Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
FiaLisa skrev:
Marine78 skrev:Åhhh, jag måste bara få jubla lite här inne. Jag har köpt min drömoverlock, en Babylock med luftträdning och automatisk trådspänning :vågen: . Närmare bestämt en Babylock Imagine II. Så lyxig och så härlig att sy på.
:vågen: Jag har också en sådan. Den är superbra!
Vad är luftträdning?
Användarens profilbild
Av glis
Jag vill skryta lite om mina amnngströjor:
Bild
Mönstret är ett Ottobremönster som är justerat enligt Boob-modell. Tyget är singeljersey med lycra från JNY. Jag har förstärkt undre lagret i amningsluckan med silikonresår i överkant. På det hela taget är jag nöjd, nu väntar jag på att min Creative Workshop-damtoppar skall komma. Jag vill göra nästa långärmad och det känns säkrare med mönster än att bara förlänga även om det såklart också funkar.
En tröja till och ett linne finns i bloggen.
Användarens profilbild
Av Fryle
Finns det något sätt att bestämma att ett tyg är av viskos? Jag har sytt en klänning som jag tror är av viskos, men hur vet man?
Kollade igenom stuvlådan med trikåtyger och blev sugen på att sy t-shirts till den lilla av lite blandade tyger.

Är det någon som har tips på hur man på bästa sätt skarvar trikå? Tänkte på att man kan ju vändsy (?) men då inbillar jag mig att fållen blir bubblig och stel. Vet inte om jag har rätt...
Användarens profilbild
Av Fryle
Var får jag tag i våffelmönstat tyg, sånt som liknar et man syr dukar av på dagis? Jag har nämligen sytt en fantastiskt skön klänning av en gammal ikeagardin och vill gärna sy fler för den är obeskrivligt skön. Jag har provat att googla på olika ordkombinationer, hittar bara det från Broarne som jag redan har. Trevligt tyg ioch för sig, men inte vad jag söker nu.
Användarens profilbild
Av glis
Fryle skrev:Var får jag tag i våffelmönstat tyg, sånt som liknar et man syr dukar av på dagis? Jag har nämligen sytt en fantastiskt skön klänning av en gammal ikeagardin och vill gärna sy fler för den är obeskrivligt skön. Jag har provat att googla på olika ordkombinationer, hittar bara det från Broarne som jag redan har. Trevligt tyg ioch för sig, men inte vad jag söker nu.
Kan det funka med seersucker eller vad det heter? Det finns ju på Stoff och Stil: http://www.stoffochstil.se/Katalog/Mode ... up_id=4804
Annars finns ju duktyg hos broderifirmor, men det måste bli för tjockt?
Fryle skrev:Var får jag tag i våffelmönstat tyg, sånt som liknar et man syr dukar av på dagis? Jag har nämligen sytt en fantastiskt skön klänning av en gammal ikeagardin och vill gärna sy fler för den är obeskrivligt skön. Jag har provat att googla på olika ordkombinationer, hittar bara det från Broarne som jag redan har. Trevligt tyg ioch för sig, men inte vad jag söker nu.

Menar du sånt våffel som du ska brodera på? Annars kanske bäckeböljatyg är det du söker?

http://butik.jofotex.se/list_varugrupp. ... 03&lang=sv
Användarens profilbild
Av Fryle
glis skrev:
Kan det funka med seersucker eller vad det heter? Annars finns ju duktyg hos broderifirmor, men det måste bli för tjockt?
maltemalte skrev: Menar du sånt våffel som du ska brodera på? Annars kanske bäckeböljatyg är det du söker?
Nej, Bäckebölja =Seersucker är inte vad jag söker, utan ett tyg med våffelstruktur som liknar detta:
http://www.alvashus.se/tine-k-home/handduk-vafflad-kit
Det är alltså ett glesvävt tyg som liknar det man liksom syr "ovanpå" på dagis.
Användarens profilbild
Av Stark
Fryle skrev:
glis skrev:
Kan det funka med seersucker eller vad det heter? Annars finns ju duktyg hos broderifirmor, men det måste bli för tjockt?
maltemalte skrev: Menar du sånt våffel som du ska brodera på? Annars kanske bäckeböljatyg är det du söker?
Nej, Bäckebölja =Seersucker är inte vad jag söker, utan ett tyg med våffelstruktur som liknar detta:
http://www.alvashus.se/tine-k-home/handduk-vafflad-kit
Det är alltså ett glesvävt tyg som liknar det man liksom syr "ovanpå" på dagis.
Du kan ju köpa detta:
HannaGerda skrev:
Hell Cat skrev:
HannaGerda skrev:
Hell Cat skrev:
kamilase skrev:Hemskt, I can go on and on....
Älskar Ellevill, meeeeen här ser jag endast suuuper duuper dyra kökshanddukar:

Bild
:gomma: Jag gillar faktiskt inte så många av Ellevilles sjalar öht men denna tar nog priset som fulast :shock: Och det där våfflade tyget går bara så bort..
Tur för er alla att det bara finns en i hela världen då :) sannolikheten att se den är ju närmast 0.
Om jag såg den in action skulle jag kanske tycka den var snyggare ,)

sant... Fattar inte att det inte finns bärbilder.. vem vill köpa en sjal för flera miljoner om man inte sett innan hur den ser ut på?
Men det blir kanske lite dyrt? :Hahaa:
Användarens profilbild
Av tesoj
Jag har köpt en ny symaskin idag. En pfaff ambition 1.0. Ska bli kul att prova den i helgen.
Användarens profilbild
Av kasebana
Det här verkar vara en tråd som passar mig. :D Jag syr mycket kläder till mig själv, och även en del kläder till barn. Har köpt en overlockmaskin idag. Testar den och Janome coverpro 1000cpx. Spännande med nya maskiner! :lol: Sydde en tröja som nog kan duga hemma i alla fall. Behöver nog träna lite mer innan jag ger mig på svårare saker och dyrare tyger...
Användarens profilbild
Av glis
Det där med cover-maskin har jag helt avskrivit tidigare, men nu har jag plötsligt blivit sugen. Någon som har? Använder ni den mycket och i så fall till vad? OM man skall köpa, vad skall man i så fall tänka på?
  • 1
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?