Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Madde O
Funderar på hur ni andra har löst detta med allt som man behöver ha med sig när man är ute? Alltså den klassiska skötväskan. Vi har en stor och otymplig väska som hör ihop med vagnen (samma märke) och den känns för stor för att ha med sig ut när vi sjalar. Ibland tar vi med vagnen bara för att väskan är så stor och jobbig :Hahaa: Är väl inte heller jätteförtjust i ryggsäck vilket skulle kunna vara ett alternativ.... Hellre då en smidig väska men jag vet inte riktigt om det funkar bra.

Så, hur har ni gjort? Vad är bäst? :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag har en liten tygpåse där jag brukar ha ett skötunderlägg, några tvättlappar, blöjor och ett ombyte liggande. Den stoppar jag sen ned i den väska jag ska ha med mig för dagen. Ska jag dit där jag vet att det finns toalett stoppar jag bara någon blöja i fickan eller handväskan
Av Madde O
Knyttet & K skrev:Jag har en liten tygpåse där jag brukar ha ett skötunderlägg, några tvättlappar, blöjor och ett ombyte liggande. Den stoppar jag sen ned i den väska jag ska ha med mig för dagen. Ska jag dit där jag vet att det finns toalett stoppar jag bara någon blöja i fickan eller handväskan
Det lät smart! Man vill ju gärna ha med sig både det ena och det andra i väskan! Tar nog och stoppar ner det nödvändigaste i den tygpåse som sjalen kom i.... Det luriga är ju att jag vill vara säker på att jag har tillräckligt med mig, ibland går det både två och tre blöjor vid ett byte och ofta så behöver vi ombytet också plus någon extra kofta/mössa vill jag ju ha också. Blir lätt en stooooor väska ändå :rodna:

Men ni blir inte trötta i axeln av handväskan när ni bär också? Och det går bra utan att den far in i barnet/glider ner? :roll:

Kul att höra hur ni andra gör!
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
Jag har använt ryggsäck när jag bar på mage. Men så har vi alltid behövt haft mycket saker med. När han var bebis var det termos, pulver, ersättning, flaskor och ombyte som tog sin plats... När han blev större är det ombyte, matlådor till oss båda, haklapp mm.
Önskar jag hade klarat mig med blöjan i en påse! ( Var vågad förra veckan, men vi hann bara in till stan en snabbis då blöjan läckte i MT med resultat att både mamma och barn var blöta... Mindre kul att just då sakna ombyte.) Men vid kortare turer har en lätt tygväska på axeln eller den nödvändigaste i midjeväskan räckt.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Madde O skrev:
Knyttet & K skrev:Jag har en liten tygpåse där jag brukar ha ett skötunderlägg, några tvättlappar, blöjor och ett ombyte liggande. Den stoppar jag sen ned i den väska jag ska ha med mig för dagen. Ska jag dit där jag vet att det finns toalett stoppar jag bara någon blöja i fickan eller handväskan
Det lät smart! Man vill ju gärna ha med sig både det ena och det andra i väskan! Tar nog och stoppar ner det nödvändigaste i den tygpåse som sjalen kom i.... Det luriga är ju att jag vill vara säker på att jag har tillräckligt med mig, ibland går det både två och tre blöjor vid ett byte och ofta så behöver vi ombytet också plus någon extra kofta/mössa vill jag ju ha också. Blir lätt en stooooor väska ändå :rodna:

Men ni blir inte trötta i axeln av handväskan när ni bär också? Och det går bra utan att den far in i barnet/glider ner? :roll:

Kul att höra hur ni andra gör!
Jag bär bara i sele på ryggen och då funkar det bra. När jag haft barn på magen i sjal använder jag ryggsäck.
Av Madde O
Nu har jag testat en kort sväng när vi gick på stan idag. Väldigt irriterande med handväska som bara gled av axeln stup i kvarten. Fördelen var att jag iaf kände mig lite finare med vanlig väska istället för stora skötväskan. Försökte vika in axelremmen i sjalen men det gick inte heller...

Funkar det bättre med en handväska man bär i handen tror ni? Eller har någon bra tips på snygga ryggsäckar (som kanske är lite mer eleganta och inte så sportiga)?
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Madde O skrev:Nu har jag testat en kort sväng när vi gick på stan idag. Väldigt irriterande med handväska som bara gled av axeln stup i kvarten. Fördelen var att jag iaf kände mig lite finare med vanlig väska istället för stora skötväskan. Försökte vika in axelremmen i sjalen men det gick inte heller...

Funkar det bättre med en handväska man bär i handen tror ni? Eller har någon bra tips på snygga ryggsäckar (som kanske är lite mer eleganta och inte så sportiga)?
Jag har en handväska med lång rem som jag kan ha tvärs över kroppen. Det kanske inte heter handväska när det är en sådan? :lol:
När det gäller ryggsäck har jag en kånken. Den är inte sportig, men kan ju inte kallas elegant direkt. Kanske en sån där lite ryggsäck i skinn, som är lite handväskliknande? Annars är ju thaiväskor poppis, de har ju ett rätt brett band som kan gå över barnets rygg.
Av Enid
När jag bar på mage hade jag ryggsäck, försökte med många andra väskor men bara ryggsäck kändes bra (en riktigt skön ryggsäck med ergonomiska vadderade axelband :tumup: ). När jag började bära på rygg var det bättre med någon slags väska där man kunde knäppa av axelbandet och så hängde jag den så den hamnade under barnets rumpa.
Av astekl07
Knyttet & K skrev:
Madde O skrev:Nu har jag testat en kort sväng när vi gick på stan idag. Väldigt irriterande med handväska som bara gled av axeln stup i kvarten. Fördelen var att jag iaf kände mig lite finare med vanlig väska istället för stora skötväskan. Försökte vika in axelremmen i sjalen men det gick inte heller...

Jag har en handväska med lång rem som jag kan ha tvärs över kroppen. Det kanske inte heter handväska när det är en sådan? :lol:
När det gäller ryggsäck har jag en kånken. Den är inte sportig, men kan ju inte kallas elegant direkt. Kanske en sån där lite ryggsäck i skinn, som är lite handväskliknande? Annars är ju thaiväskor poppis, de har ju ett rätt brett band som kan gå över barnets rygg.
Ja, en sån har jag också som går tvärs över kroppen. Brukar låta bandet vara under bebisens rumpa.
Användarens profilbild
Av HPe
Har ryggsäck på magen. Fast den halkar ner ibland och är inte skön att bära långt/tungt i.
Är jag hemma och går i typ skogen packar jag klövjeväskorna på hunden. :tumup:
En sån med band runt kanske inte vore helt fel.... Är inte supernöjd med min lösning, men den funkar så jag har inte idits fica nåt annat. :rodna: Latmask.
Användarens profilbild
Av Nina & lilla J
Jag måste säga att jag har alltid väldigt lite med mig, ett par blöjor och en mössa kanske en extra kofta. Jag använder en midjeväska från fjällräven - det ÄR inte jättefult, men elegant kan nog ingen kalla det.
Av Clee
astekl07 skrev:Stoppar ned en blöja, plastpåse och några tvättservetter i min lilla handväska.
Samma här. Jag har ändå tvillingar men har aldrig fattat behovet av en gigantisk skötväska med hundra pryttlar, såvida man inte flaskmatar då. Jag har en helt vanlig tygpåse med två handtag, typ shoppingkasse.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?