Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av peggy
Vad bär man i på vintern?

Detta är min första vinter med sjalbarn. Har tagit mig igenom en Sino och har nu en Mam Eco - jag älskar båda! Tänker att det behövs något stabilt och varmt till höst/vinter. Ska jag skaffa en "gås" plus ett fleeceöverdrag (typ sånt som finns på Babydesigns hemsida)? Elller en micro-fleece-sjal (som finns på http://www.calinbleu.com/products/Navy- ... -wrap.html (eller är den för "trikåig" för en större bebis?
Kommer inte köpa en specialjacka till mig att bära i, det verkar rätt dyrt....

Lille-bebisen fyller ett år i februari, är alltså 6 mån nu. Just nu nästan 8 kg. Och jag vill gärna skaffa en sjal som kan funka ett tag.
Av FrokenG
Hmm, jag har en bärjacka (som jag ÄLSKAR!) men hittade även lite info om att just bära barn på vintern på Babydesigns hemsida.

Jag hade nog valt att skaffa en "vanlig vävd" och ingen gås eftersom det blir ett par kalla månader nu framöver.
Av astekl07
Jag funderade på ett bärskydd och vanlig jacka. Men jag är inte säker på att jag har någon bra vinterjacka... Kanske blir en bärjacka iaf, men de ser inte så snygga ut...
Av FrokenG
astekl07 skrev:Jag funderade på ett bärskydd och vanlig jacka. Men jag är inte säker på att jag har någon bra vinterjacka... Kanske blir en bärjacka iaf, men de ser inte så snygga ut...
Det är de oftast inte. Men jag tänker praktiskt framför snyggt i just det avseendet. Å att jag faktiskt inte är så snygg under jackan heller med mjölkspy och snuva :wink:
Av astekl07
FrokenG skrev:
astekl07 skrev:Jag funderade på ett bärskydd och vanlig jacka. Men jag är inte säker på att jag har någon bra vinterjacka... Kanske blir en bärjacka iaf, men de ser inte så snygga ut...
Det är de oftast inte. Men jag tänker praktiskt framför snyggt i just det avseendet. Å att jag faktiskt inte är så snygg under jackan heller med mjölkspy och snuva :wink:
Det är sant, fast en snygg jacka kan ju göra att man känner sig lite piffigare.. Jag ska prova om min ullkappa fungerar över axlarna, kommer knappast kunna stänga den med tanke på hur tjock jag har blivit, men det spelar ju ingen roll om jag ska bära. I såna fall borde jag kunna komplettera med ett bärskydd.. Gillade hur hoppediz hade gjort med sitt bärskydd. Blir inte naket vid halsen då. Annars kanske man kan köpa en billig jacka och sy en panel till... Hur svårt kan det vara? (ok, skitsvårt)
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag kunde stänga in Linus i min vanliga jacka =)

Bild

Fast nu var ju din bebis rätt stor.. jag bara utanpå jackan nån gång

Bild

MEN, jag tyckte att det funkade bäst med en MT då, utanpå jackan.

oj... lite stora bilder =)
Av astekl07
Kollade lite på Mam coat upgrade bara för att den är på rea, men någon storlekstabell angav att den är 126 cm över bysten i storlek L. Kan det vara med en panel tro? Annars verkar det som att XS ligger närmast min nuvarande jacka som är storlek 42..
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jag bar i långsjal (man kan behöva en något längre sjal då) utanpå ytterkläder, med bärskydd om det behövdes. Jag gillar visserligen inte tjocka vinterjackor utan använder hellst tjocktröja + tunn vindjacka. Blir inte lika otympligt då.
Av peggy
FrokenG skrev:
Jag hade nog valt att skaffa en "vanlig vävd" och ingen gås eftersom det blir ett par kalla månader nu framöver.
Tack för bra råd! Tips på vilken sjal ska man välja då...? Jag är total novis.
Av peggy
Jennelii skrev:Jag kunde stänga in Linus i min vanliga jacka =)

Bild

Fast nu var ju din bebis rätt stor.. jag bara utanpå jackan nån gång

Bild

MEN, jag tyckte att det funkade bäst med en MT då, utanpå jackan.

oj... lite stora bilder =)

Fina bilder! :) Tror jag försöker göra som du och bära under jackan ändå - får väl låna makens ;)

Jag som är helt novis på sjalar -vad är en MT??
Av peggy
mari_tres skrev:Jag bar i långsjal (man kan behöva en något längre sjal då) utanpå ytterkläder, med bärskydd om det behövdes.

OjOj, jag har bara en massa följdfrågor ;)

Vad för bärskydd har du haft? Rekomenderar du det?

Och vilken långsjal är ditt tips? Hur lång ska man ha (jag är ca stl 38)?
Användarens profilbild
Av mari_tres
MT är samma som Mei tai, finns massor av olika. Som en blanding av sele och sjal, typ.
peggy skrev:
mari_tres skrev:Jag bar i långsjal (man kan behöva en något längre sjal då) utanpå ytterkläder, med bärskydd om det behövdes.

OjOj, jag har bara en massa följdfrågor ;)

Vad för bärskydd har du haft? Rekomenderar du det?

Och vilken långsjal är ditt tips? Hur lång ska man ha (jag är ca stl 38)?
Undrar om det är ett Edenbaby jag har :think: Tycker att det har varit bra iallafall, det finns i olika utföranden, med eller utan foder.

Långsjal har jag ett antal olika :floet2: de jag använt mest på vintern har varit Didymos Indio och Nino, mest för att det är de jag har som är längst (5,2). De flesta andra sjalar jag har är kring 4,7. Vill man lyxa till det lite för sig så kan man ju välja en ullsjal till vintern :mrgreen: men det tycker jag inte egentligen behövs för värmen. Det som är svårast att hålla varmt är fötterna.
Användarens profilbild
Av Nina & lilla J
Jag är lite fåfäng, så för mig är det lite viktigt hur det ser ut. Men jag tycker jag fick till det jätteschyst förra vintern. Jag bar i långsjal och hade bärskyddet från eden baby och en lång svart yllekappa över :tumup: I år har jag en bärponcho också och det kommer att bli toppen, det kanske vore något?

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?