i onsdags, snacka om snabbstickat :)
Bild
Oj, det var snabbt :shock: Jättesnygga färger!

Jag blev klar med Magnus tröja idag, jag var nöjd med att det "bara" tog en månad, men det är lång tid om man jämför med dig :wink:
erisara skrev:
Kaffemoster skrev:Färdig! Jag köpte garnet och började i onsdags, snacka om snabbstickat :)
Snygg! Vad är det för garn?
Det är Drops Paris (stickor 5 står det på banderollen, men jag måtte sticka löst för jag har resårstickningen på 4,0 och kroppen på 4,5)
Mönstret heter $5 in Paris, så det blev extra roligt att garnet också heter Paris :D
Senast redigerad av Kaffemoster den lör aug 13, 2011 18:19, redigerad totalt 1 gånger.
melon skrev:

Jag blev klar med Magnus tröja idag, jag var nöjd med att det "bara" tog en månad, men det är lång tid om man jämför med dig :wink:
Mhm, jag "klådde" melon i tröjstickning! En skalp att värna minsann ;-).

Men jag kan väl erkänna att jag inte gjorde så mycket annat än stickade i torsdags. (och så har jag tänjt lite på sanningen. Jag har en och annan tråd att fästa också...)
Användarens profilbild
Av melon
Kaffemoster skrev:
melon skrev:

Men jag kan väl erkänna att jag inte gjorde så mycket annat än stickade i torsdags. (och så har jag tänjt lite på sanningen. Jag har en och annan tråd att fästa också...)
:lol: :lol: Ingen merit, just tröjor är jag långsam på... Speciellt tröjor i storlek L med en massa aviga maskor och flätor.

Min ligger på tork nu och det är synd att de torkar såååå långsamt. Maken vill ta på nu! :vågen:
melon skrev:
Kaffemoster skrev:
melon skrev:

:lol: :lol: Ingen merit, just tröjor är jag långsam på... Speciellt tröjor i storlek L med en massa aviga maskor och flätor.

Min ligger på tork nu och det är synd att de torkar såååå långsamt. Maken vill ta på nu! :vågen:
Pfft, inte komma med en massa undanflykter nu. Du har stickat en tröja, och jag har stickat en tröja. Jag slog dig. End of story :D
(Jag är för övrigt också nyfiken på att få se bild på den färdiga tröjan! Blocka är sånt jag oftast "glömmer"....)
Snyggt Kaffemoster! :vågen: :app:

Apropå tröjstickning är jag nöjd med att jag kommer ha stickat en tröja i strl 12-18 månader på stickor 3. Att den blir klar är ett under i sig! Jag har långt kvar till Kaffemosters och Melons nivå, men jag får sån energi och inspiration a er, tack! :app:
Björklöv skrev:
Trulsamin skrev:
Björklöv skrev:Är det någon här som har mönster på hur man stickar två strumpor, tå upp, med magic loop?
http://knitty.com/ISSUEwinter02/FEATtiptoptoes.html

http://knitfreedom.com/beginner/free-pa ... magic-loop

http://crafts.lovetoknow.com/wiki/Magic ... ck_Pattern

Här finns lite olika, se om du hittar nått du gillar
Tack, superbra! Fast jag hade nästan hoppats på ett svenskt mönster men jag klarar nog av engelska också
Jag har också letat efter det, men hittade ingen beskrivning i länkarna på tå upp med magic loop, vilken av dem är det?
Användarens profilbild
Av melon
Torkad, ändfästad och med råge godkänd av maken :vågen: Han älskar den :heart:

Möstret till flätan hittade jag på ravelry men resten har jag klurat ut själv, nerifrån och upp stickade jag.

Bild

Bild

Bild

Bild

Kaffemoster skrev:
melon skrev:
Kaffemoster skrev:
melon skrev:

Pfft, inte komma med en massa undanflykter nu. Du har stickat en tröja, och jag har stickat en tröja. Jag slog dig. End of story :D
(Jag är för övrigt också nyfiken på att få se bild på den färdiga tröjan! Blocka är sånt jag oftast "glömmer"....)
Okej okej okej :lol:
Användarens profilbild
Av glis
Melon: Vilken städad make du har, inte alls lik den rocker jag träffade när jag var uppe senast :lol: Jättefin tröja!

Och jag gillar verkligen färgeerna på din tröja kaffemoster! Modellen med, men färgerna :heart:
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:Melon: Vilken städad make du har, inte alls lik den rocker jag träffade när jag var uppe senast :lol: Jättefin tröja!

Och jag gillar verkligen färgeerna på din tröja kaffemoster! Modellen med, men färgerna :heart:
Städad, rocker? Jag känner inte igen honom i någon av de beskrivningarna :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av Mosan
Vilka fina tröjor Kaffemoster och Melon. :love: Jag är också klar med en tröja men den har tagit mkt längre tid att sticka men så går mycket annan ledig tid åt till andra saker jag gillar att göra.
Användarens profilbild
Av melon
Mosan skrev:Vilka fina tröjor Kaffemoster och Melon. :love: Jag är också klar med en tröja men den har tagit mkt längre tid att sticka men så går mycket annan ledig tid åt till andra saker jag gillar att göra.
Vaa, tror du vi bara stickar? :Hahaa: :app:

Det kan ju hända att jag har andra fritidsintressen. Kan.
  • 1
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?